Citat:
Ursprungligen postat av
EgoistN
Det handlar om en tacksamhetsskuld som du verkar vara helt omedveten om.
När Saylor trycker upp priset applåderar du.
När hans bolag blir attackerat av short sellers rycker du på axlarna..
Jag uppskattar vad han gjort för bitcoin, i synnerhet detta att köpa bitcoin för alla vinster företaget gör. Om hans extrema hävstångsstrategi, som jag inte har satt mig in i till fullo, gör honom så sårbar för blankare att det krävs solidaritetsinvesteringar i bolaget för att rida ut attacken, så är det kanske inte en hållbar strategi.
Men är verkligen dessa attacker ett allvarligt problem för MSTR? Att aktiekursen korrigerar efter en extrem stigning verkar inte så anmärkningsvärt, oavsett om det beror på blankare eller allmänt säljande av aktier.