2024-04-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitt.liv-Fiaskot
vet ni om nåt svenskt rättsfall där nån slutkonsument på en marknad som flugsvamp eller liknande (nu pratar jag inte säljare som köper partier för 1000000 kr utan om kunder som köper lite knark för typ 1200 spänn nån gång) åkt dit genom att polisen spårat bitcoin från köparen till plånbok, till marknad till säljare

Jag tänkte, folk kanske är onödigt nojiga som kund ärr med att scrambla bitcoinkedkor osv? Har polisen ens de resurserna att kartlägga sånt för brott av normalgraden?
Nu är ju inte detta någon som blivit dömd, men om det var någon som fortfarande inte tror det jag skrev tidigare om idag (B9735-24 Stockholms tingsrätt) så har aftonbladet precis publicerat denna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share
Citera
2024-04-02, 16:28
Medlem
Smittorisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Nu är ju inte detta någon som blivit dömd, men om det var någon som fortfarande inte tror det jag skrev tidigare om idag (B9735-24 Stockholms tingsrätt) så har aftonbladet precis publicerat denna:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Jag hittar inget på ditt målnummer, är det samma som B 9057-23? (Jönssonligan, tillfolket, Björnligan, Alvinochgänget (Darknet), https://fup.link/tr/stockholms/b-9057-23)
Citera
2024-04-02, 17:36
Medlem
Psykonaut-s avatar
Har precis blivit medlem på Fs4, det tog ett par år att våga. Men sajten känns snäppet starkare än att bli blåst genom fishing eller vad det heter, då proxy servers klonar sajten och lurar en att logga in och de snor ens insättning och konto till bitcoin. Har glömt ordet men ni fattar.

Hänt mig tidigare på Archetyp, precis som många andra som varit onyktra.

Men är det som jag tror högre säkerhetsnivå mot detta på FS4 än Archetyp som jag inte ens längre vill ta ens med en tång? Att FS4 är bättre bara för att jag inbillar mig utan att fråga andra är knappast smart, så hjälp mig och alla andra som är gröna på området, men samtidigt måste fråga då jag och säkert andra har gjort bort oss redan och är inte så smarta vi uppenbart borde vara redan och måste ställa dumma frågor som denna.
Citera
2024-04-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smittorisk
Jag hittar inget på ditt målnummer, är det samma som B 9057-23? (Jönssonligan, tillfolket, Björnligan, Alvinochgänget (Darknet), https://fup.link/tr/stockholms/b-9057-23)
Mjaa, det stämmer med namnen. Däremot heter den fup jag har samma som det jag skrivit ovan, även i mejlet från tingsrätten så står dey ”ämne B 9735-24” så frågan är om det är så att jag hat fått en version med aktbilagor som är uppdaterade, då (framförallt vad gäller köpares identitet) är skriven under februari 2024
Citera
2024-04-02, 18:50
Medlem
Citat:

Känner igen 2 (Björnligan och tillfolket) och minns att det redan då var tal om riktiga skitvendors
Citera
2024-04-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Har precis blivit medlem på Fs4, det tog ett par år att våga. Men sajten känns snäppet starkare än att bli blåst genom fishing eller vad det heter, då proxy servers klonar sajten och lurar en att logga in och de snor ens insättning och konto till bitcoin. Har glömt ordet men ni fattar.

Men är det som jag tror högre säkerhetsnivå mot detta på FS4 än Archetyp som jag inte ens längre vill ta ens med en tång? Att FS4 är bättre bara för att jag inbillar mig utan att fråga andra är knappast smart, så hjälp mig och alla andra som är gröna på området, men samtidigt måste fråga då jag och säkert andra har gjort bort oss redan och är inte så smarta vi uppenbart borde vara redan och måste ställa dumma frågor som denna.

Du är medlem på AT och har bestämt dig att skaffa FS för att?
Citera
2024-04-02, 18:52
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Klart att det går att spåra monero. Det är en fråga om resurser hos polisen.

Googlade lite snabbt och hittade denna post från Binance (från mars 2023):
https://www.binance.com/en/square/post/261956

Så enligt den posten är Monero som du skriver också spårbart om än lite svårare för polismyndigheten att spåra än andra krypto som bitcoin. Nu är ju posten också ett år gammalt så de kanske har kommit längre på den punkten idag.
Citera
2024-04-02, 19:21
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Du är medlem på AT och har bestämt dig att skaffa FS för att?

Kortfattat, det såg lättare ut bli lurad vid inloggning på sajt "A" än på sajt "FS4" då jag gjort bort mig på den förre. Är FS4 säkrare mot spegel-kapare eller inbillar jag mig bara att den är säkrare som användare samt mindre krångligt?
Citera
2024-04-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Det blir ju en kedja i form av MoonPay -> Privat plånbok -> DNM så jag tror det borde vara säkert, men som jag så skrev jag att jag tror, alltså inte vet till 100%.
Om du vill vara på den säkra sidan så är det bättre att du skapar en till plånbok och gör en extra överföring för säkerhets skull.
Monero är extremt billigt att göra överföringar på (default, alltså ifall du själv inte ökar transaktionsavgiften).

EDIT:
kikade på moonpays hemsida men dom säljer ju inte XMR/Monero.
Pratar du om bitcoin-köp just nu eller?
Tack för hjälpen o supporten! Sant moon har bara btc men cake erbjuder också direkt köp o insättning till wallet via onramper som har monero, ca 30 kr avgift men verkar mycket smidigt
Senast redigerad av Trewq58 2024-04-02 kl. 21:00.
Citera
2024-04-02, 20:30
Medlem
Citat:

Skummade igenom och va är de för stjärnor dom får tag i som vill va packare för 15-20k i månaden? Hade aldrig gjort något liknande för något 5-siffrigt och definitivt inte för någon sketen liten vendor som björnligan. Hade knappast gjort det öht men för en donkenlön? Nu lär dom flesta vendors behöva packare av lite högre klass.
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-02 kl. 20:42.
Citera
2024-04-02, 20:33
Medlem
Citat:

Har själv ingen direkt stor erfarenhet av fs4 men har inte hört något annat än mängder av massiva rödningar om dom, åtminstone på senaste tiden. var det inte deras admin som låg bakom utpressnings brev till folk som handlat där något år sen typ?

Dessutom har det nämnts att deras sida är typ "tom" nu och alla vendors stuckit därifrån, potentiellt att sidan blivit infiltrerad av myndigheter?
Hur som helst rekommenderar definitivt inte att göra några köp där i nuläget..
Citera
2024-04-02, 20:45
Medlem
Citat:
Kortfattat, det såg lättare ut bli lurad vid inloggning på sajt "A" än på sajt "FS4" då jag gjort bort mig på den förre. Är FS4 säkrare mot spegel-kapare eller inbillar jag mig bara att den är säkrare som användare samt mindre krångligt?

Den är defintivt inte säkrare än AT och phisingförsök gör du dig immun mot igenom att antingen kopiera archetyp.cc i ett dokument eller ännu bättre en custom/private mirror som du får inne på AT. Hade hellre gått tillbaka till gatan än fs4 så det säger väl de mesta
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-02 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in