2024-11-26, 22:17
  #19753
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Blev tvungen att köpa spot här: Wicken var nere på första stödet på 1D.
Hade egentligen siktet inställt på 90,1k men fomon tog över.

Köpte på 90,99k usd.

Graf 1D: https://ibb.co/9g9PYWD

Svarta strecket visar vart jag gjorde entry.

En dubbelbotten på 90 750 vore önskvärt.
Citera
2024-11-26, 22:22
  #19754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Känner att jag vill tipsa min idol på kryptofora, herr Stopp.Belägg om att köpa MSTR.
Inte minst för den goda sakens skull, att hjälpa till att trycka till hedgefonder som går kort.

Tänk särskilt på Saylors bidrag till kursutvecklingen...

Nej, i den här fasen av cykeln gör jag ingenting. Jag har dessutom inte några nämnvärda mängder fiatpengar att satsa. Och att sälja bitcoin för att köpa MSTR är inte aktuellt.

Det är till yttermera visso tveksamt om man höjer bitcoinkursen genom att sälja bitcoin och köpa MSTR eller genom att köpa MSTR i stället för bitcoin. Oavsett vilket är det dock bättre om folk roar sig med MSTR-spekulation än med meningslös altcoinspekulation.

Intressant med MSTR är också att det öppnar upp möjligheten till ett indirekt bitcoinägande för institutioner som inte får köpa bitcoin direkt men som får köpa obligationer.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-26 kl. 22:27.
Citera
2024-11-26, 22:32
  #19755
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nej, i den här fasen av cykeln gör jag ingenting. Jag har dessutom inte några nämnvärda mängder fiatpengar att satsa. Och att sälja bitcoin för att köpa MSTR är inte aktuellt.

Det är till yttermera visso tveksamt om man höjer bitcoinkursen genom att sälja bitcoin och köpa MSTR eller genom att köpa MSTR i stället för bitcoin. Oavsett vilket är det dock bättre om folk roar sig med MSTR-spekulation än med meningslös altcoinspekulation.

Intressant med MSTR är också att det öppnar upp möjligheten till ett indirekt bitcoinägande för institutioner som inte får köpa bitcoin direkt men som får köpa obligationer.
..Du har ju dina glimrande stenar att tillgå..
Ett ypperligt tillfälle att göra sig av med skrotet till förmån för klyftigare bets.
Dessutom borde du inse att du har en skuld att återgälda till Michael J. Saylor.
Citera
2024-11-26, 22:45
  #19756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastukramare
Ojojoj, nu kommer det krascha till NOLL! Sälj allt ni har!!!
Fjant (utgår att du inte var ironisk o ditt inlägg), vi alla vet att det kommer att vända uppåt igen och nya rekord kommer att slås. Tippar på att det vänder uppåt igen när Bitcoin står på 600-700k.

Hoppas själv att det rasar ordentligt denna gång så att man kan köpa in sig
Citera
2024-11-26, 22:55
  #19757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
..Du har ju dina glimrande stenar att tillgå..
Ett ypperligt tillfälle att göra sig av med skrotet till förmån för klyftigare bets.
Dessutom borde du inse att du har en skuld att återgälda till Michael J. Saylor.

Det mesta guldet har jag gjort mig av med i samband med en större affär, för att slippa göra mig av med bitcoin. Silvret är för krångligt att sälja.

Jag vet inte om jag har någon skuld till MS, men det är inget jag tar hänsyn till när jag placerar kapital. Börjar man tänka så, så kommer man troligen att bli lurad.

Just att försöka att inte bli lurad har varit min huvudsakliga strategi när jag placerar. Den våldsamma värdeökningen av min bitcoinportfölj har mest varit en lyckosam bieffekt av denna strategi.
Citera
2024-11-26, 22:56
  #19758
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nej, i den här fasen av cykeln gör jag ingenting. Jag har dessutom inte några nämnvärda mängder fiatpengar att satsa. Och att sälja bitcoin för att köpa MSTR är inte aktuellt.

Det är till yttermera visso tveksamt om man höjer bitcoinkursen genom att sälja bitcoin och köpa MSTR eller genom att köpa MSTR i stället för bitcoin. Oavsett vilket är det dock bättre om folk roar sig med MSTR-spekulation än med meningslös altcoinspekulation.

Intressant med MSTR är också att det öppnar upp möjligheten till ett indirekt bitcoinägande för institutioner som inte får köpa bitcoin direkt men som får köpa obligationer.

Ett korkat svar.
När jag säger att du har en skuld att återgälda vill jag poängtera vad Saylor har gjort för Bitcoin.
När MSTR blir attackerat av shortsellers säger du nej.
Citera
2024-11-26, 22:57
  #19759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Ett korkat svar.
När jag säger att du har en skuld att återgälda vill jag poängtera vad Saylor har gjort för Bitcoin.
När MSTR blir attackerat av shortsellers säger du nej.

Riskerar MSTR konkurs på grund av dessa blankare? Jag har inte hängt med.
Citera
2024-11-26, 23:04
  #19760
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Riskerar MSTR konkurs på grund av dessa blankare? Jag har inte hängt med.

Det handlar om en tacksamhetsskuld som du verkar vara helt omedveten om.
När Saylor trycker upp priset applåderar du.
När hans bolag blir attackerat av short sellers rycker du på axlarna..
Citera
2024-11-26, 23:11
  #19761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det handlar om en tacksamhetsskuld som du verkar vara helt omedveten om.
När Saylor trycker upp priset applåderar du.
När hans bolag blir attackerat av short sellers rycker du på axlarna..

Jag uppskattar vad han gjort för bitcoin, i synnerhet detta att köpa bitcoin för alla vinster företaget gör. Om hans extrema hävstångsstrategi, som jag inte har satt mig in i till fullo, gör honom så sårbar för blankare att det krävs solidaritetsinvesteringar i bolaget för att rida ut attacken, så är det kanske inte en hållbar strategi.

Men är verkligen dessa attacker ett allvarligt problem för MSTR? Att aktiekursen korrigerar efter en extrem stigning verkar inte så anmärkningsvärt, oavsett om det beror på blankare eller allmänt säljande av aktier.
Citera
2024-11-26, 23:17
  #19762
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag uppskattar vad han gjort för bitcoin, i synnerhet detta att köpa bitcoin för alla vinster företaget gör. Om hans extrema hävstångsstrategi, som jag inte har satt mig in i till fullo, gör honom så sårbar för blankare att det krävs solidaritetsinvesteringar i bolaget för att rida ut attacken, så är det kanske inte en hållbar strategi.

Men är verkligen dessa attacker ett allvarligt problem för MSTR? Att aktiekursen korrigerar efter en extrem stigning verkar inte så anmärkningsvärt, oavsett om det beror på blankare eller allmänt säljande av aktier.

Kerrisdale Capital blev tillintetgjorda.
Nu när jag ber dig att hjälpa till med att klämma åt ännu en hedgefond säger du nej.
Jag är djupt besviken över ditt ställningstagande.
Citera
2024-11-26, 23:19
  #19763
Medlem
Notera för övrigt att bitcoin med egen kontroll över nycklarna inte kan användas för att blanka bitcoin. Om man har bitcoin liggande på en börs kan däremot allt möjligt fuffens försigå, inklusive att ens bitcoin lånas ut till blankare.

Jag vet inte om det finns något sätt att gardera sig mot att ens börsaktier används för blankningar. Man skulle behöva komma över aktiebrev eller motsvarande, vilket verkar vara svårt eller omöjligt nuförtiden.

Här är dock en person som faktiskt verkar ha fått ut aktiebrev för sina Tesla-aktier:

https://www.youtube.com/watch?v=QLT-DU-buvc

Om man gör så med sina MSTR-akter kan man kanske motverka blankningsattackerna.
Citera
2024-11-26, 23:27
  #19764
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Notera för övrigt att bitcoin med egen kontroll över nycklarna inte kan användas för att blanka bitcoin. Om man har bitcoin liggande på en börs kan däremot allt möjligt fuffens försigå, inklusive att ens bitcoin lånas ut till blankare.

Jag vet inte om det finns något sätt att gardera sig mot att ens börsaktier används för blankningar. Man skulle behöva komma över aktiebrev eller motsvarande, vilket verkar vara svårt eller omöjligt nuförtiden.

Här är dock en person som faktiskt verkar ha fått ut aktiebrev för sina Tesla-aktier:

https://www.youtube.com/watch?v=QLT-DU-buvc

Om man gör så med sina MSTR-akter kan man kanske motverka blankningsattackerna.

Saylor gör allt för att skicka upp priset.
Att stödja karln är det klokaste du kan göra. Är du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in