Citat:
Ursprungligen postat av
Zopenco
Jag kallades aldrig som vittne eftersom jag höll mig i bakgrunden och lät andra komma före till platsen. Mina eventuella vittnesmål var därför inte intressanta.
Skulle jag riskerat bli misstänkt hade jag ju själv kunnat kontakta polis och tidningar och fan och hans mormor och krävt att få bli förhörd som vittne, eller ja ... faktiskt ännu hellre som efterspelsvittne ...
Vet du vilka vi som avses i inlägget nedan?
Är du en av dessa vi som vill ha mina erfarenheter översatta och snacka hypoteser?
Jag avsåg
oss andra här i tråden när jag skrev
"vi".
Kände du aldrig att det var betydligt "smartare" att omedelbart kontakta pressen och polisen och kräva att få bli förhörd som vittne/efterspelsvittne? Andra riktiga vittnen skulle då få rikliga möjligheter att känna igen dig på bild i tidningen som GM så du kunde berätta för polisen igen att du var nära händelsen men bara ett vittne.
Att dra så
mycket uppmärksamhet som möjligt till sin person är ju enligt "experter" här i tråden ett utmärkt sätt att
slippa bli uppmärksammad som GM?
Varför försöka hålla sig i bakgrunden och låta bli att kontakta polisen så länge de inte misstänkte dig? Låter det inte lite "osmart" när det var
mycket bättre enligt "experter" här i tråden att basunera ut att du var på platsen exakt där det hände och "spegla" dig själv som "vittne/efterspelsvittne" genom att uppge exakt samma beteende som GM (dig själv)?
Som GM var du inte lika sofistikerad som den påhittade GM-SE här i tråden och många "experter" här i tråden tycker nog att du betedde dig som en "glad amatör" som inte själv kontaktade polisen och pressen och förklarade att du förväxlats med GM (dig själv).
Håller du inte med "experterna" här i tråden att det hade varit en mycket bättre taktik? Det har "experterna" i tråden slagit fast genom den "moderna forskning" de anser sig bedriva här i tråden i alla fall.
Själv är jag inte någon "expert" och tycker det låter som en taktik tagen direkt från tidningen
"En ding ding värld" att dra så mycket uppmärksamhet till sin person som möjligt som GM.
Edit: Tidningen
"En ding ding värld"
https://sv.wikipedia.org/wiki/En_ding_ding_v%C3%A4rld