Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Dumpen kommer givetvis inte finnas för evigt om det är det du tror
Tillskillnad från dig så har jag sagt ifrån i Telegram gruppen vid enstaka tillfällen när folk betett sig dumt åt
Du själv verkar vara helt tyst vilket borde göra dig ännu mer skyldig om man ska utgå från ditt resonemang
Vi kan ju säga såhär, jag har sagt ifrån men inte så de hört.
Att Dumpen inte finns för evigt betyder inte att de inte förstört folks liv för all framtid.
De som lämnat oss, de har lämnat sår efter sig, de har troligen gjort detta pga det blivit en för stor psykisk påfrestan.
Övriga har också troligen också blivit påverkade psykiskt av det hela och allt runt om.
Telegram motiverar sitt med att "Mobbing gör folk starkare" problemet är ju att det inte är fallet.
Folk som blev mobbade i skolan får leva med de all framtid, stora osynliga sår. Det slutar synas på utsidan, men de kommer vara kvar för all framtid och de traumat.
Bara för att föreningen och företaget kommer försvinna betyder inte de att straffet eller den psykiska påfrestning kommer släppa. Det kanske kommer framåt fler som inte orkar med längre att allt blivit för mycket.
Det märks att du inte var någon som blev mobbad i skolan, kanske rent av en som antingen ledde eller följde med i den mobbing som skett.
Allt för att du är nyfiken på vad folk POTENTIELLT skulle kunna vara kapabla till.
Jag har aldrig gjort en bakåtvolt, så jag skulle kunna göra det potentiellt, så nu kan jag med din logik säga till folk att jag kan göra bakåtvolter är vad du vill påvisa. Behöver inte visa det, potentialen finns där, jag har 2 ben och en någorlunda tränad fysik.
Eftersom jag vet de kommer gå över huvudet på dig, i den liknelsen är att man faktiskt gör en bakåtvolt det samma som att bli dömd i rätten för de som blivit uthängda. En åklagare kan inte döma folk för "Det finns potential" men du säger det är rätt och ok att göra det utanför rätten.
Folk kan inte hantera den informationen som Dumpen levererar på ett vettigt sett. Som sagt det märks i Telegram och på facebook. Därför hade det varit en helt annan sak om personerna varit dömda för liknande brott först.
Lagändringen är inte ett bra alternativ, för de kommer bara stöta på dem än mer och ge dem en push, "Det vi gör är rätt och lagligt" bara att nu kan de göra samma sak och få folk dömda med.