2024-11-28, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Du gör väldigt många antaganden om mig utan att du känner mig[*]

Jag håller absolut inte med om att mobbing gör folk starkare och anser att det är vedervärdigt

Däremot anser jag att samhället bör varnas för farliga individer som vill förgripa sig på barn

[**] Problemet är att utan lagändring en måste ett barn bli utsatt för att personen ska bli dömd och då är ett offer redan skapat
[*] I alla digitala fora blir man bedömd efter hur man uttrycker sig...

[**] Ett större problem vore, att man "avrättar" folk hursomhelst, bara för att "någon" har fattat misstycke för vederbörande...
Citera
2024-11-28, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är ju dessa pedofilbrott som Dumpen vill motverka. Har du inte förstått det?
Inget barn ska bli utsatt för övergrepp. Därför måste gäddorna stoppas.

Om dumpen är ute efter att förhindra "pedofilbrott", varför lockar de då med objekt, vilka inte är intressanta för pedofiler?
Citera
2024-11-28, 01:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Och mer tid åt att dränka sig i barnporr och destruktivitet. Bättre de jobbar.

Krasst – precis i min smak!

Allra bäst vore ju förstås, att "folk" överlämnade "rättvisan" till instanser som är särskilt ämnade för sådant, med utbildning och hela midevitten – att helt enkelt inge en orosanmälan till soc.myndigheter eller Polisen (de är lagbundet tvingade att ömsesidigt korrespondera vid orosanmälan), om man har goda skäl till misstanke... (Att någon förälder (t. ex.) gillar "fel" fotbollslag, brukar nog lämnas utan avseende...).
Citera
2024-11-28, 01:36
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Hur ser du på att Dumpens barn är fiktiva och att ingen räddas? Samtidigt som barnen till gäddorna får sina liv förstörda pga Dumpen?
Gäddorna vet ju inte att barnen är fiktiva.
Gäddornas barn har inte gjort något fel så varför ska de pekas ut?
Citera
2024-11-28, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hugger inte den här gången. Gäddornas situation är unik, på många sätt. Samtidigt ser jag skrämmande många likheter med mobbing. Total förnedring på alla plan, utanförskap, normalisering av våld ocg hot om våld. Det är helt enkelt legitimt att förstöra så mycket som möjligt för gäddor.

Typiskt "bra inlägg"! Att tillfredsställa den förnedringsberoende populasen räcker inte till för att åtgärda något som helst problem...
Citera
2024-11-28, 02:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Här är en sak jag inte begriper: Varför ska man få alla gäddor sparkade från sina jobb? Visst om dom jobbar med barn/ungdommar. Men allt annat? Är det verkligen bättre att dom går arbetslösa hela sina liv och blir beroende av bidrag och tar våra skattepengar istället för att bidra?

En pedofil som betalar skatt är bättre än en pedofil som inte betalar skatt, sålänge dom inte är i närheten av barn? Inte som att dom kommer sluta vara pedofiler för att dom blir av med sina jobb.

"Lustig" men korrekt iakttagelse. Till att börja med måste man dock ta till sig, vad som konsistuerar diagnosen (!) "pedofil"... Random dumpling har inte den kapaciteten – att döma av vad som skrivs i den här tråden.
Citera
2024-11-28, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
2 av 10 sexualbrott anmäls
1 av 10 när det gäller barn

https://www.wonsa.se/om-sexuella-overgrepp/fakta-om-sexualbrott/

Du hänvisar till en sida, vilken redan i det första textstycket "redovisar" siffror, vilka inte hänvisar till någon forskning...
Citera
2024-11-28, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Jag hade inte velat ha kollegan kvar ifall det framkommit att han var pedofil. Då hade han hellre kunnat få söka nåt annat jobb. Med lägre betalt, ett sånt där skitjobb ingen vill ha med dåliga avtal. Där folk bara jobbar ett tag och sen byter upp sig.

Nu har Dumpen lagt ut ett instagraminlägg. Varför skulle det vara dåligt att vara med i SVT? Gör ju bara reklam för Dumpen så förstår inte riktigt?

Det är uppenbart – bekymra dig inte med att försöka "förklara"...
Citera
2024-11-28, 03:24
Avslutad
Citat:
Och mer tid åt att dränka sig i barnporr och destruktivitet. Bättre de jobbar.

Det är bättre att de jobbar än att de dränker sig, ja. Dumpen jobbar för att de skall dränka sig... (Helst skall de (Dumpen)) ju tjäna några kronor på det...
Citera
2024-11-28, 03:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Gäddorna vet ju inte att barnen är fiktiva.
Gäddornas barn har inte gjort något fel så varför ska de pekas ut?

!
Citera
2024-11-28, 03:42
Avslutad
I Aftonbladet konkurrerar för närvarande rubrikerna "Vattenbuffel påkörd i Sverige –dog" med "Vilt bajsbråk i Sörmland" i rubriklistan. Det är väl vad som triggar "folk" till att läsa – samtidigt med reklamen, antar jag... Näraliggande samhällsproblem har jag aldrig sett i den rubriklistan...
Citera
2024-11-28, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
I Aftonbladet konkurrerar för närvarande rubrikerna "Vattenbuffel påkörd i Sverige –dog" med "Vilt bajsbråk i Sörmland" i rubriklistan. Det är väl vad som triggar "folk" till att läsa – samtidigt med reklamen, antar jag... Näraliggande samhällsproblem har jag aldrig sett i den rubriklistan...
Att AB skulle vara drivande media i aktuella samhällsfrågor tror jag inte många förväntar sig. Kvällspressen har alltid varit lagom lättläst och populistiskt. Finns en och annan krönikör med vettigt tryck i pennan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in