Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
De unga männen som du pratar om som hatar feminismen och ”the modern woman” strävar efter exakt detta. De predikar om kvinnans naturliga roll och om hur alla unga kvinnor är horor för att de har sex.
Jag trodde du hade koll?
Det hela är ju förövrigt väldigt simpelt. Du är feminist och således anser du att män och kvinnor bör konkurrera och tävla mot varandra. Det eviga könskriget. Vi har sett konsekvenserna av det här och det är katastrofala resultat, både för män och kvinnor. Det splittrar och bokstavligen sliter isär allting - både på samhällsnivå och individnivå.
Jag är traditionalist och har därmed synen att det inte bör råda någon tävling alls mellan könen utan att vi istället bör komplettera och hjälpa varandra. Eftersom att män och kvinnor är olika och bra på olika saker är vi lämpade för olika roller, dessa roller som kompletterar varandra istället för att tävla mot varandra bidrar till att ge både familjen och samhället i stort harmoni.
Yngre män har helt förkastat din världsbild och lutar betydligt mer åt min, men du kan ju sitta här och hallucinera hur mycket du vill om att det betyder att yngre män vill att det ska bli som i Saudiarabien(

) om det får dig att må bättre. Det kommer inte förändra verkligheten.
Sanningen är väl snarare den att desto längre feminismen, vänstern och liberalismen har sitt grepp om samhället desto större chans är det att vi faktiskt blir som Saudiarabien genom er import av mellanösternbabbar med stort våldskapital.