Citat:
Ursprungligen postat av
Storstaffan
Ber om ursäkt PinkNails, men här ställer jag mig inte reservationslöst på din sida. Jag är starkt emot människohandel och alla andra typer av utnyttjande av personer i beroendeställning, det må sedan gälla bärplockeri, byggfuskande eller sexhandel. Och vad gäller hitresta damer i sexarbetarbranschen är det nog stor risk att det ligger någon form av otillbörlig påtryckning bakom deras verksamhet. I just dessa fall kan jag faktiskt finna viss förståelse för att sedlighetspolitrukerna går hårt fram.
Detta betyder dock inte att alla former av sexarbete urskillningslöst skall motverkas genom lagstiftning. Den finländska modellen, där sexköp är tillåtet om den säljande parten inte är utsatt för andras utnyttjande, förefaller mig vara ett lämpligt alternativ.
Fast den finska lagen är egentligen värre för köparna än den svenska eftersom här vet du att du kan straffas, i Finland har du ingen aning om du eventuellt kommer att straffas.
Då du aldrig riktigt kan veta att den som säljer är utnyttjad eller inte även om du går till en finska.
Visst kan man ana och tro samt välja bort det som är uppenbart.
Dessutom minskar den inte marknaden av de tjejer som man lätt kan misstänka är utsatta, exempelvis har Finland invaderats av tjeckiska tjejer i flera år liksom de Afrikanska, nu har det även exploderat med tjejer från Colombia som ju vår käre Simon häromveckan påstod sig se i varje buske här hemma som styrdes av maffia och fan o hans moster, Simon borde ta nästa färja och åka över och studera för där kommer han inte att behöva titta i buskarna efter dem , så kanske man för en gångs skull får höra om att han fått grip på någon hallick här hemma sedan, ty det behövs ingen vidare utbildning för att se röda trådar när det gäller de från Colombia.