2024-11-03, 04:51
  #18553
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Inte tittat på klippet men ja jag håller med, jag borde ha agerat annorlunda. Borde förstått att det skulle komma en dipp. MSTR dippade och även NVIDIA som jag länge varit sugen på.

Den gyllene regeln fr o m nu: Realisera vinst i toppar och köp när marknaden dippar.

Bitcoin via MSTR är min bas men jag tradar gärna TSLA och NVIDIA, etc.


Så med andra ord sälja just nu och invänta nästa dipp?
Citera
2024-11-03, 06:39
  #18554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Så med andra ord sälja just nu och invänta nästa dipp?

Gör din egna utvärdering.
Men kan säga om större delen av din portfölj ligger I värdepapper och krypto så gör du rätt i att sälja allt...
En erfaren handlare förstår att man alltid behöver dela upp sin portfölj.
En del långsiktig, en del för trading, en del som alltid står stand by., en del sparande.. FOMO trading är leder i princip alltid till förlust.
Man behöver vara förberedd på allt, och det gör inget om portföljen växer lite långsammare.
__________________
Senast redigerad av HejFrans 2024-11-03 kl. 06:41.
Citera
2024-11-03, 12:52
  #18555
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Så med andra ord sälja just nu och invänta nästa dipp?

Vi är i dipp nu som jag ser det. Kan förstås bli värre men jag håller över valet och hoppas på Trump-seger och ett God-candle.
Citera
2024-11-03, 16:41
  #18556
Medlem
Vi gick ner lite mer än jag hade väntat mig, så jag igångsätter min dagliga mini-DCA igen nu.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-03 kl. 16:55.
Citera
2024-11-03, 19:17
  #18557
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Gör din egna utvärdering.
Men kan säga om större delen av din portfölj ligger I värdepapper och krypto så gör du rätt i att sälja allt...
En erfaren handlare förstår att man alltid behöver dela upp sin portfölj.
En del långsiktig, en del för trading, en del som alltid står stand by., en del sparande.. FOMO trading är leder i princip alltid till förlust.
Man behöver vara förberedd på allt, och det gör inget om portföljen växer lite långsammare.

Majsen konsoliderar strax under ath och du uppmanar stackars chili-cheese att sälja rubbet? Vad i helvete är det för dumheter? Pristekniskt finns det ingenting som pekar på svaghet än. Visst man skulle kunna argumentera för att det är bearish att vi blev avvisade vid tidigare ath men det krävs mer än så för att byta fot i det här läget som jag ser det. Desseutom motsäger du dig själv, - för enligt din boomerstrategi ska han väl rimligen inte sälja allt om han ska kunna dela upp sin portfölj och ha exponering mot olika tillgångsslag och valutor?
Citera
2024-11-03, 19:50
  #18558
Medlem
hazenectars avatar
Ser helst att vi stänger dagen och veckan över 68,6k.
Citera
2024-11-03, 19:52
  #18559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Majsen konsoliderar strax under ath och du uppmanar stackars chili-cheese att sälja rubbet? Vad i helvete är det för dumheter? Pristekniskt finns det ingenting som pekar på svaghet än. Visst man skulle kunna argumentera för att det är bearish att vi blev avvisade vid tidigare ath men det krävs mer än så för att byta fot i det här läget som jag ser det. Desseutom motsäger du dig själv, - för enligt din boomerstrategi ska han väl rimligen inte sälja allt om han ska kunna dela upp sin portfölj och ha exponering mot olika tillgångsslag och valutor?

Grattis, du lyckades att helt missat poängen.
Bra jobbat!
Citera
2024-11-03, 20:16
  #18560
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Majsen konsoliderar strax under ath och du uppmanar stackars chili-cheese att sälja rubbet? Vad i helvete är det för dumheter? Pristekniskt finns det ingenting som pekar på svaghet än. Visst man skulle kunna argumentera för att det är bearish att vi blev avvisade vid tidigare ath men det krävs mer än så för att byta fot i det här läget som jag ser det. Desseutom motsäger du dig själv, - för enligt din boomerstrategi ska han väl rimligen inte sälja allt om han ska kunna dela upp sin portfölj och ha exponering mot olika tillgångsslag och valutor?

Jag säljer ingenting i dagsläget. Fått riktigt värdefulla tips ifrån @Leaston.

Köp läge när Fear ligger nära 30 och samma sak med RSI-indikatorn ligger vid 30.likaså.

Investeringsplanen är att jag fyller på och håller till minst 2030.

Kul och höra era andra planer.och investerings strategier.
Citera
2024-11-03, 20:16
  #18561
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser helst att vi stänger dagen och veckan över 68,6k.

Det kommer tyvärr inte hända. Det ser väldigt mörkt ut nu. Med Trump som en alltmer tydligare förlorare i veckan så kan vi återse 50, 40,...

Att en så obetydlig sak som ett presidentval ska påverka en "valuta" tänkt att ersätta alla andra betalmedel, men så ser det ut numera
Citera
2024-11-03, 20:20
  #18562
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det kommer tyvärr inte hända. Det ser väldigt mörkt ut nu. Med Trump som en alltmer tydligare förlorare i veckan så kan vi återse 50, 40,...

Att en så obetydlig sak som ett presidentval ska påverka en "valuta" tänkt att ersätta alla andra betalmedel, men så ser det ut numera


Haha priset står ju i 68,5k i skrivande stund?! Skulle vara guld förövrigt om vi kan stänga runt ca 69,5k. Vi har fortfarande nästan 6h på oss!
Citera
2024-11-03, 20:42
  #18563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
down to the river, and down to the river we go...

helg imorgon och då dyker det ännu mer, ska gå kort nu och tjäna några tusen
Hur går det?

Jag blir mer och mer tveksam till att det kommer gå upp i vinter.

Om det nu är en förlängd cykel som innan så betyder det kanske att vi kommer börja gå upp först nästa år nån gång.
Citera
2024-11-04, 08:27
  #18564
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ser helst att vi stänger dagen och veckan över 68,6k.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det kommer tyvärr inte hända. Det ser väldigt mörkt ut nu. Med Trump som en alltmer tydligare förlorare i veckan så kan vi återse 50, 40,...

Att en så obetydlig sak som ett presidentval ska påverka en "valuta" tänkt att ersätta alla andra betalmedel, men så ser det ut numera

Dagen och veckan stängde på 68,8k.

Mindre strukturskifte på gång på 4h?

https://ibb.co/8dnj7tX

Än så länge håller dom båda gröna vågräta stödnivåerna jag har diskuterat i mina tidigare inlägg.

Kortsiktig PA - bullish om lila lådan återerövras och flippas till support. Bearish om vi trendar under dom båda gröna.

Förväntar mig volatilitet i samband med presidentvalet, vore inte alls omöjligt att det leder till ett betydande strukturskifte.

Edit: SPX ser inget vidare ut kortsiktigt, misstänker risk off inför presidentvalet. - ytterligare en påverkansfaktor för Bitcoinpriset.
__________________
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-04 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in