2025-10-30, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
2025 skulle tydligen bli ett bra år, får vi vänta till 2026 kanske?

Det har åtminstone lärt oss att inte lyssna på influerare och förståsigpåare vad gäller prisutvecklingen. Eller vet du någon som tidigare under året argumenterade för att bitcoinpriset skulle förbli oförändrat i slutet av oktober 2025?
Citera
2025-10-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det har åtminstone lärt oss att inte lyssna på influerare och förståsigpåare vad gäller prisutvecklingen. Eller vet du någon som tidigare under året argumenterade för att bitcoinpriset skulle förbli oförändrat i slutet av oktober 2025?

Sant, men tror också att det är svårt att förutspå så lång tid framåt.

Men helt ärligt så känns det som det ska upp snart med både btc och altcoins
Citera
2025-10-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Sant, men tror också att det är svårt att förutspå så lång tid framåt.

Men helt ärligt så känns det som det ska upp snart med både btc och altcoins

Det är ännu svårare att förutspå på kort sikt, skulle jag påstå.
Citera
Igår, 09:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
GAP:et stängdes precis:
https://i.postimg.cc/054mS05x/Ska-rm...l-19-46-56.png

Powell håller på talar i detta nu, så marknaderna är volatila för stunden.
Appropå GAP så vill man ju att dom skall stängas så fort som möjligt, så marknaden inte får PTSD av ett öppet sådan.

Minns att det blev lite diskussioner när priset bröt ut över 76k för ett år sedan. Jag ville gärna se en åter-test så fort som möjligt för minimal smärta, medans andra sa att den inte skulle testa 76k igen. Det tog 5 månader sen så stängde CME GAP:et, och smärtan då var mycket större.
https://postimg.cc/jLnD8tDm

Som vetenskapligt orienterad så har jag 0 förståelse (utöver PTSD faktorn) att det tenderar att bli så här, vilket är störande. Men observationen är tydlig, det blir så där oavsett om jag förstår varför eller inte.

Och för att förtydliga. Detta beteende med GAPs är inget jag hittat på utan det ett välkänt fenomen i branchen, på de flesta marknaderna.

Ps.
Den observante ser ett GAP vid 92k som inte stängts. Skulle priset bryta under 100k, så blir det kanske tom troligt att den stängs. Annars hoppas jag den hamnar bland undantagen som bekräftar regeln.
Citera
Igår, 09:13
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Appropå GAP så vill man ju att dom skall stängas så fort som möjligt, så marknaden inte får PTSD av ett öppet sådan.

Minns att det blev lite diskussioner när priset bröt ut över 76k för ett år sedan. Jag ville gärna se en åter-test så fort som möjligt för minimal smärta, medans andra sa att den inte skulle testa 76k igen. Det tog 5 månader sen så stängde CME GAP:et, och smärtan då var mycket större.
https://postimg.cc/jLnD8tDm

Som vetenskapligt orienterad så har jag 0 förståelse (utöver PTSD faktorn) att det tenderar att bli så här, vilket är störande. Men observationen är tydlig, det blir så där oavsett om jag förstår varför eller inte.

Och för att förtydliga. Detta beteende med GAPs är inget jag hittat på utan det ett välkänt fenomen i branchen, på de flesta marknaderna.

Ps.
Den observante ser ett GAP vid 92k som inte stängts. Skulle priset bryta under 100k, så blir det kanske tom troligt att den stängs. Annars hoppas jag den hamnar bland undantagen som bekräftar regeln.

Ja gap i aktier stängs ofta. Om det är en naturlag eller om det blir psykologi när folk vet att gap ska stängas kan man fundera på .

Saab har gap på 220-250 är nu på 500. Men där har det kommit så mycket nyheter så tveksamt om den stängs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in