Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Du har tidigare berättat att du blev mobbad i skolan.
Kan det ha bidragit till att du känner starkt för gäddornas situation?
Du tar även upp mobbning i detta inlägg.
Mobbning i skolan är fruktansvärt men jag tycker att gäddornas "situation" är en annan.
Känner du lika starkt för andra "utsatta" eller är det just för gäddorna?
Vill bara säga att frågorna är vänligt ställda innan alla rusar till attack.
Jag håller inte med dig, det är sin sak att exponeras det är den biten Dumpen står för.
Sedan vid tar folkmassan, och som sagt, refererar till ex Hassanvonesse som sprutar i sin byxa så fort någon nämner något om ex mailbomber. Alltså direkt rena trakasserier emot folk ämnade att skada dem.
Ända skillnaden i den kontexten är skolan = barn och nu pratar vi VUXNA som BORDE veta bättre än att trakassera och ge sig på folk för de anser det moraliskt rätt att göra det.
Skriva skit på hus, säga till folk att de skall ta liven av sig, Ringa och "Intervjua" för att sedan kunna enas och trakassera och snacka skit om personen.
Varför skall du bunta ihop mig och dem? Varför skall du ge dig på mig som person och mig?
Se för att jag ser och poängterar hur fel det är med den behandling som sker så skall du attackera mig som person? Är det rätt av dig?
Det är ett känsligt ämne och allt görs helt jävla fel.
Och det värsta är att man säger man gör allt detta för barnen och man kan inte uppvisa några egentliga bevis på att det gynnar bara några grava antaganden.
Vad man där emot kan påvisa är hur det påverkar barn NEGATIVT.
Alltså säger man sig göra det för barnen men i slutändan skadar mer barn än man hjälper...