2024-10-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja precis. Skulle det däremot vara de själva som mot förmodan fått ligga så det har blivit en oönskad graviditet, DÅ är det naturligtvis abort som gäller, annars så ska de slippa behöva förse sitt eget barn med pengar till dess överlevnad!

Ja. Precis. Vill en kvinna/ett par de inte ens känner göra abort, är det inte ok.
Blir deras egen kvinna gravid, så ska det till obligatoriska faderskapstest och "juridiska aborter" med mera.

Äkta genuina abortmotståndare är det dock inte för att kontrollera kvinnor (även om effekten tyvärr blir densamma) utan är det av omtanke om kvinnan och fostret. Som på Färöarna där pro-liferörelse ser till att hjälpa kvinnor ekonomiskt och praktiskt, som väljer att föda istället för abort. De bryr sig om kvinnan och avkomman och ser till att de ska ha det bra när fostret är fött.

Abortmotståndare i dessa trådar drivs snarare av kontrollbehov över kvinnor och en slags kvinnoförakt av en eller annan sort.
Citera
2024-10-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Klockrent inlägg 👍

Det är samma gamla vanliga försök att kontrollera och styra kvinnors sexualitet som de senaste 4000 åren.

Kliv ner från dina höga hästar. Kvinnor är minst lika goda kålsupare när det gäller att kontrollera andras (mäns) sexualitet. Det är bara att titta på senaste veckans spektakel när hela Sverige stannade upp för att en man vågade nämna sexköp i radio i något annat än kraftigt fördömande ordalag. De två kvinnorna i studions reaktion samt efterföljande mediastorm säger allt. Anledningen till varför kvinnor blir så extremt provocerade av sexköp är för att när män har möjlighet till detta så tappar de kontrollen över mäns sexualitet och det tål inte kvinnor, i alla fall inte feministiskt hjärntvättade sådana som vi har i Sverige.

Vi har en lagstiftning sedan 25 år tillbaka som syftar till att kontrollera mäns sexualitet och kvinnor tycker den lagen är en självklarhet, trots att den är avskydd av alla inblandade och av världens alla människorättsorganisationer.

Så, återigen. Kliv ner från dina höga hästar.

Hade män varit de som fött barn hade kvinnor garanterat varit RADIKALA abortmotståndare och givetvis krävt ett totalförbud. Och om kvinnor hade varit de som främst köpte sex hade kvinnor och feminister stått längst fram och skrikit om hur män som vill förbjuda sexköp vill kontrollera kvinnors sexualitet precis som de gjort de senaste 4000 åren osv.

Det är så skrattretande uppenbart. Feministiskt hjärntvättade kvinnor som anser sig ha en självklar rätt att både döda ofödda barn och kontrollera mäns sexualitet. Pga känslor. Pga vad kvinnor "vill". Och alla män som ifrågasätter detta benämns som "osäkra pojkar", "incels", och "kvinnohatare" av såna som dig.

Det är verkligen helt otroligt att inte kvinnohatet där ute inte är större och mer omfattande än vad det är, med tanke på hur svenska kvinnor beter sig. Helt jävla sanslöst att skåda.
Senast redigerad av Joe88 2024-10-13 kl. 19:36.
Citera
2024-10-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ja precis. Skulle det däremot vara de själva som mot förmodan fått ligga så det har blivit en oönskad graviditet, DÅ är det naturligtvis abort som gäller, annars så ska de slippa behöva förse sitt eget barn med pengar till dess överlevnad!
Problemet är att de tittar på sina amerikanska favoyoutubers från den religiösa högern och sväljer all deras religiösa proopagannda som de sedan spottar ur sig här för att "#ownthelibs #triggerthefems" i tron att de är coola och att "argumenten" de lyft fram är unika, svårknäckta nötter ingen hört tidigare.

De är töntar.
Senast redigerad av sardellini 2024-10-13 kl. 19:38.
Citera
2024-10-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Äkta genuina abortmotståndare är det dock inte för att kontrollera kvinnor (även om effekten tyvärr blir densamma) utan är det av omtanke om kvinnan och fostret. Som på Färöarna där pro-liferörelse ser till att hjälpa kvinnor ekonomiskt och praktiskt, som väljer att föda istället för abort. De bryr sig om kvinnan och avkomman och ser till att de ska ha det bra när fostret är fött.

Abortmotståndare i dessa trådar drivs snarare av kontrollbehov över kvinnor och en slags kvinnoförakt av en eller annan sort.

Citat:
Nej, det har jag inte. Men du vill att jag ska ha det och därför tolkar du allt jag skriver som att så är fallet.

Genom sig själv känner man andra...
Citera
2024-10-13, 20:02
Medlem
Många av argumenten för abort här påminner om argumenten för legalisering av sexköp.

"Det kommer ske i lika stor usträckning ändå oavsett om det är lagligt eller ej så då är det bättre att det får ske lagligt under säkra former för alla inblandades trygghet"

"Det är bättre att avstigmatisera"

"Kroppslig autonomi"

osv osv

Varför är inte abortförespråkarna här villiga att applicera dessa argument i sexköpsfrågan? I USA är feminister konsekventa och där stödjer man både abort och sexarbete och avstigmatisering och avkriminalisering av bägge pga ovan nämnda anledningar. Medan den konservativa religiösa högern är emot båda. Men svenska feminister sitter i samma båt som den radikala högern i sexköpsfrågan.

Någonstans får man känslan att det för svenska feminister endast handlar om att gynna kvinnor och trycka ner män. Därför använder man de här argumenten i en fråga (som gynnar kvinnor) men inte en annan fråga (som gynnar män). Det finns ingen konsekvens, och därför saknar ni svenska feminister trovärdighet. Hade ni använt samma argumentation i sexköpsfrågan i stället för att i DEN frågan kräva totalförbud och kontroll över mannens sexualitet, så hade jag köpt eran argumentation i abortfrågan. Men det gör jag inte nu. Ni använder uppenbarligen endast dessa argument som svepskel när det passar er agenda. Men förkastar dem sedan i andra frågor när DET passar.

Ni kan tacka amerikanska feminister för att jag är för laglig abort. Men ni svenska feminister är bara själviska as utan någon som helst trovärdighet.
Citera
2024-10-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Genom sig själv känner man andra...

Abortmotståndare skriver det ju själva. Tex. vill ju du se till att kvinnan straffas genom att föda barnet. Det är mycket tydligt att det handlar om kontroll av kvinnor och inte omtanke om foster/barn.

Abortmotståndare/pro-liferörelsen på Färöarna, bryr sig på riktigt om kvinnorna och fostren.
Citera
2024-10-13, 20:16
Medlem
Citat:
Abortmotståndare skriver det ju själva. Tex. vill ju du se till att kvinnan straffas genom att föda barnet. Det är mycket tydligt att det handlar om kontroll av kvinnor och inte omtanke om foster/barn.

Abortmotståndare/pro-liferörelsen på Färöarna, bryr sig på riktigt om kvinnorna och fostren.

Och du bryr dig bara om kvinnorna men inte om fostren. Så då är pro life-rörelsen på Färöarna bättre än dig.

Och jag är som sagt för laglig abort (eller i alla fall inte mot det), men så länge svenska kvinnor kräver frihet för sig själva och sin egen sexualitet samtidigt som de kräver kontroll över mäns sexualitet via sexköpslagen så har jag ingen sympati för dem, nej. Helt rätt.

Jag har inte mycket till övers för den typen av människor, som tyvärr utgör en mycket stor del av den kvinnliga befolkningen i Sverige idag.
Citera
2024-10-13, 20:25
Citat:
Många av argumenten för abort här påminner om argumenten för legalisering av sexköp.

"Det kommer ske i lika stor usträckning ändå oavsett om det är lagligt eller ej så då är det bättre att det får ske lagligt under säkra former för alla inblandades trygghet"

"Det är bättre att avstigmatisera"

"Kroppslig autonomi"

osv osv

Varför är inte abortförespråkarna här villiga att applicera dessa argument i sexköpsfrågan? I USA är feminister konsekventa och där stödjer man både abort och sexarbete och avstigmatisering och avkriminalisering av bägge pga ovan nämnda anledningar. Medan den konservativa religiösa högern är emot båda. Men svenska feminister sitter i samma båt som den radikala högern i sexköpsfrågan.

Någonstans får man känslan att det för svenska feminister endast handlar om att gynna kvinnor och trycka ner män. Därför använder man de här argumenten i en fråga (som gynnar kvinnor) men inte en annan fråga (som gynnar män). Det finns ingen konsekvens, och därför saknar ni svenska feminister trovärdighet. Hade ni använt samma argumentation i sexköpsfrågan i stället för att i DEN frågan kräva totalförbud och kontroll över mannens sexualitet, så hade jag köpt eran argumentation i abortfrågan. Men det gör jag inte nu. Ni använder uppenbarligen endast dessa argument som svepskel när det passar er agenda. Men förkastar dem sedan i andra frågor när DET passar.

Ni kan tacka amerikanska feminister för att jag är för laglig abort. Men ni svenska feminister är bara själviska as utan någon som helst trovärdighet.
Ja och tänk vad torskarna och deras fruar ska bli glada när de får ta hand om sina barn när barnets mamma som inte fick göra abort är ute och säljer sex.
Citera
2024-10-13, 20:27
Medlem
Citat:
Och du bryr dig bara om kvinnorna men inte om fostren. Så då är pro life-rörelsen på Färöarna bättre än dig.

Och jag är som sagt för laglig abort (eller i alla fall inte mot det), men så länge svenska kvinnor kräver frihet för sig själva och sin egen sexualitet samtidigt som de kräver kontroll över mäns sexualitet via sexköpslagen så har jag ingen sympati för dem, nej. Helt rätt.

Jag har inte mycket till övers för den typen av människor, som tyvärr utgör en mycket stor del av den kvinnliga befolkningen i Sverige idag.

Jag vet inte ens vilka kvinnorna är och inte vilka deras foster är! Men eftersom kvinnorna är levande födda, så vill jag givetvis att dessa levande födda ska ha samma rätt till kroppslig autonomi som alla andra levande födda har. Och det finns risker med graviditet och förlossning, så därför ska dessa kvinnor givetvis få göra abort om de känner sig nödgade till det.

Läs vad du själv har skrivit och inse hur skevt ditt resonemang är. Du måste liksom inte ha sex med prostituerade. Du kan precis som alla andra vanliga dödliga ragga på helt vanliga dödliga kvinnor och ha sex med dem utan att betala för det. Kvinnors aborträtt gör det tom. enklare för dig att komma till i ett förhållande. Att kvinnan har p-medel och aborträtt gör att hon inte blir så neurotisk kring sex och därför gärna har mer sex med sin man...

Du dör inte av att inte ha sex med en prostituerad.
Men en kvinna kan dö av olaglig och osäker abort/dö av graviditet och förlossning.
Citera
2024-10-13, 20:28
Citat:
Ja. Precis. Vill en kvinna/ett par de inte ens känner göra abort, är det inte ok.
Blir deras egen kvinna gravid, så ska det till obligatoriska faderskapstest och "juridiska aborter" med mera.

Fast då hoppas jag verkligen att de tar betalt av barnafadern sen, även för den praktiska hjälpen de bistått kvinnan med.
Citera
2024-10-13, 20:35
Medlem
Citat:
Fast då hoppas jag verkligen att de tar betalt av barnafadern sen, även för den praktiska hjälpen de bistått kvinnan med.

Ah, ekonomisk hjälp fick de visst inte. Jag mindes fel. Men praktisk och emotionellt stöd får de!

"Pro Vita är den mest inflytelserika anti-abortorganisationen på Färöarna och ger råd till tveksamma gravida kvinnor samt konkret stöd till gravida eller nyblivna mammor som behöver hjälp i vardagen; en tur med barnvagnen, en hand med städningen eller samtal om vardagsproblem.

"De saker som jag skulle använda min mamma till kan vi också hjälpa den gravida med, nära där hon bor", förklarar Bjørk Tyril Sadembous och visar runt i Pro Vitas källare, där pamfletter med titeln Försvar för ofödda förvaras på sidan vid sida med gummimodeller av foster i livmodern, skötunderlägg och leksaker."

https://www.amnesty.se/aktuellt/tabu...s-pa-faroarna/
Citera
2024-10-14, 07:00
Medlem
Citat:
Och du bryr dig bara om kvinnorna men inte om fostren.

Varför kräver du att kvinnan som är en faktisk människa ska offra sin självständighet, drömmar och ambitioner för ett foster som bara är ett potentiellt mänskligt liv?

Ett fosters värde bestäms av kvinnan som bär det -- om hon vill bli mamma är det värt att bry sig om det.

Citat:
Så då är pro life-rörelsen på Färöarna bättre än dig.
Att kalla abortmotstånd "pro life" är en skymf. De är "anti-life".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in