Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Okej , så du tramsar bara på dom sämst genomtänkta argumenten mot SE ?
Jag skulle påstå att både jag och Rust-Lee vet att det innebär 100% ..
För du tramsar om hela teorin TP och LL lagt fram ,...! Det är ju det som är själva stommen till att misstänka Engström..
Detta är ju uppenbart för alla utom isåfall dig själv

Som du säkert vet är ett argument inte värt så mycket om det inte går att
"vända på argumentet" och konstatera att det blir dess motsats. Frågan man bör ställa sig är: Säkerställer detta argument att SE vore
oskyldig om argumentet är fel?
Exemplet:
"Mördaren vände sig om i gränden och måste därför vara SE", klarar inte testet även om många läsare i tråden skulle ta gift på att detta är ett giltigt argument för SEs skuld.
För att klara
lackmustestet måste argumentet också
vara exklusivt för bara GM-SE och inte gå att tillämpa på andra mördarkandidater.
Exemplet: "Mördaren vände sig om i gränden och måste därför vara SE", klarar inte testet även om många läsare i tråden skulle ta gift på att detta är ett giltigt argument för SEs skuld.
Vänder man på
teorin TP och LL lagt fram upptäcker man att samma svaga "logik" mycket väl kan användas för att argumentera för helt andra lösningar än den
påhittade obeväpnade grafikern SE som mördaren. Det är i detta sammanhang som
"två-olika-personer-teorin" dyker upp.
Jag använder således "speglingsteorin" för att kasta ett klart ljus på att "argumenten" mot SE är
hypotetiska önskekonstruktioner som inte klarar närmare granskning. Argumenten mot SE är bara "snömos" som en
ytterst intelligent (nåja, enligt honom själv åtminstone) förläggare i Göteborg skulle uttryckt det hela.
Du som är trådens överguru i
källkritik borde vara väl insatt i hur detta fungerar. Annars kan du fråga dina olycksbröder på Mensa nästa gång ni träffas.