Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
SE beskriver HJ:s taxi helt korrekt. Det enda han inte nämner är U-svängen. Men den genomfördes också väldigt tidigt.
Han beskriver att det stod ”en hel del bilar utmed kanten”. Också helt korrekt.
Han tycks ha missat U-svängen. Men det betyder inte nödvändigtvis att han inte var på trottoaren då. Det finns en färdig förklaring i hans förhör den 25 april:
”Jag la märke till att det stod en hel del bilar utmed kanten där, exakt var de var placerade det vet jag inte. Jag har en mörk urtavla på min klocka så att jag hade lite svårigheter att se hur mycket klockan hade hunnit att bli. Jag gjorde en sista koll för att se om jag skulle hinna med mitt tunnelbanetåg.”
Jag ska förtydliga vad jag menar...
Kanske var jag lite rörig...
När Engström kommer ut från Skandia som Vittne så är ingen bil framkörd till brottsplatsen väl ?
Det borde innebära att samtliga bilar som kör upp mot trottoaren och deras U-sväng görs medans Engström går mot brottsplatsen !
Inget vittne är alltså framme hos Olof när Engström kommer ut från Skandia...
Så Glantz, Hage, och Karin skyndar alltså fram till Olof medans Engström går mot brottsplatsen ..
Jag läser av ur detta att det finns en tydlig dramatisk bild som varken är ljudlös eller osynlig om man går rakt emot detta...
Ur Engströms berättelse så kan jag inte alls läsa av detta och hans klocktittande är snarare än mörkläggning för att inte vilja berätta vad som sker framför honom...!
Frågan är bara varför ?