2024-12-14, 15:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det står inte tydligt hur exakt hon låg på bordet. Så du fantiserar ju nu bara.

Vad är det som är så jävla otydligt med det här? MÄs vittnesmål förstås. Den som fantiserar och ljuger är du.

Citat:
Då ligger jag väl helt platt mot bordet med benen utanför bordet, på rygg. Och så står han mot
mig och penetrerar mig vaginalt
Citera
2024-12-14, 15:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Citat:
Då ligger jag väl helt platt mot bordet med benen utanför bordet, på rygg. Och så står han mot
mig och penetrerar mig vaginalt

Återigen detta är ju högst osannolikt att hon kunnat legat så en längre tid som hon uppger att hon upplevde att det var. Samtidigt ska Viking hårt ha tryckt ner på hennes höfter. Att hon inte fått jävligt ont i ryggslutet/bäckenet och märken blåmärken där på ryggslutet efter detta är fullständigt osannolikt.
Senast redigerad av JoaquinGuzman 2024-12-14 kl. 16:07.
Citera
2024-12-14, 16:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Bjuder hem och bjuder hem.

Hon erbjuder artigt honom att sova hos henne, när han missat bussen hem från en fest. Hon trodde han skulle svara nej, eftersom han känner andra i Gbg att sova hos. Hade hon haft intresse för den dömde så hade hon ju för fan gått på den där festen och flirtat med honom. Det begriper du väl ändå? Inte gått på bil-dejt med någon annan och sedan gått hem och varit ledsen över att det är slut med exet (som hon fortfarande var kär i). Hon var inte intresserad av den dömde. En ung kvinna som är intresserad av en ung man, ser till att komma på samma fest som honom.... Var så säker!

Hon erbjöd honom golvet. Han insisterade på sängen. Och då sa hon ok till det under förutsättning att han hade på sig sina kläder och låg på filten. Inte fan hade hon kunnat tro att han skulle våldta henne!

Om du vet att en kvinna är intresserad av dig, så tror du väl ändå inte att hon kommer våldta dig om du låter henne sova över hos dig, när hon missat sin sista buss hem?

Hon visar i sängen att hon inte vill. Hon säger i sängen att hon inte vill. Hon blir sedan rädd när han forcerar sig vidare mot henne vilja.

Det är ju han som skulle ha rest sig upp ur sängen och gått. Det är hennes säng, hennes hem. Och hon både visar tydligt och säger tydligt att hon inte vill. Han skulle ha lyssnat på det och slutat.

Hon hade hellre velat att det var Kingen, han som hon spenderat dagen med, som hade kommit och sovit hos henne. Läser man konversationen mellan MÄ och kompisen får man intrycket att MÄ verkligen inte hade haft något emot det. Så samma dag har hon alltså umgåtts med en kille hon ville skulle komma hem till henne och så låter hon en annan kille som hon enligt hennes vittnesmål inte vill sova tillsammans med komma hem till henne och sova i hennes säng ett par dagar efter att hon gjort slut med sin kille (man kan ju undra varför hon gjorde det).

MÄ beskriver ju att hon är flirtig fastän hon (enligt henne) egentligen inte vill vara flirtig. Finns att läsa i konversationen med sin kompis.

Vi vet inte om det har förekommit någon våldtäkt. Ingen idé att du skriver så hela tiden.

Viking behövde inte insistera så speciellt hårt/länge.

Citat:
Så jag sa, men du kan sova på golvet (skratt!), och sen va han väldigt så här,
jaha okej ska jag verkligen sova på golvet. Så ja sa, men okej du kan väl ligga på sängen med
en filt, så ligger jag under.
Citera
2024-12-14, 16:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Bra gjort att du river ner sekten MÄHÄ luftslott, ja hela hennes berättelse är krystad och fullständigt osannolik

Det sorgliga är att det finns enligt lagen och Tomatkungen bara ett perspektiv på fallet. Säger en MÄ att det var våldtäkt så är det våldtäkt, åtminstone oaktsam våldtäkt.
Citera
2024-12-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det sorgliga är att det finns enligt lagen och Tomatkungen bara ett perspektiv på fallet. Säger en MÄ att det var våldtäkt så är det våldtäkt, åtminstone oaktsam våldtäkt.

Japp kvinnans berättelse ser rätten alltid som mest trolig även om det objektivt sett som i detta fallet är den tilltalade som är mest trovärdig, räcker med en anklagelse och hörsägen så ska du dömas, jag vågar inte ligga med någon jag inte känner väl och litar på i dagens samhälle
Citera
2024-12-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Det är viktigt att notera att det är en okunnig biaserad tingsrätt som dömt samt att den åtalade hade en korrupt försvarare som arbetar för MÄ.

I hovrätten kommer det att se annorlund uta och gärningsmannen har fått en riktig försvarare. Nu får vi bara hoppas att hans försvarare ser till att det blir nya förhör så att "hela" rättegången kan tas om så det inte bara blir en upprepning av tingsrättsspektaklet.
Citera
2024-12-14, 16:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du blundar för alla de bevis som faktiskt finns. Både kring att hon inte ville ha honom där (teknisk bevisning som styrker det), att han ljuger om blåmärkenas uppkomst (bevisat när man läser Rättsmedicinalverkets utlåtande), att han ger två versioner kring hur hennes kläder kom av och det därmed finns ytterligare bevis för att han far med osanning (finns med i ett förhör med den dömde), henens sinnesstämning efter våldtäkten (finns vittnesuppgifter där det blir tydligt framkommer att målsägande var traumatiserad efter våldtäkten).

Och nej: vittnenas berättelse om hennes sinnestillstånd efteråt är inte hörsägen, det är vittnena själva som har bevittnat hur hon mådde efteråt.

Eftersom det här med sinnesstämning enligt dig är ett väldigt tungt vägande bevis på att det MÄ påstår har hänt är sant så ber jag dig för kanske 10:e gången att tala om vilken typ av beteende/sinnesstämning MÄ skulle ha haft för att det skulle vara ett bevis för att det MÄ påstår inte har hänt?

Hur ska Viking kunna ljuga om blånadernas uppkomst om han inte vet hur de uppkom? Hans misstag var väl snarare att han försökte förklara hur de kan ha uppkommit. Han är samarbetsvillig och vill försöka svara på frågorna.
Dessutom är det väl inte han som ska förklara hur de uppkommit.
Citera
2024-12-14, 16:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Citat:
Ja, de senaste dagarna har jag pratat med varje kväll i telefon. Vi pratade kvällen innan
till torsdag, onsdag kväll. Så skickade hon till mig att han skulle dyka upp på kvällen, men
jag hade somnat så jag såg inte det försen dagen efter när jag satt på lektion. Jag bor i
Stockholm. Då skrev hon vad som hade hänt, att.. Eller hon visste nog inte riktigt hur hon
skulle uppfatta vad som hade hänt så. Men hon skrev "jag tror jag blivit våldtagen". Då gick
jag ut från lektionen och ringde henne och så pratade jag med henne. Då berättade hon att
han.. Ska jag berätta?

Om en klasskompis (vem som helst inte någon man har intresse av ska komma och sova över) varför skriver man och berättar det för flera av sina kompisar? Ovan är från förhör med kompisen Julia.
Mer troligt är väl att man skriver och berättar det om det är ngn person man pratat om tidigare och ngn man kanske är lite intresserad av?!

MÄ verkar inte själv riktigt uppfatta att hon blivit våldtagen men övertygas senare av sina vänner att så är fallet och då måste berättelsen hålla hela vägen.

Här är Julias berättelse om hur det gick till vid bordet. Inte riktigt samma som MÄ s.
Citat:
Sen tog han bort henne till bordet och vände henne mot bordet. Då berättade hon för mig att
hon skrek och sa att det gjorde ont och att hon ändå gjorde högre läten av sig. Då sa hon att
han ändå reagerade lite. Men att han ändå fortsatte.
Citera
2024-12-14, 16:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Det är viktigt att notera att det är en okunnig biaserad tingsrätt som dömt samt att den åtalade hade en korrupt försvarare som arbetar för MÄ.

I hovrätten kommer det att se annorlund uta och gärningsmannen har fått en riktig försvarare. Nu får vi bara hoppas att hans försvarare ser till att det blir nya förhör så att "hela" rättegången kan tas om så det inte bara blir en upprepning av tingsrättsspektaklet.

Ja vi får hoppas att det blir lite mer ordentligt försvarsarbete denna gång.
Citera
2024-12-14, 16:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Julias vittnesmål, inte konsistent med MÄs vittnesmål.

Citat:
Har hon berättat om hon hade något under nattlinnet? Underkläder, byxor.
Underkläder hade hon. Men jag vet inte hon hade några byxor. Nattlinnet är ett sånt långt. Hon sa att
han la sig där under täcket. Jag tror att han tog av sig byxorna men jag vet inte. Men hon berättade att hon blev lite obekväm och trodde att han skulle ligga på golvet på en madrass men sen la han sig utan byxor i sängen under täcket. Jag tror hon blev lite rädd då.
Har hon berättat någon om kläderna hon hade på sig. Hade hon på sig dom hela tiden? Även
underkläder, trosor, nattlinnet hade hon på sig de hela tiden? Har hon berättat något om det? Vet du
inte så säg det.
Nej, det vet jag faktiskt inte. Jag tror hon hade nattlinne, men jag vet inte.
Citera
2024-12-14, 16:49
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Är det det här du menar med att det inte helt tydligt står hur hon låg på bordet?
Att ett av de så otroligt viktiga och avgörande "stödvittnena" har en helt annan berättelse om hur det gick till vid bordet än vad MÄ har?

Citat:
Jag vet att han gjorde med fingrar först. Sen gjorde han med snoppen. Och sen sa hon även att han gjorde oralt. Där vid bordet så var det bakifrån och så. Sen pratade vi lite och det var då hon tyckte att det gjorde extra ont, att vara tryckt mot bordet, kanten.
Citera
2024-12-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Herregud, såväl vikingen som BO uppger i de första förhören att hon legat med ryggen på bordet. Där är deras story samstämmig.
En liten del i stödbevisningen, om än långt ifrån den viktiga, är att vännerna upplever ett påtagligt annorlunda beteende från BO. Det viktigare sen ä väl att utredare, rättsmedicinare, kurator kan stödja det BO säger.

Sen kan jag tycka att mods kan låsa tråden i ett par månader till HRs dom kommer. Händer inte så mycket nytt och vi ca 10 som skriver intråden tolkar fakta olika.

Det sistnämnda håller jag fullständigt med om.

Det finns några trindskallar här på tråden som har någon form av mantra de framför.

Det finns fakta att tillgå för alla.

Tingsrättens Dom.

Tingsrätten grundade sin fällande dom på en trovärdig och konsekvent målsägande, som gav detaljerade och sammanhängande uppgifter om händelsen. Hennes berättelse stöddes av,

- Medicinska bevis, blåmärken som orsakats av våld.

- Vittnesmål från vänner, om målsägandens beteende och hennes berättelse kort efter händelsen
,
- Textmeddelanden, som styrker att målsäganden berättade om våldtäkten direkt efter händelsen.

I hovrätten kan försvaret försöka ifrågasätta värderingen av dessa bevis, men eftersom tingsrätten har gjort en noggrant motiverad bedömning av bevisen och målsägandens trovärdighet, är det troligt att denna bedömning står sig.

Den trinskallen som inte tycker det kom gärna med juridiska argument.

Särskilt starkt är stödet från vittnesmål och den medicinska dokumentationen, som indikerar att blåmärkena har uppstått vid den aktuella tidpunkten.

Den trinskallen som inte tycker det kom gärna med juridiska argument eller bevis på det motsatta.

Försvaret har hävdat att samlaget var frivilligt och att målsäganden inte gav uttryck för motstånd i enlighet med vad hon påstår.

Försvaret har också ifrågasatt orsaken till blåmärkena och föreslagit att de kan ha uppkommit vid annan tidpunkt eller genom annan aktivitet.

Hovrätten kan komma att överväga dessa argument, men försvaret måste tillhandahålla stark bevisning för att ifrågasätta tingsrättens bedömning.

Eftersom hovrätten inte bara ser på bevisen utan även på rättstillämpningen, kan en överklagan som enbart bygger på att tingsrätten "tagit fel" i bedömningen av bevisen vara svår att vinna om inte nya bevis eller starkare invändningar presenteras.

Tingsrätten ansåg att V!king Lundkv!st agerade med likgiltighetsuppsåt, vilket innebär att han var likgiltig inför risken att målsäganden inte samtyckte.

Hovrätten kan överväga om detta rättsliga resonemang är korrekt, men det skulle krävas betydande argument för att förändra bedömningen av uppsåt.

Att målsäganden uttryckligen sa nej och försökte avvärja handlingen talar starkt för att uppsåt till våldtäkt är styrkt.

Sannolikheten för att domen står sig i hovrätten är relativt hög, särskilt med tanke på den starka bevisningen som stödjer målsägandens berättelse och den noggranna rättsliga bedömningen av tingsrätten.

Försvarets invändningar kommer sannolikt inte att vara tillräckliga för att riva upp domen, om inte nya bevis tillkommer.

Det kan finnas en liten chans för försvaret att påverka straffpåföljden eller få en mildring, men att helt få domen upphävd i hovrätten är osannolikt baserat på den nuvarande bevisningen.

Och till de fantiserade trinskallarna:

Tingsrätten har redan bedömt att blåmärkena och målsägandens trovärdiga berättelse stärker påståendet om våld och tvång, och att sexställningarna inte i sig utgör bevis för frivillighet.

Jag tror att V!kings försvarare kommer att röna större framgång att kalla målsägande för -hora -hynda, -lögnare, -fitta.....
Och varför inte Nazifemenist?

Vaför inte bygga hela överklagan på det sistnämnda?

Hela tingsrätten var full av sovandes PRO Nazifemenister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in