Citat:
Men en man med barn i Ukraina kan ju också riskeras att skjutas till döds. Du skrev mamma eftersom du sympatiserar mer med kvinnor, ser kvinnor som mer oskyldiga än män och ser ett större värde i en kvinnas liv än en mans liv. Du tar ju upp den oerhörda orättvisan i att Ukrainska kvinnor tillåts lämna landet och komma till länder som Sverige där de har det bra. Samtidig som männen tvingas stanna och uppleva krigets fasor.
En fråga: är du en av dem som är arg över att det kom en massa ensamkommande flykting"barn" med mustasch till Sverige under flyktingkrisen? Om du är en av dessa, så skulle givetvis mitt "en mamma med sina barn som blir ihjälskjuten" bita mer på dig. Än om jag skrivit "en pappa med sina barn". Flera antifeminister vill inte ha män hit. Och sympatiserar inte med manliga krigsoffer/män som flyr krig. Du kan ju vara en av dessa som tycker illa om att män flyr hit, i synnerhet från MENA. Så därför uteslöt jag medvetet att ens skriva om män utsatta i krig och därmed uteslöt jag medvetet att skriva om Syrien och drog in Ukraina istället och om kvinnor, barn och för tidigt födda bebisar. Då det ju faktiskt är så: från Ukraina är det kvinnor och barn som flyr och är civila. Så. Där fick du hela sanningen till varför jag skrev som jag gjorde. Jag gjorde det av retoriska skäl.
Själv ser jag att både mammor och pappor behövs för sina barn. Och vill varken se mammor, pappor eller barn eller spädbarn eller för tidigt födda bebisar skjutna.
Och jag värnar absolut mer om en oskyldig pappa som riskerar att bli ihjälskjuten i krig än jag värnar om ett 6-9 veckors extremt outvecklat foster som är oönskat. Och jag värnar mer om kvinnan och mannen som känner sig nödgade till abort, än vad jag värnar om fostret.
Men du blir tydligen lika sentimental över flyktingars situation som du blir över 6-9 veckor extremt outvecklade foster som blir aborterade.