Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-18, 22:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Inga sakliga skäl alls?

Varför fortsätter du alltid tramsa? Eller är det så att du inte kan förstå, så ber jag om ursäkt.
Citera
2024-12-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, det var synd att han inte fick vara med efter sin show i TV.

På lördagen samma vecka som tidningsartiklarna var det en med både JA och NF.

"Men tjena, det var ju dig jag mötte nära La Carterie! Du måste ha sett nåt?"

"Nej, jag tittade på min klocka."

"Hallå där! Din ryggtavla ser bekant ut ..."

Men han sprang i tv och verkade obekymrad över risken att bli igenkänd av någon/några.
Citera
2024-12-18, 22:36
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Men han sprang i tv och verkade obekymrad över risken att bli igenkänd av någon/några.

Var det GM-SE som sprang i tv eller speglade bara SE sig själv? Var det Spegel-SE så var väl risken inte så stor att någon skulle känna igen honom som mördaren GM-SE?

Edit: Man undrar lite varför SE inte fick vara med i tv:s "Sportspegeln" i april 1986.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-12-18 kl. 22:42.
Citera
2024-12-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hur kan GM-SE planera för vad olika vittnen kommer att säga och hur vet han det i förväg?

Det vet han inte...
Citera
2024-12-18, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men han vet att ingen såg honom på sträckan norr om skandia?

Eller varför skyddade han sig inte mot "bruset" den biten?

Ska man hålla sig så nära sanningen som möjligt är det väl rätt bra om man då håller sig så nära den som möjligt och inte kapar en stor del av ens promenad.

"Jag började gå mot bussen men insåg att det var bättre med tunnelbanan och vände om". Så enkelt hade han löst den historian.

Men jag antar att man måste cherrypicka även vilken del av sträckan speglingen pågår under.

Det skulle han såklart kunnat göra men det kanske blir overkill...

Tror tillomed du tycker det...
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Varför fortsätter du alltid tramsa? Eller är det så att du inte kan förstå, så ber jag om ursäkt.
Ingen fara. Jag undrade alltså bara hur du har kommit fram till att det här med SE:s uppgifter om utstämplingstiden måste handla om minnesfel. Skulle uppskatta om du kan förklara hur du tänker där.
Citera
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det vet han inte...

Så det är någon slags "gummispegling" som kameleonten GM-SE ägnar sig åt? Oavsett vad vittnena sett är GM-SE alltid extremt nära men aldrig misstänkt.

Ganska smart och fullständigt obegripligt på samma gång.
Citera
2024-12-18, 22:42
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Japp. Mr Living on the Edge-master ...

Men där fick han ju oemotsagd lägga fram sin version.

MP tyckte, enligt egen utsago, att SE var lik Grandmannen / Hockeytränaren.

Men trodde att polisen hade full koll på den där SE ...
Citera
2024-12-18, 22:42
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jasså nu kom du in och ställde en korkad fråga...

Engström skyddar sig inte personligen mot NF utan människor som gick längs Sveavägen...I detta fall var det bara AB och NF men vi kan inte anklaga Engström som GM att han ska ha full koll när han passerade dessa..

Troligtvis var dom bara brus och kanske knappt la märke till dom..

Spegligen handlar enbart om en sak !!

Att hålla sig så nära sanningen som möjligt och hoppas att polisen faktiskt tror på en väntande GM vid Dekorima

Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men han vet att ingen såg honom på sträckan norr om skandia?

Eller varför skyddade han sig inte mot "bruset" den biten?

Ska man hålla sig så nära sanningen som möjligt är det väl rätt bra om man då håller sig så nära den som möjligt och inte kapar en stor del av ens promenad.

"Jag började gå mot bussen men insåg att det var bättre med tunnelbanan och vände om". Så enkelt hade han löst den historian.

Men jag antar att man måste cherrypicka även vilken del av sträckan speglingen pågår under.

"Hålla sig så nära sanningen" är någon sanning som växt fram som inte stämmer. Har jag missat något? Eller återkom i sak och fakta.
Att "polisen ska tro att det är en väntande gärningsman", vad är det? Är det så SE's uppgifter ger, verkligen? Återkom gärna i sak och fakta.

Visst att man skulle kunna tänka sig att SE inte alls skulle ta tunnelbanan (men som han ändå sa) och vika norr ut mot bussarna vid Odenplan. o.s.v.
Men stanna varför då inte stanna där? Istället måste en massa nya lögner hittas på, egna teorier om att SE inte såg LJ o.s.v. växa fram?
SE vid Grand?
Tycker detta är ett otroligt intressant fenomen.
Citera
2024-12-18, 22:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Det är ju det som friar SE kanske mest av allt för mig; att han är med i tidningar och tv. Det hade räckt att ett mordvittne känt igen honom eller ett vittne på åsen känt igen honom - så är han körd. Helt körd. Han har inget försvar att komma med alls då.

NF, LP, LJ, YN, AZ, ACR, GS plus andra är såna som skulle kunna känna igen honom. Potentiellt är det fler. Och för GM dagarna efter måste det ha känts som ännu fler skulle kunna känna igen honom.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-12-18 kl. 22:47.
Citera
2024-12-18, 22:51
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ingen fara. Jag undrade alltså bara hur du har kommit fram till att det här med SE:s uppgifter om utstämplingstiden måste handla om minnesfel. Skulle uppskatta om du kan förklara hur du tänker där.

Du har redan fått mina invändningar mot dina teorier kring detta tidigare. Du minns säkert inte, men jag gör. Och nej, jag tänker inte söka upp detta åt dig. Du får vackert söka själv och/eller försöka förklara återigen varför SEs påstådda lögner kommer som dom gör.
Vill du göra en poäng av dessa i din SE-hypotes, igen, så varsågod....

Jag ser inga problem att återkomma i så fall då jag fortfarande är av åsikten att ni här inne misstänker en person på helt fel grunder i mycket.
Citera
2024-12-18, 22:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är ju det som friar SE kanske mest av allt för mig; att han är med i tidningar och tv. Det hade räckt att ett mordvittne känt igen honom eller ett vittne på åsen känt igen honom - så är han körd. Helt körd. Han har inget försvar att komma med alls då.

NF, LP, LJ, YN, AZ, ACR, GS plus andra är såna som skulle kunna känna igen honom. Potentiellt är det fler. Och för GM dagarna efter måste det ha känts som ännu fler skulle kunna känna igen honom.

För "somliga" är SE extra misstänkt som mördaren eftersom inget vittne känner igen honom som mördaren.

Inte ens Lewis Carroll hade kunna hittat på något så dumt i "spegellandet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in