2024-10-31, 19:49
  #18529
Avslutad
Kursen störtar efter att inte klarat ATH som jag var inne på för några dagar sen.

Det är viktigt att alla får komma till tals.

Kom ihåg att bitcoin inte är en valuta, en tillgång, eller en aktie. Bitcoin ska hanteras med största försiktighet.
Citera
2024-10-31, 19:57
  #18530
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Fjärde gången nu vi misslyckas att brumma förbi ATH.

När det händer så vill jag det ska smälla till rejält.

Nån skrev innan att 40k inte är otroligt och jag håller faktiskt med.
Herregud, vi är 4% i från ATH...

Take a chill pill
Citera
2024-10-31, 21:15
  #18531
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Herregud, vi är 4% i från ATH...

Take a chill pill


Ser ut som att Iran planerar en attack mot Israel inom de närmaste dagarna.

Ska bli intressant hur detta kommer att påverka kryptomarknaden!

Kursen faller.i skrivande stund, 69.9k just nu.
Citera
2024-10-31, 22:23
  #18532
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Ser ut som att Iran planerar en attack mot Israel inom de närmaste dagarna.

Ska bli intressant hur detta kommer att påverka kryptomarknaden!

Kursen faller.i skrivande stund, 69.9k just nu.

Om det är ytterligare en avviserad attack från Irans sida kan man utgå ifrån att det är koordinerat på förhand och att jänkarna kommer att hjälpa Israel att skjuta ner det som iron dome inte har kapacitet att hantera - ren fud med andra ord och kommer inte att påverka kryptomarknaden mer än högst marginellt.

Kom igen den dagen Iran anfaller Israel oannonserat.
__________________
Senast redigerad av hazenectar 2024-10-31 kl. 22:28.
Citera
2024-11-01, 08:27
  #18533
Medlem
hazenectars avatar
29/10 - Priset konsoliderade en vecka mellan 68,2k och 65,9k, gårdagen stängde på 69,7k och i skrivande stund ligger priset på ca 71k.
71,4k är motstånd på både dagen, veckan och månaden - Om det är någonstanns det kommer att ta stopp så är det här.

30/10 - Gårdagen stängde otippat nog på 72,6k. Nu börjar det att bli väldigt intressant. 73,1k på dagen är det sista motståndet som överhuvudtaget går att identifiera på någon timeframe.
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är 71,4k en väldigt uttalad nivå på samtliga timeframes, varav den viktigast, månaden, stänger redan imorgon natt.

Extremt bullish om vi kan ta ut 73,1k på dagen - grå
Väldigt bullish om vi kan hålla oss kvar över 71,4k och dessutom stänga ljuskroppar på higher timeframes över - blå
bullish om rosa diagonal visar sig hålla
Ser helst att vi inte stänger under tunn lila

1/11 - Gårdagen stängde på 70,2k. I skrivande stund står priset i ca 69,2k. 71,4k-nivån har med andra ord gått förlorad. Rosa diagonal är fortfarande intakt. Förlorar vi den är vi i princip nere vid dom båda gröna linjerna som jag helst ser håller. Samtidigt skulle förlusten av den rosa innebära kortsiktigt förlorat momentum vilket ökar sannolikheten att lila, orange eller röd diagonal kan komma på fråga. Är inte bekväm med att hålla majsen kortsiktigt om orange eller röd går förlorad. Ser vi en eventuell reclaim av orange före 11:e November är jag fortsatt optimistisk förutsatt att röd fortfarande håller. (datumet är punkten där orange och röd korsas)

Bestämde mig för att städa upp lite i grafen för att det ska vara lättare att följa med i hur jag resonerar kring prisutvecklingen.

Linje:
Grå - 73,1k - 1d
Blå - 71,4k - 1d,w,m
Lila box - 69,3-69,6k - w
Fetad grön - 68,4k - w
Grön - 68,2k - 1d
Rosa diagonalt stöd - bullish momentum så länge vi stänger över - 1d
Tunn lila - 66,7k - 1d
orange och diagonal röd 1d - Skulle inte känna mig bekväm med att hålla Bitcoin kortsiktigt om dessa båda går förlorade.
Övriga nivåer av intresse OM vi skulle hamna under orange och röd:
Svart - 60,3k
fetad svart - Sista stödet på 1D.

Chart: https://ibb.co/0BXsC2Y
__________________
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-01 kl. 08:41.
Citera
2024-11-01, 09:12
  #18534
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
29/10 - Priset konsoliderade en vecka mellan 68,2k och 65,9k, gårdagen stängde på 69,7k och i skrivande stund ligger priset på ca 71k.
71,4k är motstånd på både dagen, veckan och månaden - Om det är någonstanns det kommer att ta stopp så är det här.

30/10 - Gårdagen stängde otippat nog på 72,6k. Nu börjar det att bli väldigt intressant. 73,1k på dagen är det sista motståndet som överhuvudtaget går att identifiera på någon timeframe.
Som jag nämnde i mitt tidigare inlägg är 71,4k en väldigt uttalad nivå på samtliga timeframes, varav den viktigast, månaden, stänger redan imorgon natt.

Extremt bullish om vi kan ta ut 73,1k på dagen - grå
Väldigt bullish om vi kan hålla oss kvar över 71,4k och dessutom stänga ljuskroppar på higher timeframes över - blå
bullish om rosa diagonal visar sig hålla
Ser helst att vi inte stänger under tunn lila

1/11 - Gårdagen stängde på 70,2k. I skrivande stund står priset i ca 69,2k. 71,4k-nivån har med andra ord gått förlorad. Rosa diagonal är fortfarande intakt. Förlorar vi den är vi i princip nere vid dom båda gröna linjerna som jag helst ser håller. Samtidigt skulle förlusten av den rosa innebära kortsiktigt förlorat momentum vilket ökar sannolikheten att lila, orange eller röd diagonal kan komma på fråga. Är inte bekväm med att hålla majsen kortsiktigt om orange eller röd går förlorad. Ser vi en eventuell reclaim av orange före 11:e November är jag fortsatt optimistisk förutsatt att röd fortfarande håller. (datumet är punkten där orange och röd korsas)

Bestämde mig för att städa upp lite i grafen för att det ska vara lättare att följa med i hur jag resonerar kring prisutvecklingen.

Linje:
Grå - 73,1k - 1d
Blå - 71,4k - 1d,w,m
Lila box - 69,3-69,6k - w
Fetad grön - 68,4k - w
Grön - 68,2k - 1d
Rosa diagonalt stöd - bullish momentum så länge vi stänger över - 1d
Tunn lila - 66,7k - 1d
orange och diagonal röd 1d - Skulle inte känna mig bekväm med att hålla Bitcoin kortsiktigt om dessa båda går förlorade.
Övriga nivåer av intresse OM vi skulle hamna under orange och röd:
Svart - 60,3k
fetad svart - Sista stödet på 1D.

Chart: https://ibb.co/0BXsC2Y

Du har tagit bort diagonalen från denna gamla graf: https://ibb.co/9sbTw4y

Tycker den är högst relevant att ha kvar nu när vi är och återtestar den på uppsidan.
Citera
2024-11-01, 09:24
  #18535
Medlem
down to the river, and down to the river we go...

helg imorgon och då dyker det ännu mer, ska gå kort nu och tjäna några tusen
Citera
2024-11-01, 09:24
  #18536
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du har tagit bort diagonalen från denna gamla graf: https://ibb.co/9sbTw4y

Tycker den är högst relevant att ha kvar nu när vi är och återtestar den på uppsidan.

Återtestar den på uppsidan? Vi befinner oss under den i dagsläget? Alla diagonaler som inte respekteras klassar jag som invaliderade. Brukar principiellt flytta fokus till horisontella nivåer istället när diagonalt momentum har gått förlorat. Visst finns det confluence vid sådana punkter ibland i ett senare skede men upplever inte att det genererar några tydliga signaler?

Har för tydlighetens skull ritat ut den igen på den uppdaterade grafen här: https://ibb.co/V3JYV58

Min bedömning är att den är irrelevant, det var också därför jag plockade bort den.
Citera
2024-11-01, 09:41
  #18537
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Återtestar den på uppsidan? Vi befinner oss under den i dagsläget?
Det beror ju helt på hur man drar den (pratar vi ens om samma diagonal? )

https://ibb.co/7bfZvgL

Jag tycker det ser konstruktivt ut så länge vi håller det så här. Som jag sade för några dagar sedan när den bröt ut, så är det köpläge när den återtestar motståndet så här, med stopploss för den som trade:ar förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
down to the river, and down to the river we go...

helg imorgon och då dyker det ännu mer, ska gå kort nu och tjäna några tusen
Låter riskabelt om du frågar mig.
__________________
Senast redigerad av Leaston 2024-11-01 kl. 09:45.
Citera
2024-11-01, 10:04
  #18538
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det beror ju helt på hur man drar den (pratar vi ens om samma diagonal? )

https://ibb.co/7bfZvgL

Jag tycker det ser konstruktivt ut så länge vi håller det så här. Som jag sade för några dagar sedan när den bröt ut, så är det köpläge när den återtestar motståndet så här, med stopploss för den som trade:ar förstås.

Jaha! Då missförstod jag dig. Trodde att du syftade på den som jag markerade som svart diagonal. Håller med om att större diagonaler likt den du har ritat ut bör tillskrivas en viss relevans även efter att dom har korsats.

Vad tror du om det här: https://ibb.co/V3HDfM8

Nu är din trendlinje istället ritad i svart. (Förvisso baserad på stängda ljuskroppar.)

Kan priset konsolidera i den gröan bubblan - bullish så länge röd diagonal håller
Om priset istället når den röda bubblan - sisådär men acceptabelt så länge röd diagonal håller,
svarta bubblan - inget vidare men acceptabelt så länge röd diagonal håller

Edit: lyckades länka fel chart
__________________
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-01 kl. 10:27.
Citera
2024-11-01, 10:05
  #18539
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
down to the river, and down to the river we go...

helg imorgon och då dyker det ännu mer, ska gå kort nu och tjäna några tusen

Skriv ut vart du går kort, vart du har en eventuell stoploss och vart du blir likviderad?
Citera
2024-11-01, 10:26
  #18540
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Nu är din trendlinje istället ritad i svart. (Förvisso baserad på stängda ljuskroppar.)

När det gäller vekar vs kroppar så finns det inget rätt eller fel. Båda är relevanta.

Det man brukar säga är att så många träffar som möjligt, oavsett om det är veke eller kropp, gör linjen mer signifikant. Då kan man dra en linje så här och få hela 7 träffar på linjen, inklusive ett bekräftat stöd (sista gröna ringen): https://ibb.co/tBxDQKH

Den linjen är högst relevant om priset vill ner och testa den på ovansidan igen.
Men iom att vi haft så väldigt mycket priceaction på dessa nivåer de senaste 10 månaderna så finns det massor av olika linjer man kan hitta, så det blir istället svårt att charta av den anledningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in