2024-12-20, 18:00
Medlem
bellusorcas avatar
Tror podden kommer läggas ner helt alldeles strax?
Synd att Axel och Henkos vänskap tog slut. Hoppas inte dom beter sig som svin mot varandra nu utan låter vattnet rinna under bron.

Edit: läste att Axel och Sanna fortsätter! Tror till och med det här kan bli ganska bra? Sanna kommer få komma till tals mkt mer.
Senast redigerad av bellusorca 2024-12-20 kl. 18:56.
Citera
2024-12-20, 20:13
Medlem
Jag kommer fortsätta följa både Axel och Henko, så det som pågår på discord med alla PM som trashtalkar en av dem tycker jag bara förstör för alla och hela communityt
Citera
2024-12-20, 20:21
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Udslidt
Står det samma på Patreon som på Instagram? Någon som vet?
https://www.patreon.com/posts/uppdatering-118358251

Inte mycket till farväl efter 8 år ;-)

"För er som undrat varför Henrik varit frånvarande mer än vanligt den senaste tiden, läs den länkade tråden i Facebook-gruppen.

Jag och Sanna kommer fortsatt att göra Haveristerna, med klipparpojken som klippare. Nästa inspelning sker på söndag och vi kommer då troligtvis att både prata om de gamla vanliga ämnena, men också att lyssna på antingen första avsnittet av Mansbebisars podcast eller första avsnittet av Cissis nya podcast med den där Chrystelle. Förutsatt att dessa inte är hemska blir det nya följetonger som kommer att plåga oss under våren, eller tills oduglingarna ger upp efter 10 avsnitt.

Utöver det har vi börjat planera inför januari. Vi kommer som sagt inte att ge upp på klassiskt Haveristerna-content, men vi kommer att luta oss lite mer in i att vara bokpodden. I januari kommer Kristian Borg från Verbal förlag att gästa oss för att prata om antologin Finnjävlar, och därefter har vi ytterligare en författare som ni nog kommer att gilla på lut. Vi kommer också att göra ett nytt försök att spela in med Lisa Nåbo så fort hon är åter i tjänst efter sin föräldraledighet, och förhoppningsvis kommer även gamla publikfavoriter tillbaka för att prata om sina hjärteämnen när det passar. Självklart kommer vi även fortsatt att bjuda in folk vi både vill skälla ut och hålla med.

Framöver kommer vi också att använda en annan plattform för att spela in avsnitt och vi kommer tack vare den att ha bättre möjligheter att dels lyssna på saker att REACTLORDA på, men också att streama och att generellt använda oss av video. Just nu är det bara på idéstadiet, men det ska nog bli bra."
Citera
2024-12-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Jag kommer fortsätta följa både Axel och Henko, så det som pågår på discord med alla PM som trashtalkar en av dem tycker jag bara förstör för alla och hela communityt

Vad söt du är som försöker! Alla får vara trogen den eller de som de tycker har bäst åsikter utan att någon försöker påverka, det hittar du bara på
Citera
2024-12-21, 07:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Om henko nu ska påstå att det inte är ett haveristiskt farväl utan att det är ett ”gemensamt beslut”, varför hylla klipparen och inte ens nämna Sanna och Axel? Och ett beslut kan ju vara gemensamt och ändå grundat på hat och bråk.

Verkar som att klipparen tog Henkos parti eftersom han slutade i oktober. Han skriver att han kan ta på sig andra poddklipparjobb så det var inte tidsbrist som gjorde att han slutade.

Tycker det är löjligt att fejka så här dåligt. Fejka bra eller var bara ärlig istället.

Podden har tappat mycket senaste året. Är inget fan av avsnitten där de läst böcker och nu ska det bli mer sånt. Sanna har känts utcheckad och ointresserad. Sin dos av axel kan man få genom hans streams, där han ofta tar upp mer intressanta ämnen än i podden.
Citera
2024-12-21, 13:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Trist som tusan men ack så givet, ändå.
Citera
2024-12-21, 21:10
Medlem
Mycket märkligt ändå. Axel sa från början att de inte skulle prata om Palestinakonflikten för det skulle bli bråk. Men Henke pushade väl. Så sjukt konstigt att de var så involverade, vem bryr sig om judar vs araber 100 mil bort? Helt ointressant.

Allt de hade behövt göra för att få in pengar och patroner var att välja en dag i veckan, företrädelsevis helgen - dra några bier och någon vin samt gå igenom nyheterna vad som hänt i veckan. Det hade räckt för att håva in och varit kul att lyssna på. Det hade inte behövt vara pärmar eller research, bara gå igenom nyheter på ett kul sätt. Men nej nu blev det såhär och Christian Petersen vann
Citera
2024-12-27, 02:04
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Senaste avsnittet börjar med att Axel förklarar att Henko inte är med och ALDRIG mer kommer att medverka i Haveristerna.

Sen går man snabbt vidare i podden och gör en två timmar lång granskning av ett avsnitt av Cissi Wallins senaste poddprojekt. Granskningen är mer en dubbelt så lång som poddavsnittet man går igenom. Totalt ointressant även för de mest inbitna hatarna av Cissi.

Axel ska nu alltså på egen hand driva Myras och Henkos projekt vidare som om ingenting har hänt. Men vi som känner Axel vet naturligtvis att det bara är en tidsfråga innan han börjar trakassera Henko på samma sätt han gjorde mot Myra . Den mannen glömmer aldrig en oförrätt.
Citera
2024-12-28, 15:40
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Cissi Wallin avslöjade att Axel groomade och förgrep sig på en tjej: https://web.archive.org/web/20241228143514/https://ibb.co/R7Wsbcn
Citera
2024-12-28, 16:36
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Henrik har lämnat podden men inte Facebookgruppen:
God fortsättning gott folk och kom ihåg: Ni får inte kalla det för ett folkmord! Det spelar ingen roll vad Amnesty, Human Rights Watch, Läkare utan gränser och alla andra oberoende utredningar och organisationer säger. Man ska faktiskt inte kalla det för ett folkmord innan det är bestämt så!

"Three separate reports published this month by leading international human rights and medical groups have detailed the same horrifying story: that [Israel] is well advanced in its genocide of the [Palestinian] population in Gaza.

Or, to be more accurate, they have confirmed what was already patently clear: that, for the past 14 months, [Israel has been slaughtering] tens of thousands of Palestinians with indiscriminate munitions, while at the same time gradually starving the survivors to death and denying them access to medical care.

Genocides can happen with gas chambers. Or with machetes. Or they can be carried out with 2,000lb bombs and aid blockades. Genocides rarely look the same. But they are all designed to arrive at the same endpoint: the elimination of a people.

Amnesty International, Human Rights Watch and Medecins Sans Frontieres (MSF) agree that Israel is striving for extermination. It has not hidden its intent, and that intent is confirmed by its actions on the ground.
Axel svarar:
jag vet att du är ny i gruppen, men här diskuterar vi främst podcasten haveristerna samt relaterade personer och händelser. jag är säker på att det finns andra grupper här på facebook som passar bättre för den här typen av poster.
Vi får väl se om de lyckas undvika att bygga upp hatet till bristningsgränsen.

https://www.facebook.com/share/p/xbM7WNxC3bYhvnBD/
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2024-12-28 kl. 16:38.
Citera
2024-12-28, 18:01
Medlem
Det gör mig inget att de går delade vägar, för då har jag istället två olika spännande att följa, men jag tycker att det är tråkigt att de försöker lura i oss att osämjan skulle bero på meningsskiljaktighet vad gäller palestina-konflikten. De har bråkat och haft olika åsikter om så mycket annat, nästan i varje avsnitt, så hur skulle denna detalj kunna få dem att göra så här? Jag kan komma på tio olika värre saker de istället kunde blivit osams över. Det är bara tråkigt, man kan nästan ta på känslan att de har suttit och planerat detta tillsammans att de ska skylla på detta, för de båda vet att de inte vill bråka om den egentliga orsaken öppet. Typiskt henko att t.o.m. skriva manus för hur det här ska upplevas. Det där löjliga i facebook-gruppen blir bara för mycket, det är så uppgjort på förhand att de försöker lura i alla det här
Senast redigerad av ad 2024-12-28 kl. 18:03.
Citera
2024-12-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ad
Det gör mig inget att de går delade vägar, för då har jag istället två olika spännande att följa, men jag tycker att det är tråkigt att de försöker lura i oss att osämjan skulle bero på meningsskiljaktighet vad gäller palestina-konflikten. De har bråkat och haft olika åsikter om så mycket annat, nästan i varje avsnitt, så hur skulle denna detalj kunna få dem att göra så här? Jag kan komma på tio olika värre saker de istället kunde blivit osams över. Det är bara tråkigt, man kan nästan ta på känslan att de har suttit och planerat detta tillsammans att de ska skylla på detta, för de båda vet att de inte vill bråka om den egentliga orsaken öppet. Typiskt henko att t.o.m. skriva manus för hur det här ska upplevas. Det där löjliga i facebook-gruppen blir bara för mycket, det är så uppgjort på förhand att de försöker lura i alla det här

Varför misstror du Henrik? Vad skulle han ha för anledning att vara oärlig om varför han lämnar podden? De kanske har blivit mer och mer osams och att Axels sjuka åsiker om Israel-Palestina kriget blev droppen som fick bägaren att rinna över?

Henrik är tydlig med sina åsikter och det är väl inget konstigt med att han vill visa alla i gruppen var han står i frågan??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in