Citat:
Jodå. Din anledning för varför abort ska tillåtet och varför det inte är något moraliskt fel med det var just att din subjektiva och godtyckliga värdering om "cellklumpen"(som du kallade det för) var väldigt låg samt att kvinnans kropp ska betraktas som någon sorts suverän zon där hon har rätten att döda och göra vad hon vill med allting som befinner sig inuti henne.
Både dessa argument jag har smulat sönder fullständigt så till den grad att du hysteriskt började vräka ur dig förolämpningar som enda svar.
Citat:
Du kan påpeka det hur många gånger som helst. Du kommer ändå inte komma ifrån att utifrån ditt eget etiska och moraliska ramverk så är den logiska slutsatsen att det inte finns något moraliskt fel för en kvinna att medvetet skada sitt barn under graviditeten genom alkohol och droger.
Citat:
Varför inte? Den personen kommer hävda, med exakt samma argumentering som du gör, att alla människor inte har en rätt till liv och att han värderar denna grupp väldigt lågt och därför är det legitimt att döda dem. Samma sak som du gör med foster.
I
Citat:
Det säger mycket om hur svaga dina argument är när du inte klarar av att försvara dem.
Du menar att du inte vill kontrollera mördare? Det kan du förvisso tycka, men jag föredrar nog ett samhälle som bestraffar mördare. Om du vill kalla det för ett "patologiskt kontrollbehov" så säger det mer om dig än mig.