Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Måste ställa dig en fråga som jag inte får ihop...
Jag har läst en del förhör att Lisbeth är ganska högljud som hysteriska personer ofta såklart är...
Alltså ord som...Låt min man vara , han behöver operation och högljud om Ambulans osv...
Medans jag har hört att skribenter här ofta menar på att det bara är ett skrik och sen märks det inte att det är en brottsplats på avstånd...
Medans jag läst att andra vittnen beskrivit kaos och att det märks tydligt att något hemskt har hänt !
Vart landar du att Engström inte ser eller hör något från brottsplatsen när han går rakt emot detta !?
Jag skulle uppskatta om du återger vilka vittnen och vad de sagt annars blir det än mer tyckanden.
Ja, det märkliga med SE är att han inte uppger sig ha hört att Lisbeth skriker. AB, LJ och även några till uppger det. Dock inte alla. Susanne K och Ulrika R nämner inget om Lisbeths skrik.
Här kan jag tycka att SE borde ha berättat om det, någon gång. (till media eller i förhören)
Samtidigt så berättar han det inte heller i rollen som GM trots att GM borde ha hört detta också.
Vidare och återigen så har vi inte med allt i materialet, han får han likt Susanne K och Ulrika R ingen specifik fråga om detta. Så märkligare än så behöver det inte vara. Om Lisbeth skrek eller inte är ingen uppgift som är av vikt för polisen, kanske man kan tänka.
Att SE inte ser något? Han beskriver att det är personer på plats. Att det var någon han trodde från det sk. A-laget. o.s.v.
Men jag misstänker att du menar att han ser detta först då han nästan snubblar på Palme?
Jag tror inte att den kronologin stämmer likväl som SE's tidsuppskattning/uppfattning.
(Och i rollen som GM, blir kronologin inte heller "trovärdig")