2024-12-02, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Kommer man hit och arbetar utan arbetstillstånd så är det rimligt att man skickas ut. Slavar som importeras bör dock behandlas på ett värdigt sätt.

Och samtidigt får kriminella svenskt medborgarskap. Dock läste jag nånstans att det ska skärpas. Men det sker..
Citera
2024-12-02, 23:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Storstaffan
Ber om ursäkt PinkNails, men här ställer jag mig inte reservationslöst på din sida. Jag är starkt emot människohandel och alla andra typer av utnyttjande av personer i beroendeställning, det må sedan gälla bärplockeri, byggfuskande eller sexhandel. Och vad gäller hitresta damer i sexarbetarbranschen är det nog stor risk att det ligger någon form av otillbörlig påtryckning bakom deras verksamhet. I just dessa fall kan jag faktiskt finna viss förståelse för att sedlighetspolitrukerna går hårt fram.
Detta betyder dock inte att alla former av sexarbete urskillningslöst skall motverkas genom lagstiftning. Den finländska modellen, där sexköp är tillåtet om den säljande parten inte är utsatt för andras utnyttjande, förefaller mig vara ett lämpligt alternativ.

Du behöver inte be om ursäkt 💕 Jag har stor respekt för människor som kan debattera utan påhopp. Något som inte alla behärskar här inne tyvärr..
Citera
2024-12-03, 04:34
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt PinkNails, men här ställer jag mig inte reservationslöst på din sida. Jag är starkt emot människohandel och alla andra typer av utnyttjande av personer i beroendeställning, det må sedan gälla bärplockeri, byggfuskande eller sexhandel. Och vad gäller hitresta damer i sexarbetarbranschen är det nog stor risk att det ligger någon form av otillbörlig påtryckning bakom deras verksamhet. I just dessa fall kan jag faktiskt finna viss förståelse för att sedlighetspolitrukerna går hårt fram.
Detta betyder dock inte att alla former av sexarbete urskillningslöst skall motverkas genom lagstiftning. Den finländska modellen, där sexköp är tillåtet om den säljande parten inte är utsatt för andras utnyttjande, förefaller mig vara ett lämpligt alternativ.

Fast den finska lagen är egentligen värre för köparna än den svenska eftersom här vet du att du kan straffas, i Finland har du ingen aning om du eventuellt kommer att straffas.
Då du aldrig riktigt kan veta att den som säljer är utnyttjad eller inte även om du går till en finska.
Visst kan man ana och tro samt välja bort det som är uppenbart.
Dessutom minskar den inte marknaden av de tjejer som man lätt kan misstänka är utsatta, exempelvis har Finland invaderats av tjeckiska tjejer i flera år liksom de Afrikanska, nu har det även exploderat med tjejer från Colombia som ju vår käre Simon häromveckan påstod sig se i varje buske här hemma som styrdes av maffia och fan o hans moster, Simon borde ta nästa färja och åka över och studera för där kommer han inte att behöva titta i buskarna efter dem , så kanske man för en gångs skull får höra om att han fått grip på någon hallick här hemma sedan, ty det behövs ingen vidare utbildning för att se röda trådar när det gäller de från Colombia.
Senast redigerad av clanton 2024-12-03 kl. 04:37.
Citera
2024-12-03, 13:00
Medlem
Storstaffans avatar
Tack för den informationen, clanton. Detta var något jag inte kände till, och det visar tydligt hur speciellt och känsligt detta ämne är. Hur finna ett sätt att accepera att den fattiga studentskan eller den ensamstående mamman tillhandahåller sexuella tjänster i begränsad omfattning, utan att samtidigt fältet släpps fritt för importerad storskalig kvinnohandel?
Jag har inget bra svar, men tar gärna del av andras synpunkter här på FB.
Citera
2024-12-03, 14:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Fast den finska lagen är egentligen värre för köparna än den svenska eftersom här vet du att du kan straffas, i Finland har du ingen aning om du eventuellt kommer att straffas.
Då du aldrig riktigt kan veta att den som säljer är utnyttjad eller inte även om du går till en finska.
Dessutom minskar den inte marknaden av de tjejer som man lätt kan misstänka är utsatta, exempelvis har Finland invaderats av tjeckiska tjejer i flera år liksom de Afrikanska, nu har det även exploderat med tjejer från Colombia som ju vår käre Simon häromveckan påstod sig se i varje buske här hemma som styrdes av maffia och fan o hans moster, Simon borde ta nästa färja och åka över och studera för där kommer han inte att behöva titta i buskarna efter dem , så kanske man för en gångs skull får höra om att han fått grip på någon hallick här hemma sedan, ty det behövs ingen vidare utbildning för att se röda trådar när det gäller de från Colombia.

Var kan man läsa om hans påstående?
Om han sitter och ljuger rätt ut, borde det väl finnas någon som kan avstyra det hela?
Har ingen aning om hans skriverier annat än det som står här i tråden...

/VV
Citera
2024-12-03, 14:48
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Var kan man läsa om hans påstående?
Om han sitter och ljuger rätt ut, borde det väl finnas någon som kan avstyra det hela?
Har ingen aning om hans skriverier annat än det som står här i tråden...

/VV

https://omni.se/prostituerade-fran-colombia-valler-in-i-stockholm/a/73q5OK

"Radion har pratat med Simon Häggström, polisinspektör vid prostitutionsgruppen hos Norrmalmspolisen, som säger att det ”väller in” kvinnor från Colombia som säljer sex."
Citera
2024-12-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clanton

Var annonserar dessa invällande colombianskor?
Citera
2024-12-03, 18:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
https://omni.se/prostituerade-fran-colombia-valler-in-i-stockholm/a/73q5OK

"Radion har pratat med Simon Häggström, polisinspektör vid prostitutionsgruppen hos Norrmalmspolisen, som säger att det ”väller in” kvinnor från Colombia som säljer sex."
Tja - hans yttrande var daterat för snart tre månader sedan; med tanke på höga prioritet polisen ger denna typ av ärenden så borde det dugga in gripanden för koppleri, sexköp, traficimg, olaga tvång, kidnappning m.m. nu. För det är väl inte så att SH ljuger eller överdriver?
Citera
2024-12-03, 18:16
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Tack för den informationen, clanton. Detta var något jag inte kände till, och det visar tydligt hur speciellt och känsligt detta ämne är. Hur finna ett sätt att accepera att den fattiga studentskan eller den ensamstående mamman tillhandahåller sexuella tjänster i begränsad omfattning, utan att samtidigt fältet släpps fritt för importerad storskalig kvinnohandel?
Jag har inget bra svar, men tar gärna del av andras synpunkter här på FB.

Den finska modellen är fortfarande bättre än den Svenska. Polisen kan fokusera helt på de mer utsatta, och sexköparna får helt enkelt lära sig att läsa av situationen, och ta risken. Det är mycket rimligare än att som i Sverige begära av Sexköparna att de ska ansvara för att trafficking försvinner.
Citera
2024-12-03, 18:46
Avslutad
Om nu dessa kvinnor ”väller” in i Sverige både från Columbia och även Rumänien, har jag läst på Simons sida, har vi inte då ett extremt problem vid tex flygplatser och vår gräns? Hur kan de komma in i vårt land i såna mängder utan att nån märker något? Polisen måste ju har misslyckats totalt där. Han har ju även skrivit att han ser dem i buskar vid busshållplatser vid nästan varje arbetspass här i Stockholm. Hur kommer det sig att han alltid hamnar vid just dessa buskar? Vad gör dem i buskarna? Säljer dem sex? För enligt artiklar har ju just gatuprostitutionen minskat kraftigt pga internet. Och varför ser inte vi medborgare alla dessa kvinnor i buskarna nångång? Aldrig hört nån påpeka det och jag har då aldrig märkt detta.. Jag kanske tänker helt galet här men ibland funderar jag på just detta.
Citera
2024-12-03, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PinkNails
Om nu dessa kvinnor ”väller” in i Sverige både från Columbia och även Rumänien, har jag läst på Simons sida, har vi inte då ett extremt problem vid tex flygplatser och vår gräns? Hur kan de komma in i vårt land i såna mängder utan att nån märker något? Polisen måste ju har misslyckats totalt där. Han har ju även skrivit att han ser dem i buskar vid busshållplatser vid nästan varje arbetspass här i Stockholm. Hur kommer det sig att han alltid hamnar vid just dessa buskar? Vad gör dem i buskarna? Säljer dem sex? För enligt artiklar har ju just gatuprostitutionen minskat kraftigt pga internet. Och varför ser inte vi medborgare alla dessa kvinnor i buskarna nångång? Aldrig hört nån påpeka det och jag har då aldrig märkt detta.. Jag kanske tänker helt galet här men ibland funderar jag på just detta.

Det finns flera intressanta frågor här...

1. Varför i helvete ska någon tvinga kvinnor från Colombia när det finns hur många kvinnor från forna Östeuropa som säljer högst frivilligt?

2. Hur går det ens till i praktiken? Hur tvingar man någon ombord på ett kommersiellt flygplan?
Hur tvingar man dem sen att lyda i Sverige när de säkert åker ut på hur många outcalls som helst?

3. Men den bästa frågan av alla, hur kan någon överhuvudtaget tro på någonting som Simon Häggström säger? Det ligger ju i hans personliga intressen att utmåla en så svart bild som möjligt så att han kan sälja böcker, synas i media och det ena med det andra...
Senast redigerad av Yourworstenemy 2024-12-03 kl. 19:59.
Citera
2024-12-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Var annonserar dessa invällande colombianskor?
Väller och väller..Men idag annonserar 7 svenskor och 14 colombianska kvinnor på RE. Med tanke på att det är längre resväg för dessa så är det ganska många....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in