Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Att man inte ska mörda är vi överens om.
Dumpen är långt ifrån perfekta och lär väl inte överleva så värst länge till.
Men Dumpen uppmärksammar vad barn och unga kan utsättas för.
De uppmärksammar vad gäddor kan göra.
Ja jag vet att Childhood finns men det ena behöver inte utesluta det andra.
Snart väntar nattpass på jobbet. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll.
Dumpen är till för att Sara och Patrik ska kunna tigga swish.
Om nånting så drar dom ett svart täcke av oseriositet, empatilöshet, lurendrejeri över organisationer som FAKTISKT jobbar för barn.
Det dom själva inte heller begriper, (om vi nu för en sekund låtsas att det är barnens bästa dom har för ögonen) vilket Sara visade i sin senaste hjärndöda tweet där hon grät över att utpressningsåtalet stjäl uppmärksamhet från barnen. Är att det är dom själva som stjäl uppmärksamheten från barnen.
I vilken annan organisation som helst där man ser något liknande hända, ser man DIREKT hur VDn eller liknande skjuter ut sig själva med motiveringen att "det har blivit för mycket fokus på mig som person istället för de vi försöker uträtta". Nu senast VDn för northvolt.
Tror du vi kommer få se SoP skjuta ut sig? Nej knappast för dom bryr sig inte om de påstådda målet, dvs. barn. Dom bryr sig om att göda sina egna narcissistiska egon och att tjäna pengar.
Dessutom gissar jag att dom är livrädda för att släppa kontrollen för vem vet då vilka mer oegentligheter som läcker ut.