2024-10-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Nej jag tycker inte det är min subjektiva och godtyckliga värdering som ska avgöra liv och död, hjon.

Jodå. Din anledning för varför abort ska tillåtet och varför det inte är något moraliskt fel med det var just att din subjektiva och godtyckliga värdering om "cellklumpen"(som du kallade det för) var väldigt låg samt att kvinnans kropp ska betraktas som någon sorts suverän zon där hon har rätten att döda och göra vad hon vill med allting som befinner sig inuti henne.

Både dessa argument jag har smulat sönder fullständigt så till den grad att du hysteriskt började vräka ur dig förolämpningar som enda svar.

Citat:
Jag ska påpeka detta en femte och sista gång: bestämmer man sig för att fullfölja graviditeten så ska man undvika sånt som kan skada fostret.

Du kan påpeka det hur många gånger som helst. Du kommer ändå inte komma ifrån att utifrån ditt eget etiska och moraliska ramverk så är den logiska slutsatsen att det inte finns något moraliskt fel för en kvinna att medvetet skada sitt barn under graviditeten genom alkohol och droger.

Citat:
Att kunna välja att avsluta något som pågår inne i ens egen kropp betyder inte att man kan välja att utföra ett folkmord så länge det folket inte bokstavligen lever inne i ens kropp.

Varför inte? Den personen kommer hävda, med exakt samma argumentering som du gör, att alla människor inte har en rätt till liv och att han värderar denna grupp väldigt lågt och därför är det legitimt att döda dem. Samma sak som du gör med foster.

I
Citat:
gen så säger det mycket om dig att du inte klarar av att uppfatta någons egentliga ståndpunkter utan istället måste dumma ner, avnyansera, vantolka, överdramatisera och skriva om de för att kunna bemöta de.

Det säger mycket om hur svaga dina argument är när du inte klarar av att försvara dem.
Citera
2024-10-22, 17:43
Medlem
Citat:
Den yngre generationens män har också morsor, syrror och kompisar som de bryr sig om.

Den feminismen som den yngre generationen ställer sig emot är främst karikatyren av feminism som målats upp de senaste 10 åren där folk hetsar upp sig över manspreading och sånt. Det betyder inte att de vill ha en helt skev maktfördelning eller behöva jobba dubbelt för att frugan ska stanna hemma och vika kläder. Det betyder inte att de har samma patologiska kontrollbehov som du själv drivs av.

Korrekt. Sannolikt vill de heller inte genom att begränsa kvinnors reproduktiva rättigheter helt gå miste om chansen till lite casual sex, eller betala underhåll för en massa oönskade barn.
Citera
2024-10-22, 17:45
Medlem
Citat:
Den yngre generationens män har också morsor, syrror och kompisar som de bryr sig om.

Den feminismen som den yngre generationen ställer sig emot är främst karikatyren av feminism som målats upp de senaste 10 åren där folk hetsar upp sig över manspreading och sånt. Det betyder inte att de vill ha en helt skev maktfördelning eller behöva jobba dubbelt för att frugan ska stanna hemma och vika kläder. Det betyder inte att de har samma patologiska kontrollbehov som du själv drivs av.

Lustig formulering från trådens lydiga kastrerade hund. Du menar att du inte vill kontrollera mördare? Det kan du förvisso tycka, men jag föredrar nog ett samhälle som bestraffar mördare. Om du vill kalla det för ett "patologiskt kontrollbehov" så säger det mer om dig än mig.
Citera
2024-10-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Att vara gravid i vecka 7 är som att få mask i magen. Det är en parasit som etablerat sig i en värd och som behöver den för att överleva. I vecka 7 ser du inte ens skillnad på om det är en människa eller en katt. Det är inget viabelt liv utan kvinnans kropp och har inte anlagt alla organ ens som behövs för att existera. Det är ett potentiellt liv men det är verkligen inte ett barn. Kvinnan däremot har en fullt utvecklad kropp och ett medvetande. Ett liv och allt där till. Här väger kvinnans autonomi tyngre. punkt. Tur det inte är du som styr det här landet med ditt ”våldskapital”.

Härlig människosyn du har som kallar de allra minsta, mest försvarslösa och oskyldiga i samhället för maskar och parasiter. Jag hoppas en sociopat som du inte har tillgång till barn.

Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Och jag håller inte med om att unga män tar avstånd från detta. Sverige är ett land som värnar hårt om aborträtten och kvinnans rättigheter.

Det är ditt önsketänkande bara. Det är ett faktum att det råder radikalt annorlunda attityder gentemot feminismen bland yngre män än hos tidigare generationer. Könspolariseringen, skapad av feminismen och dess vansinne, växer sig allt starkare varje år.
Citera
2024-10-22, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Sluta ha sex med kvinnor de inte har stabila förhållanden med.
Fast det är ju bara en variant av ”Får inte jag ha sex ska inte någon annan heller få ha det”.

Men absolut, jobba du på att få män att sluta ha sex med kvinnor! Lyckas du får du absolut ner aborttalen!

Envisas män med att fortsätta ha sex med kvinnor så betyder det att de tycker att abort är ett bättre alternativ.
Senast redigerad av Ipsi 2024-10-22 kl. 17:59.
Citera
2024-10-22, 17:52
Medlem
Citat:

Du är en feminiserad tönt, Nils.
Citera
2024-10-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

Det är ditt önsketänkande bara. Det är ett faktum att det råder radikalt annorlunda attityder gentemot feminismen bland yngre män än hos tidigare generationer. Könspolariseringen, skapad av feminismen och dess vansinne, växer sig allt starkare varje år.
Du står för en hel del önsketänkande själv.
Citera
2024-10-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du står för en hel del önsketänkande själv.

Jag ser ingenting i ditt svar som motsäger någonting jag skrev eller visar att jag skulle ha fel. Bara en känslostyrd kvinna som blir upprörd när någon säger hur verkligheten förhåller sig: nämligen att yngre män fullständigt förkastat feminismen.
Citera
2024-10-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Korrekt. Sannolikt vill de heller inte genom att begränsa kvinnors reproduktiva rättigheter helt gå miste om chansen till lite casual sex, eller betala underhåll för en massa oönskade barn.

Precis. Eller i allmänhet hålla på och begränsa sig själv och andra med strikta roller och regler för allt mellan himmel och jord.
Citera
2024-10-22, 18:02
Medlem
Citat:
Precis. Eller i allmänhet hålla på och begränsa sig själv och andra med strikta roller och regler för allt mellan himmel och jord.

Åh, nej! Jag vill begränsa mördares frihet genom att låsa in dem i fängelse! Vad hemskt! Jag ska genast sluta med att förtrycka dessa stackars mördare och kriminella.
Citera
2024-10-22, 18:04
Medlem
Citat:
Lustig formulering från trådens lydiga kastrerade hund. Du menar att du inte vill kontrollera mördare? Det kan du förvisso tycka, men jag föredrar nog ett samhälle som bestraffar mördare. Om du vill kalla det för ett "patologiskt kontrollbehov" så säger det mer om dig än mig.

Av vad jag sett dig skriva här på forumet verkar det inte direkt bara vara abort du har problem med. Du verkar vara ideologiskt undergiven på ett sätt som jag inte tror de flesta unga män är. Alltså tror jag inte att unga män är intresserad av samma värld som du drömmer om.
Citera
2024-10-22, 18:16
Medlem
Citat:
Jag ser ingenting i ditt svar som motsäger någonting jag skrev eller visar att jag skulle ha fel. Bara en känslostyrd kvinna som blir upprörd när någon säger hur verkligheten förhåller sig: nämligen att yngre män fullständigt förkastat feminismen.
Jag är inte ett dugg upprörd. Anser väl mest att det är önsketänkande att tro att förargade unga män ska ta rättigheter från kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in