2024-11-27, 17:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Jag har tidigare nämnt ett exempel på pedofili som troligen orsakades av mobbning om du kollar mina inlägg. Vad tycker du om utsattheten hos det mobbingoffret?
Menar du att man blir pedofil av att ha blivit mobbad?
Citera
2024-11-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du har tidigare berättat att du blev mobbad i skolan.
Kan det ha bidragit till att du känner starkt för gäddornas situation?
Du tar även upp mobbning i detta inlägg.
Mobbning i skolan är fruktansvärt men jag tycker att gäddornas "situation" är en annan.
Känner du lika starkt för andra "utsatta" eller är det just för gäddorna?
Vill bara säga att frågorna är vänligt ställda innan alla rusar till attack.
Hugger inte den här gången. Gäddornas situation är unik, på många sätt. Samtidigt ser jag skrämmande många likheter med mobbing. Total förnedring på alla plan, utanförskap, normalisering av våld ocg hot om våld. Det är helt enkelt legitimt att förstöra så mycket som möjligt för gäddor.
Citera
2024-11-27, 17:39
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Menar du att man blir pedofil av att ha blivit mobbad?

Jag har nämnt ett exempel där det var en trolig orsak och hur det gick till, japp. Naturligtvis spelar du bara dum när du låtsas att jag säger att mobbning måste leda till pedofili. Skärp dig. Samt att en studie av sexualbrottslingar visar att 100 % fler av dom som begått sexualbrott mot barn än andra sexualbrottslingar uppger att de själva utsattes för sexualbrott som barn. Härligt för de barn som utsattes för pedofilbrott att växa upp skadade och några år senare hatas till döds av dumpare pga den skadan.

Igen:

Citat:
Jag har känt två pedofiler. Den ena var Pontus Enhörning (som hade välkända psykiska problem och ofta bröt ihop och grät på fyllan, dock förmodligen inte grava nog för att undslippa fängelse) - den andra var en kille som upptäckte sina böjelser i tonåren och har varit helt öppen med det och sökt och fått vård under många år. Han var så äcklad över sig själv att han blev en enstöring och ett socialfall.

Såvitt jag vet har han aldrig fallit för sina böjelser eftersom han öppet hatat den sidan av sin person och tidigt sökte vård och valde istället att bli en enstöring som går på medicin. Men i ett svagt ögonblick, om han provocerats av en "fiskare" så är det nog möjligt att han inte kunnat motstå. Som att vifta med en flaska god whiskey framför näsan på en nykter alkoholist. Och han är garanterat typen som i det läget hade valt självmord. Och efter hans död hade det varit hans helt oskyldiga anhöriga som hade stått där med brustna hjärtan.

I hans fall kunde jag skönja ett möjligt mönster som egentligen inte var sexuellt relaterat. Han mobbades hårt i skolan och de enda han vågade umgås med var yngre barn som inte mobbade honom. På nåt sätt tror jag att hans trygghet hos dom kom att knytas till sex eller iallafall fysisk närhet när han kom in i puberteten, eftersom mer naturliga relationer med jämnåriga hade störts av mobbarna. Min amatörgissning. Och i Pontus fall så visste vi som kände honom att hans regelbundna psykbryt på fyllan hade någonting med hans far att göra. Våra misstankar, när hans brott uppdagades, var att han var ett offer för sin pappas eventuella pedofili.
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-27 kl. 17:45.
Citera
2024-11-27, 17:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag har nämnt ett exempel där det var en trolig orsak och hur det gick till, japp. Naturligtvis spelar du bara dum när du låtsas att jag säger att mobbning måste leda till pedofili. Skärp dig. Samt att en studie av sexualbrottslingar visar att 100 % fler av dom som begått sexualbrott mot barn än andra sexualbrottslingar uppger att de själva utsattes för sexualbrott som barn. Härligt för de barn som utsattes för pedofilbrott att växa upp skadade och några år senare hatas till döds av dumpare pga den skadan
Det är ju dessa pedofilbrott som Dumpen vill motverka. Har du inte förstått det?
Inget barn ska bli utsatt för övergrepp. Därför måste gäddorna stoppas.
Citera
2024-11-27, 17:47
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Det är ju dessa pedofilbrott som Dumpen vill motverka. Har du inte förstått det?
Inget barn ska bli utsatt för övergrepp. Därför måste gäddorna stoppas.

Läs exemplet ovan. Dumpens metoder att hata till döds ett hypotetiskt offer som några år senare begår samma brott pga sin skada är horribla. Ena året är offret det renaste och oskyldigaste i världen och några år senare ska denne hatas till döds pga sin skada
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-27 kl. 17:50.
Citera
2024-11-27, 17:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Läs exemplet ovan. Dumpens metoder att hata till döds ett hypotetiskt offer som några år senare begår samma brott pga sin skada är horribla. Ena året är offret det renaste och oskyldigaste i världen och några år senare ska denne hatas till döds pga sin skada
Hata till döds?
De flesta gäddor är bortglömda sedan länge. Det är ingen som kommer ihåg de 450 första.
Man kan bara hoppas att de håller sig i skinnet och har lärt sig en läxa.
Citera
2024-11-27, 18:08
Medlem
Citat:
Hata till döds?
De flesta gäddor är bortglömda sedan länge. Det är ingen som kommer ihåg de 450 första.
Man kan bara hoppas att de håller sig i skinnet och har lärt sig en läxa.
Tyvärr tar du fel. Gäddan som finns i mitt område är sannerligen inte glömd och mottar fortfarande smädan, hot osv.
Citera
2024-11-27, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Lol..."äsch det är inte så farligt att exponeras för världen som pedofil". Du tror inte dig själv ju. I England mördades folk som ett resultat av hajpen för några decennier sedan när de anklagades för vad som ofta ses som det äckligaste en människa kan göra. Själv fick jag hatmejl från numera f.d vänner bara efter att ha kritiserat Dumpen på deras sida så till den grad att jag inte orkar yttra mina åsikter där längre, vilket var deras avsikt. Dessa yttrandefrihetskämpar ville mobba en gammal vän till tystnad
Att man inte ska mörda är vi överens om.
Dumpen är långt ifrån perfekta och lär väl inte överleva så värst länge till.
Men Dumpen uppmärksammar vad barn och unga kan utsättas för.
De uppmärksammar vad gäddor kan göra.
Ja jag vet att Childhood finns men det ena behöver inte utesluta det andra.
Snart väntar nattpass på jobbet. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll.
Citera
2024-11-27, 18:23
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Att man inte ska mörda är vi överens om.
Dumpen är långt ifrån perfekta och lär väl inte överleva så värst länge till.
Men Dumpen uppmärksammar vad barn och unga kan utsättas för.
De uppmärksammar vad gäddor kan göra.
Ja jag vet att Childhood finns men det ena behöver inte utesluta det andra.
Snart väntar nattpass på jobbet. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll.

Jag tvivlar mycket starkt på att Dumpens handlingar kommer leda till några som helst ändringar i lagen. I sådant fall borde de exempelvis ha sysselsatt sig med att samla in en massa bevis som de sedan lämnar över till polisen och fört en kampanj baserat på att de upptäckt 1 000 "gäddor" som går fria och fortsätter att söka efter fler i "samarbete" med polisen och kräver en lagändring (nu vet jag inte vad för lagändring det skulle vara)
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-27 kl. 18:51.
Citera
2024-11-27, 18:28
Medlem
Citat:
Du har tidigare berättat att du blev mobbad i skolan.
Kan det ha bidragit till att du känner starkt för gäddornas situation?
Du tar även upp mobbning i detta inlägg.
Mobbning i skolan är fruktansvärt men jag tycker att gäddornas "situation" är en annan.
Känner du lika starkt för andra "utsatta" eller är det just för gäddorna?
Vill bara säga att frågorna är vänligt ställda innan alla rusar till attack.
Jag håller inte med dig, det är sin sak att exponeras det är den biten Dumpen står för.
Sedan vid tar folkmassan, och som sagt, refererar till ex Hassanvonesse som sprutar i sin byxa så fort någon nämner något om ex mailbomber. Alltså direkt rena trakasserier emot folk ämnade att skada dem.
Ända skillnaden i den kontexten är skolan = barn och nu pratar vi VUXNA som BORDE veta bättre än att trakassera och ge sig på folk för de anser det moraliskt rätt att göra det.

Skriva skit på hus, säga till folk att de skall ta liven av sig, Ringa och "Intervjua" för att sedan kunna enas och trakassera och snacka skit om personen.

Varför skall du bunta ihop mig och dem? Varför skall du ge dig på mig som person och mig?
Se för att jag ser och poängterar hur fel det är med den behandling som sker så skall du attackera mig som person? Är det rätt av dig?
Det är ett känsligt ämne och allt görs helt jävla fel.

Och det värsta är att man säger man gör allt detta för barnen och man kan inte uppvisa några egentliga bevis på att det gynnar bara några grava antaganden.
Vad man där emot kan påvisa är hur det påverkar barn NEGATIVT.

Alltså säger man sig göra det för barnen men i slutändan skadar mer barn än man hjälper...
Citera
2024-11-27, 18:36
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Tyvärr tar du fel. Gäddan som finns i mitt område är sannerligen inte glömd och mottar fortfarande smädan, hot osv.

Jag tror att du ringar in något väsentligt här.

Det verkar vara svårt för gäddan i staden han bor. Många har ju tvingats att flytta. Om man väljer att bo kvar, kan uthängningen göra sig socialt påmind under lång tid framöver, som ditt exempel demonstrerar.

Jag har tänkt på en sak när det gäller uthängningens förödande effekt för gäddan i hans lokala miljö, även i, säg, en medelstor stad. Det är att inte bara umgängeskretsen och kollegorna får veta, utan väldigt många andra i staden där gäddan bor.

Vid en uthängning får så mycket folk i den aktuella staden kännedom om gäddan och noterar bilder/video, varpå ansiktet torde fästa sig i minnet hos tillräckligt många. Åtskilliga människor, som annars inte följer Dumpen, uppmärksammas specifikt när en gädda i just deras stad publiceras. Det går därför att jämföra med att bli uthängd på förstasidan i lokaltidningen och exponerad i dess digitala kanaler.

Gäddan blir därmed allmänt igenkänd, vilket försvårar, och ibland kanske till och med omöjliggör, fortsatt tillvaro i staden.
Senast redigerad av Lessler 2024-11-27 kl. 18:43.
Citera
2024-11-27, 18:54
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag håller inte med dig, det är sin sak att exponeras det är den biten Dumpen står för.

Jag tror försvarslinjerna börjar slängas fram nu.

"Äsch, det var inte så farligt - bara bli kallad pedofil inför hela Sverige, det har nog alla glömt... hur skulle vi kunna utpressa på det med 500 gäddor?"

Vi lär få se dom små dumplingarna komma med en massa ursäkter, gissningsvis dirigerat från sektlederskan.

ETA: såg på Twitter att SVT kontaktat Sara om medborgargarden?

https://x.com/ScarlettBrocker/status/1861820500688683062

Sara gråter om att det minsann handlar om barnen. Tillåt mig tvivla.
Senast redigerad av moralhora 2024-11-27 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in