2024-12-10, 17:20
Medlem
Nu kommer det kosta 99 kronor i månaden att följa bastu mannen..
Är det nån som är medlem här i forumet förresten?
Citera
2024-12-10, 17:39
Medlem
Tragiska människor ni är som hatar någon ni inte känner och önskar denne olycka.
Avundsjuka är vad ni upplever, inget annat. Era föräldrar måste vara stolta över er.

Tror ni på riktigt att han jämför sig med Gud?
Det verkar som de flesta av er har låg IQ också eftersom ni inte förstår att mannen spelar en roll, som vilken skådespelare som helst just för att det skapar intresse kring hans kanal.
Hans självförtroende är det inget fel på, men det är tragiskt hur ni inte förstår resten.
Själv tycker jag han är en frisk fläkt och önskar han all framgång i livet, spännande att se hur länge han överträffar index.

Men än en gång vinner hatet, han är inte den första som tröttnat, går att läsa i tidningen om hur många som har blivit utbrända av allt hat, trollen är överallt.
Jag ger han dock ett par månader så är kanalen tillbaka eftersom det kommer innebära ett stort ekonomiskt tapp,, när han fått ladda batterierna lite så får ni chansen att hata igen.
Citera
2024-12-10, 18:01
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analfapeten
Tragiska människor ni är som hatar någon ni inte känner och önskar denne olycka.
Avundsjuka är vad ni upplever, inget annat. Era föräldrar måste vara stolta över er.

Det verkar som de flesta av er har låg IQ också eftersom ni inte förstår att mannen spelar en roll, som vilken skådespelare som helst just för att det skapar intresse kring hans kanal.
Hans självförtroende är det inget fel på, men det är tragiskt hur ni inte förstår resten.
Själv tycker jag han är en frisk fläkt och önskar han all framgång i livet, spännande att se hur länge han överträffar index.

Men än en gång vinner hatet, han är inte den första som tröttnat, går att läsa i tidningen om hur många som har blivit utbrända av allt hat, trollen är överallt.
Jag ger han dock ett par månader så är kanalen tillbaka eftersom det kommer innebära ett stort ekonomiskt tapp,, när han fått ladda batterierna lite så får ni chansen att hata igen.
Just det jag tänker. Varför göra så stor grej av det så man måste senare slå in stängda dörrar.

"Utsatt för brott"
Senast redigerad av Klas-Vegas 2024-12-10 kl. 18:06.
Citera
2024-12-10, 18:13
Medlem
MittNyaSalivs avatar
En risk är att han nu drar till sig oönskad uppmärksamhet på riktigt. Bara spridningen här kan trigga fler troll.
Citera
2024-12-10, 18:13
Medlem
Citat:

Nu är han ju rätt duktig själv på att förklara vilka idioter de flesta människor är. Man uppmans tänka själv men tänker man inte som honom är man korkad. Han gjorde en video där han förklarade hur dåliga ett antal andra youtuber var, den han sågade mest lyckas betydligt bättre än AA.
Nej, han jämförde sig inte med Gud. Han påstår sig stå över gud. Han sa att han är den sk börsgudens chef.
Jag tror att man får svar i den ton man själv håller. Tål man inte det ska man tagga ned.

Han lever gott på att han prickade rätt i coronabotten. Han kunde lika gärna vunnit på triss. Efter det har han haft ett par riktigt dåliga år.

Det är tre veckor till han skall lägga av med gratisvideor på YT. Det är en evighet för AA. När han köper en aktie med mål att den står i en viss kurs om två år klarar han inte hålla den mer än ett par dagar el någon vecka. För någon vecka sedan skulle hans YT imperium dra in 1 miljon / år (fantasibelopp i vart fall, minns inte exakt). Såklart han inte lägger ned sin kanal. Han kommer snart på nya tankar. Förövrigt har han inte blivit utsatt för brott eftersom det inte finns någon dömd gärningsman. Det är bara järnspöken för gode AA. Hoppas han får något annat att tänka på snart!
Citera
2024-12-10, 18:27
Medlem
Kunde inte ha skrivit det bättre själv. Mitt i prick! Hans extrema narcissism har också spårat ur på sistone.
Har funderat på att sluta titta just pga att halva videorna är en enda lång kärleksförklaring till honom själv, men det är ändå rätt "underhållande", så jag tycker det är trist att han lägger ner.
Citera
2024-12-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Nu är han ju rätt duktig själv på att förklara vilka idioter de flesta människor är. Man uppmans tänka själv men tänker man inte som honom är man korkad. Han gjorde en video där han förklarade hur dåliga ett antal andra youtuber var, den han sågade mest lyckas betydligt bättre än AA.
Nej, han jämförde sig inte med Gud. Han påstår sig stå över gud. Han sa att han är den sk börsgudens chef.
Jag tror att man får svar i den ton man själv håller. Tål man inte det ska man tagga ned.

Han lever gott på att han prickade rätt i coronabotten. Han kunde lika gärna vunnit på triss. Efter det har han haft ett par riktigt dåliga år.

Det är tre veckor till han skall lägga av med gratisvideor på YT. Det är en evighet för AA. När han köper en aktie med mål att den står i en viss kurs om två år klarar han inte hålla den mer än ett par dagar el någon vecka. För någon vecka sedan skulle hans YT imperium dra in 1 miljon / år (fantasibelopp i vart fall, minns inte exakt). Såklart han inte lägger ned sin kanal. Han kommer snart på nya tankar. Förövrigt har han inte blivit utsatt för brott eftersom det inte finns någon dömd gärningsman. Det är bara järnspöken för gode AA. Hoppas han får något annat att tänka på snart!

Det var väl den minst smickrande videon han gjort i mitt tycke när han uttryckte sina åsikter om andra youtubers, den borde han inte laddat upp, svårt att försvara hans agerande där tyckte själv det var riktigt osmakligt.

Bara att överleva en björnmarknad med sån belåning är ingen lek, hatten av att han fortfarande har en miljon eget kapital.

Han vågar iallafall drömma stort.
Siktar man på att tjäna tusenlappar, då tjänar man tusenlappar, siktar man på att tjäna miljoner, då tjänar man tillslut miljoner.

Det är ju uppenbart att han har riktigt grov ADHD där eftersom han flyttar fokus hela tiden på olika aktier, han säger det är för potentialens skull men jag tror mest det handlar om att han är uttråkad i sin arbetsfria tillvaro =)

Nej, jag säger inte att han är perfekt på något vis, men en frisk fläkt och underhållande bitvis och förtjänar definitivt inte massa hat, det gör ingen.
Har man inget positivt att säga, ska man hålla käft, men det är få som förstår det eftersom man ser negativa inlägg precis överallt på alla plattformar, oavsett forum.
Citera
2024-12-10, 19:47
Medlem
Saxofonjudes avatar
Han verkar alltså nu vara säker på att genomföra en total nedstängning för ej betalande prenumeranter. Han kommer troligen få några fler än de 190 stycken betalande fram till årsskiftet eftersom han kommer prata om det här och locka in fler betalande i alla kommande videor... Men sen är min prognos att antalet betalande följare kommer minska stadigt och det kommer han inte tycka är så kul.

Hur många månader kommer det ta innan han öppnar upp videorna igen på grund av att inkomsterna från youtube börja minska?

Jag gissar 4-5 månader. Han har ju byggt upp en inkomstbringande kanal som han vill hålla vid liv och tjäna pengar på. Han är ju kapitalist.
Citera
2024-12-10, 20:07
Medlem
slaimans avatar
Eftersom hans följarskara nu kommer minska mer än 90 procent så lär ju inte tanken me sitt youtube vara att pumpa upp kursen.

Det talar ju även emot att han skulle vara narcissist som bara vill ha uppmärksamhet.

Jag tycker killen är en frisk fläkt. Hans självförhärliggande sker med en glimt i ögat.
En sorts sarkastisk humor som folk med autistiska drag har svårt att förstå.

Själv tycker jag han ofta gör bra analyser, jag har tjänat mycket mer pengar än jag förlorat i de fall jag tagit rygg på honom.
Citera
2024-12-10, 21:19
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Folk hatar inte honom, folk tar bara avstånd från hans narcissism och hur han indirekt påverkar folk att göra riskfyllda investeringar. Han håller på att förlora alla pengar genom att investera i fallande knivar, samtidigt som han inspirerar vanliga småsparare att göra samma sak - det han gör är med andra ord oetiskt. Hur som helst, förhoppningsvis luras färre människor in i hans strategi nu när han otillgängliggör många av hans framtida videoklipp.
Citera
2024-12-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Folk hatar inte honom, folk tar bara avstånd från hans narcissism och hur han indirekt påverkar folk att göra riskfyllda investeringar. Han håller på att förlora alla pengar genom att investera i fallande knivar, samtidigt som han inspirerar vanliga småsparare att göra samma sak - det han gör är med andra ord oetiskt. Hur som helst, förhoppningsvis luras färre människor in i hans strategi nu när han otillgängliggör många av hans framtida videoklipp.

Du kan ju inte påstå att han håller på och förlorar alla sina pengar när han levt på det i snart fem år och flera av aktierna han äger står inför ljusare tider med bättre konjuktur och räntesänkningar runt hörnet.
BHG, Transtema och Hexatronic är ju tre aktier som har potential att fördubblas inom ett-två år bara för att ta några. Vi såg ju hur BHG lyfte sådär 35% på en medioker rapport med bättre guidning.
Hur ska han förlora alla sina pengar menar du? Det är klart att alla aktier inte kommer utvecklas som förväntat men det räcker ju att några stycken gör det om man äger 20 olika aktier. Det blir hit eller miss men det krävs ju bara att man har fler hit än miss för att kapitalet ska öka när man har rejäl belåning.

Det är ju upp till var och en att göra en analys, han säger ju rakt ut, gör inte som jag.
De som väljer att göra som AA och som förlorar pengar, hade förlorat dom på en annan dålig trade ändå eftersom man väljer att lyssna på andra istället för att göra sina egna analyser, det klassiska buy high, sell low.
Ungefär som alla som hoppar på krypto nu, när vi som köpte billigt har sålt av i väntan på nedgången.
Tålamod är vad som gör dig rik, inte några snabba investeringar som folket verkar tro.

Man har ju eget ansvar för sina pengar och det är ju rätt uppenbart att de flesta inte har på börsen att göra eftersom man säljer till förlust många gånger, för att man inte gjort sin analys.
De flesta verkar inte förstå att hur bolaget går och hur aktien går, är två helt skilda saker.

Jag har all förståelse för dom som inte uppskattar AA eller hans investerande, men varför håller man inte bara käften och sköter sitt egna istället för att spy galla på varje front.
Blir man lyckligare av att häckla? Obegripligt.
Citera
2024-12-10, 22:36
Medlem
watcher1970s avatar
Tycker han gör bort sig. I någon video har han ju själv låtit rätt hotfull mot de som varit ”dumma” mot honom.
Han balanserar dock på rätt sida och de eventuella hot han underförstått säger är inget som faller under allmänt åtal.
Han har haft 3:e plats under kategorin ”ekonomi” som viktigast YouTuber”. En plats han lär försvinna från efter 1/1 2025.
Begriper inte alls hans ställningstagande- han kunde väl bara ha upplyst om att han skall polisanmäla alla inlägg som han anser vara hot eller hat och den vägen försökt motverka detta.
Nu sågar han av grenen han sitter på och det har ju blivit en viktig och stadig månatlig inkomst.
Tror han är tillbaka igen, i någon form, på YouTube till våren -25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in