2024-11-01, 10:31
  #18541
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
När det gäller vekar vs kroppar så finns det inget rätt eller fel. Båda är relevanta.

Det man brukar säga är att så många träffar som möjligt, oavsett om det är veke eller kropp, gör linjen mer signifikant. Då kan man dra en linje så här och få hela 7 träffar på linjen, inklusive ett bekräftat stöd (sista gröna ringen): https://ibb.co/tBxDQKH

Den linjen är högst relevant om priset vill ner och testa den på ovansidan igen.
Men iom att vi haft så väldigt mycket priceaction på dessa nivåer de senaste 10 månaderna så finns det massor av olika linjer man kan hitta, så det blir istället svårt att charta av den anledningen.

Det var såhär jag menade: https://ibb.co/V3HDfM8

Men då väger du alltså in både vekar och ljuskroppar för att dra trendlinjer med syftet att samla ihop så många nuddar eller kontaktpunkter som möjligt?

Jag motsätter mig egentligen inget av innehållet i ditt inlägg, tror bara att det är viktigt att man är konsekvent och litar på sitt system.
__________________
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-01 kl. 10:36.
Citera
2024-11-01, 10:37
  #18542
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Men då väger du alltså in både vekar och ljuskroppar för att dra trendlinjer med syftet att samla ihop så många nuddar som möjligt?
Ja, om man får fler nuddar, absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jag motsätter mig egentligen inget av innehållet i ditt inlägg, tror bara att det är viktigt att man är konsekvent och litar på sitt system.

En linje är inte en exakt vetenskap på detaljnivån, speciellt inte diagonaler. Och iom att olika folk drar sina linjer på olika sätt, så måste man ha det i beaktning när man studerar grafen. Priset påverkas ju av hur folk drar sina linjer och agerar utefter det.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-11-01 kl. 10:40.
Citera
2024-11-01, 15:28
  #18543
Medlem
Autobahn76s avatar
YabbaDabbaDoooooooo!
Citera
2024-11-01, 16:53
  #18544
Medlem
hazenectars avatar
Inget vidare snyggt ljus som håller på att stänga på 4h.
Citera
2024-11-01, 17:31
  #18545
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Inget vidare snyggt ljus som håller på att stänga på 4h.
Massa shenanigans nu för att tilta alla som sitter och trade:ar med mer än 5x leverage.
Citera
2024-11-01, 18:00
  #18546
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Massa shenanigans nu för att tilta alla som sitter och trade:ar med mer än 5x leverage.

Helt klart, utöver att vi befinner oss där vi gör rent pristekniskt så påverkar utan tvekan även det stundande presidentvalet. Blir nog lättare att Monitorera det här efter att valet är avslutat oavsett vem som vinner
Citera
2024-11-01, 18:35
  #18547
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Massa shenanigans nu för att tilta alla som sitter och trade:ar med mer än 5x leverage.
Hur kan det komma sig att man kan utföra shenanigans på världens bästa ”store of value”? Är det inte lite motstridigt?
Citera
2024-11-01, 22:40
  #18548
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Köpte precis mer. Sitter nu fulladdad med MSTR igen.

Agerande nr1, klockrent.
Agerande nr2, inte lika klockrent..

https://www.youtube.com/watch?v=t7bQwwqW-Hc
Citera
2024-11-01, 22:51
  #18549
Medlem
EgoistNs avatar
69k håller..
Citera
2024-11-02, 01:13
  #18550
Medlem
EgoistNs avatar
När BTC når över 100k bjuder jag in till party. Hyrd lokal, underhållning och fri bar..
Citera
2024-11-02, 12:15
  #18551
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Agerande nr1, klockrent.
Agerande nr2, inte lika klockrent..

https://www.youtube.com/watch?v=t7bQwwqW-Hc

Inte tittat på klippet men ja jag håller med, jag borde ha agerat annorlunda. Borde förstått att det skulle komma en dipp. MSTR dippade och även NVIDIA som jag länge varit sugen på.

Den gyllene regeln fr o m nu: Realisera vinst i toppar och köp när marknaden dippar.

Bitcoin via MSTR är min bas men jag tradar gärna TSLA och NVIDIA, etc.
Citera
2024-11-02, 12:23
  #18552
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
När BTC når över 100k bjuder jag in till party. Hyrd lokal, underhållning och fri bar..

Har länge tänkt föreslå detsamma men vid $1M (inte fri bar dock).

Kebab är förstås också välkommen.

Till Topic: Hur agerar du inför valet, säljer du något eller sätter du på dig säkerhetsbälte, håller på allt och hoppas på Trump-seger som undertecknad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in