Citat:
Ursprungligen postat av
knowledgehunger
Nej, men ditt inlägg insinuerar en svaghet med dagens astronomi och fysik som spelar kritiker och hobbyforskare i händerna.
Ok, då missuppfattade du mig fullkomligen. Vad jag menar är att den heliocentriska modellen är det enda vi har att gå på, då den stämmer bäst överens med verkligheten. Några hållbara bevis för ett alternativ till den modellen, har inte lagts fram och jag tvivlar starkt på att vi någonsin kommer att få se dessa bevis. Därför finns det inget mer att diskutera, för att den heliocentriska modellen inte kan motbevisas med något hållbart alternativ. Eftersom inga bevis kan presenteras, som omkullkaster heliocentrismen, så är därför debatten meningslös och då är det
case closed, tills den dagen man rent hypotetiskt med betoning på
om, kan presentera bevis för ett alternativ. Jag tror personligen inte att det kommer att hända.
Den här diskussionen kan liknas med en ryttare som tjafsar med någon som tror på enhörningar, om vilket djur som är verkligast. Ryttaren kan med fördel bevisa att hästar finns på riktigt, eftersom vederbörande rider regelbundet och sköter dessa djur. Personen som tror på enhörningar har bara sin åsikt och tro att gå på och därför blir den debatten helt meningslös, eftersom inga bevis för enhörningar kan läggas fram. Kan inga bevis läggas fram, så är det
cased closed, tills den dagen man rent hypotetiskt med betoning på
om, kan presentera bevis för att enhörningar existerar. Jag tror inte heller att det någonsin kommer att hända.