2024-12-18, 09:29
Medlem
På Bodycontact kan man se tydlig statistik på hur stor skillnad det är att med dejting/hook ups för män vs kvinnor på nätet. Går man in på kontaktannonserna så finns det totalt i nuläget 203 annonser under kategorin kvinnor söker män. Samt 2868 annonser under män söker kvinnor. Alla kvinnor har fått svar på sina annonser. Vissa har fått så många som hundratals svar. De flesta män har inte fått svar på sina annonser.
Citera
2024-12-18, 22:35
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
På Bodycontact kan man se tydlig statistik på hur stor skillnad det är att med dejting/hook ups för män vs kvinnor på nätet. Går man in på kontaktannonserna så finns det totalt i nuläget 203 annonser under kategorin kvinnor söker män. Samt 2868 annonser under män söker kvinnor. Alla kvinnor har fått svar på sina annonser. Vissa har fått så många som hundratals svar. De flesta män har inte fått svar på sina annonser.

Annonser säger en del, men tycker inte att man ska dra för stora växlar på det.
Tror att många vinner på att verkligen lägga ner lite tid och engagemang på sina profiler i stället, så att man redan när man läser den får en känsla för hur mannen är.
Vad han söker, på vilket sätt och vilken typ av sex han söker, det är mycket sällsynt att det framgår i en killprofil. Utan det så tar inte jag kontakt i alla fall, sån grundläggande info ligger på den som söker att själv se till att ha i sin profil.

Synd att du inte kollade när jag provade att lägga ut en annons, jag fick visserligen 1 svar på annonsen, men han som skrev hade inte läst vad jag sökte och bodde inte inom önskat område så det hade varit bättre att han låtit bli att svara.
Om jag söker en man inom 20 mil och har min bostadsort angiven, så ger det inget att en man som bor 120 mil bort skriver till mig, så kaviteten på svar på annonser en tjejprofil lägger ut är enligt min erfarenhet mycket låg. Hellre då inget svar alls än helt ovidkommande svar.
Citera
2024-12-29, 20:33
Medlem
Någon som kan rekommendera bra pålitliga BC profiler?
Gäller både killar, par och tjej profiler!

Är ju en djungel att hitta någon som inte är fake, feg, bild/filmsamlare, fluktare, lögnare osv!

Borde vara ett verktyg för att kunna verifiera någon som faktiskt dök upp vid ett bestämt möte och ge dennes profil en tumme upp för att man kom och en tumme ner till dem som inte dyker upp och på så sätt lättare kunna navigera till pålitliga profiler!
Citera
2024-12-29, 20:35
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter

Är ju en djungel att hitta någon som inte är fake, feg, bild/filmsamlare, fluktare, lögnare osv!

Borde vara ett verktyg för att kunna verifiera någon som faktiskt dök upp vid ett bestämt möte och ge dennes profil en tumme upp för att man kom och en tumme ner till dem som inte dyker upp och på så sätt lättare kunna navigera till pålitliga profiler!

Är det inte bara lättare att skaffa dig vänner med samma intresse så bytar ni luder rakt över kors och tvärs, eller när en knullat henne så skickar han henne till nästa?

Det du beskriver krävs ju någon med kunskap om kodning och annat, det känns som att det redan existerar men hade du hoppat på det nu hade du ändå suttit där med snabeln mellan benen utan någon tur för du vill bara vila dig på ett tryggt system.
Citera
2024-12-29, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Är det inte bara lättare att skaffa dig vänner med samma intresse så bytar ni luder rakt över kors och tvärs, eller när en knullat henne så skickar han henne till nästa?

Det du beskriver krävs ju någon med kunskap om kodning och annat, det känns som att det redan existerar men hade du hoppat på det nu hade du ändå suttit där med snabeln mellan benen utan någon tur för du vill bara vila dig på ett tryggt system.

Jodå, har vänner med samma intresse men alltid kul och spännande att träffa nya människor som njuter av det korta liv vi har.

Luder? De flesta paren vi känner i detta är gifta och lyckliga sen länge och har funnit fler sätt att njuta av sex och samtidigt älska varandra. Inga konstigheter alls!

Sen vill man ju klicka med dem man vill ha trevligt med på olika plan och därav är BC överlägset störst i Sverige för att kunna hitta likasinnade även om det är svårt!

Varken DS eller Hemligg är i närheten!

Ja, som sagt precis det jag skrev att ett annat slags verktyg i BC hade varit bra som tillägg för att minska nitarna man kan gå på!

Förstår inte din otrevlighet i det du skriver?
Tyder på en kraftigt omogen personlighet och en väldigt liten människa..
Citera
2024-12-29, 20:55
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Jodå, har vänner med samma intresse men alltid kul och spännande att träffa nya människor som njuter av det korta liv vi har.

Luder? De flesta paren vi känner i detta är gifta och lyckliga sen länge och har funnit fler sätt att njuta av sex och samtidigt älska varandra. Inga konstigheter alls!

Sen vill man ju klicka med dem man vill ha trevligt med på olika plan och därav är BC överlägset störst i Sverige för att kunna hitta likasinnade även om det är svårt!

Varken DS eller Hemligg är i närheten!

Ja, som sagt precis det jag skrev att ett annat slags verktyg i BC hade varit bra som tillägg för att minska nitarna man kan gå på!

Förstår inte din otrevlighet i det du skriver?
Tyder på en kraftigt omogen personlighet och en väldigt liten människa..

Jag finner ingen logik i att fråga utanför en hemsida om någon kan ge tips baserat på dina kriterier, hur långt är ett snöre + vill du daltas med?

Tinder? Testat det?
Hinge? Finns säkert par där
Grindr? En extra skötsam snubbe, hittar du hur lätt som helst
Tradera? Finns mogna snygga kvinnor där, och yngre, lägg upp ett bra bud så klickar ni säkert

Som jag minns BC var det förvånansvärt lätt att blocka/ignorera en eller flera profiler, men det gick i vågor med seriösiteten, vissa säsongsraggar och dyker upp kontinuerligt mot sommaren och vintern med nya profiler, vissa är garanterat bara ute efter pengar, och vissa är helt labila och vill bara ha bråk. Till slut blir man ju själv en dagssökare som bara blir mer kåt än nyfiken på folks annonser.
MEN man fick själv sköta vem som passade till vad.

Jag tycker det är fel att hänga ut, och jag tycker det är fel att fråga om folks profiler så där, my 2 cents.
Senast redigerad av grekkoz1 2024-12-29 kl. 20:58.
Citera
2024-12-29, 21:54
Medlem
sillbits avatar
Citat:

Problemet är att alla system bygger på tillit. Det finns ju inget som hindrar hur mycket ljug som helst i det system du föreslår, så det kommer ju inte att säga ett dugg mer.

Jag är på BC (nej, tänker inte tala om vad jag heter där), och i min erfarenhet så är det bara att försöka kommunicera och skaffa sig en känsla för olika man får kontakt med. Det finns seriösa, men det finns gott om oseriösa med. Och jag kan förstå tjejer som känner sig helt bombarderade, och inte har lust att ens säga "nej" till löst folk som skriver.
Citera
2024-12-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit
Problemet är att alla system bygger på tillit. Det finns ju inget som hindrar hur mycket ljug som helst i det system du föreslår, så det kommer ju inte att säga ett dugg mer.

Jag är på BC (nej, tänker inte tala om vad jag heter där), och i min erfarenhet så är det bara att försöka kommunicera och skaffa sig en känsla för olika man får kontakt med. Det finns seriösa, men det finns gott om oseriösa med. Och jag kan förstå tjejer som känner sig helt bombarderade, och inte har lust att ens säga "nej" till löst folk som skriver.

Jag tänker mig ett system där man har en mobil registrerad och vid träff skickar man en kod till den andras mobil på plats som måste besvaras inom en viss tid och då får båda profilerna möjlighet att ge en tumme upp vid träff iallafall.
Om då t.ex en profil har många gröna tummar upp så vet man ju att här är en seriös profil.
Man ska inte heller kunna ge mer än en tumme upp till samma profil på ett dygn för att då undvika att det sitter ett gäng polare och försöker hjälpa varandra att se seriösa ut.

Som du säger så får det inte bli lögn och fulspel vid ett nej och det hittas på och där har jag ingen bra lösning.

Ja, BC består 90% av skräp helt rätt!
En bra välskriven profil förhindrar många där man nämner att en verifiering krävs direkt på t.ex Kik för att prata vidare sållar mycket.

Sjukt att så många par profiler är fake och det sitter en ensam kille där istället som ska dra fördelarna ur att det är fler som litar på en parprofil.
Citera
2025-01-25, 01:51
95:a här. Haft totalt 5 olika kvinnor därifrån åren 2017-2021. Fick sen vanlig dejt på en vanlig dejtingsajt (2024), när det hade gått 3 år utan dejt. BC är fan värdelöst som man säger jag. Därför gick jag över till Tinder etc istället, funkar för mig och självklart där på mig har jag profilbild och verifiering-status. Kan tillägga att jag har haft svårt i livet med det motsatta könet. Därför dröjde det från hösten 2021-hösten förra året. Badoo provade man att ha mellan 18-22, fick ingen dejt därifrån, men på BC när man gick med där istället för Badoo fick man träff med en tjej där efter 4 månader. Så jag förlorade oskulden.
Citera
2025-01-25, 08:16
Medlem
Alltså BC är skit mestadels gubbar där.
Men vi har som par ibland annonserat efter kille, man får massor av svar och några av dem är ok, så rensar man lite finns det ibland någon som är ok. Skrev en gång max 30år i annonsen, lite drygt 70% var äldre än så.😅
Citera
2025-02-22, 11:03
Någon som träffat någon kvinna ifrån Göteborg på bodycontact på sistone? Hur var det osv
Citera
2025-02-26, 13:50
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterboras033
Någon som träffat någon kvinna ifrån Göteborg på bodycontact på sistone? Hur var det osv
Det var bra, hon är kinky och vild, dock träffat henne en längre tid..
när jag är på jobbresa till GBG så får jag ofta ragg via BC, bra för dessa hotellnätter som kan bli tråkiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in