Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Säger Ljungqvist att Lisbet var tyst? Nej. Hon sa saker. Hon rörde sig runt på platsen. Alltså kan hon mycket väl ha sagt något till SE.
Kanske ska förtydliga mig lite till vad jag eg söker för info...
För att Engström ska se LJ i gränden så måste han anlända till brottsplatsen i samband med en del övriga vittnen...
Glantz, Hage , KJ kanske är framme 25sek efter skotten..
Sen är det jävligt tight med övriga tidiga vittnen och Engström om han ska hinna se LJ...
Då är det enligt mig viktigt att inte Engström version av brottsplatsen innan han anländer skiljer sig allt för mkt från övriga...Eller hur det ser ut på brottsplatsen när han anländer..
En bra mätstock är ju Lisbeth för att många tidiga vittnen beskriver just henne och hennes beteende!
Det som gjorde mig lite nyfiken att söka efter denna info är Engströms påstådda händelsekedja..
Han snubblar in liggande Pakme...0:00
Han står och avvaktar och läser av situationen om han ska hjälpa till 00:05
Börjar prata med LP och tittar in i gränden och ser LJ....säg 10-12 sek in sen han kom...
Det innebär om LJ var synlig ca 55sek efter skotten så måste Engström anlända till brottsplatsen ca 42-45 sek efter skotten..
Något man glömmer är hur tight denna tid är jämfört med andra vittnen så om t.ex KJ säger att det första hon gör är att springa fram till LP och försöka lugna henne så gör hon ju det ca 25-30 sek efter skotten..
Luckorna blir så tighta att det kanske går att utesluta Engström genom andras upplevelser..
Utesluta är för starkt ord men osannolikt då..