2024-11-22, 18:12
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag måste säga att han är en ytterst dålig investerare, får han ens plocka ut de pengarna han tar ut som lön med tanke på belåningen?

Tjänar han inte omkring 40-50 000 kronor i månaden från Patreon och YouTube?

Hans följare verkar rimligtvis stå för en stor del av hans utgifter, eller hur?
Så frågan är om han verkligen måste "sälja" något för att plocka ut en vettig lön.
Citera
2024-11-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Tjänar han inte omkring 40-50 000 kronor i månaden från Patreon och YouTube?

Hans följare verkar rimligtvis stå för en stor del av hans utgifter, eller hur?
Så frågan är om han verkligen måste "sälja" något för att plocka ut en vettig lön.

Tror det är mindre. Vill minnas ca 20K för youtube och bara kaffepengar från Patreon. Allt går in i företaget och måste skattas som lön när det tas ut + arbetsgivaravgifter.

Frågan är dock hur han gör med den personliga rådgivningen? Det kan ju lätt bli svarta pengar via en swish.
Citera
2024-11-22, 19:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Han rapporterar + 26 000 i dag. Jag tror att han drog en lättnadens suck efter en tuff vecka. Minus även i dag så hade nog helgen blivit tuff för den gode Aktieanalytikern.
Citera
2024-11-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Han rapporterar + 26 000 i dag. Jag tror att han drog en lättnadens suck efter en tuff vecka. Minus även i dag så hade nog helgen blivit tuff för den gode Aktieanalytikern.

Men -64K på veckan om jag räknar rätt. Det tror jag också, det var nog en lättnadens suck o på något sätt var han väl värd ett bra avslut på veckan. Inledningen på gårdagens video speglade nog sanningen väl som jag tror det var du som skrev tidigare.

Jag är dock förvånad över att minusdagarna blir förhållandevis små, men plusdagarna lite större. Men jag sitter ju inte inne på all fakta.
Citera
2024-11-23, 17:45
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Men -64K på veckan om jag räknar rätt. Det tror jag också, det var nog en lättnadens suck o på något sätt var han väl värd ett bra avslut på veckan. Inledningen på gårdagens video speglade nog sanningen väl som jag tror det var du som skrev tidigare.

Jag är dock förvånad över att minusdagarna blir förhållandevis små, men plusdagarna lite större. Men jag sitter ju inte inne på all fakta.

Håller också med om att det är något suspekt med att minusdagarna sett till kronor är så pass små i förhållande till plusdagarna.

Det var ju någon dag då många av hans innehav var ner 4%+, borde ha gett större avtryck i hans portfölj kan man tycka, då han kör med kraftigt belåning enligt utsago.
Citera
2024-11-23, 18:14
Medlem
oldtimedrunks avatar
Nya videos där han berättar hur mycket självförtroende och hög självkänsla han har och hur lite han bryr sig om sina kritiker.
När jag läser kommentarerna till hans videos tycker jag han är väldigt lättstött och avfärdar all kritik direkt.
Vill tydligen bara omge sig med ja sägare.
Citera
2024-11-23, 18:15
Medlem
Aktieanalytikern bryr sig inte om vad följarna och tittarna tycker och han är också fullständigt ointresserad av vad dessa och alla andra tycker, vad det nu än gäller. Detta är ett budskap han sprider omkring sig mest hela tiden.

Är det inte lite svårt att finna glädje i att följa en person som Aktieanalytikern med tanke på vad han tycker om dig?
Citera
2024-11-23, 18:23
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Aktieanalytikern bryr sig inte om vad följarna och tittarna tycker och han är också fullständigt ointresserad av vad dessa och alla andra tycker, vad det nu än gäller. Detta är ett budskap han sprider omkring sig mest hela tiden.

Är det inte lite svårt att finna glädje i att följa en person som Aktieanalytikern med tanke på vad han tycker om dig?
Det är inte alltid man följer någon för att
det ger glädje, ibörjan tyckte jag det var trevlig underhållning men sen började jag skönja ett mönster av efterhandskonstruktioner och inkonsekvent handlande mot vad han förespråkar. På något sätt vill jag få honom att ta till sig kritiken och tänka efter.
Citera
2024-11-23, 18:27
Medlem
Unizeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Aktieanalytikern bryr sig inte om vad följarna och tittarna tycker och han är också fullständigt ointresserad av vad dessa och alla andra tycker, vad det nu än gäller.

Man måste dock ge han kredit för att ha byggt en följarskara som är villiga att donera ett rätt stor påse med pengar varje månad, få Svenska kanaler kan stoltsera med det.

Även om hans portfölj skulle sprängas, så skulle han vid det här laget ändå kunna fortsätta att driva kanalen & pumpa ut videos eftersom hans medlemmar finansierar hans uppehälle just nu.
Citera
2024-11-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unizero
Man måste dock ge han kredit för att ha byggt en följarskara som är villiga att donera ett rätt stor påse med pengar varje månad, få Svenska kanaler kan stoltsera med det.

Även om hans portfölj skulle sprängas, så skulle han vid det här laget ändå kunna fortsätta att driva kanalen & pumpa ut videos eftersom hans medlemmar finansierar hans uppehälle just nu.

Jag känner hans typ av följare mycket väl. Det är alla dessa personer vars portföljer var nersmetade med SAS eftersom aktien var billig både eftersom den sjunkit med 90 procent och dels eftersom den bara kostade några ören. Det är alla dessa personer som köpte Storskogen eftersom deras kompis företag ju hade köpts upp av Storskogen och den vägen fått veta att det vara säkra 40 procent upp om året. Självklart deltog de i Volvo Cars IPO för de körde ju själva Volvo och tyckte bilarna var bra. Troligen har de även Eniro i portföljen sedan alltid och det behöver inte ens sägas, Lundabolaget med den magiska pennan och specialpapperet intar en given plats för det är bara en fråga om tid innan den aktien tar fart igen.
Citera
2024-11-23, 20:54
Medlem
Han har lagt upp en video på sin andra kanal där han jämför sig med Zlatan. Jag fixar bara lyssna på de första minutrarna för det är en orgie i hur fantastisk han är vilken stark självkänsla han har. På en 10-gradig skala är hans självkänsla 22
Citera
2024-11-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han har lagt upp en video på sin andra kanal där han jämför sig med Zlatan. Jag fixar bara lyssna på de första minutrarna för det är en orgie i hur fantastisk han är vilken stark självkänsla han har. På en 10-gradig skala är hans självkänsla 22
Man kommer långt med bra självkänsla, men bra om det kontras med lite realism... Memento mori....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in