2024-07-20, 20:50
Medlem
Har några stycken. Tänker mig fler.

Har absolut inte tänkt på sex eller erotik överhuvudtaget när de blev gjorda och inte efter heller.

De är symboler för det jag älskar/älskade mest . Så ja, gillar man dem inte så gillar man inte att jag älskat och då kan man dra oavsett.
Citera
2024-07-21, 10:25
Moderator
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1x2x3x4
När tråden startades, år 2004.

Var det då det började bli populärt hos allt och alla att skaffa tatueringar?
Eller började det redan på 90-talet?

På 90-talet brukade tatueringar på tjejer följa ett mönster. Dessa var ofta stängseltråd, tribaler, fjärilar, delfiner, fjädrar och hjärtan (eller en kombination av hjärta med fjäder). Pamela Anderson gjorde det trendigt med ankeltatueringar på fotleden. "Tramp stamps" som fenomen hörde också till 90-talet.

Det var nog på 00-talet som hårt tatuerade tjejer som Kat Von D började.
Senast redigerad av Pust 2024-07-21 kl. 10:27.
Citera
2024-07-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Usch tatueringar skriker ut WT och klippkort på den lokala alkispizzerian..

Dessutom känns det maskulint och avtändande..
Håller med om att det är WT med kvinnor som är tatuerade. Inte alls fräscht.
Citera
2024-07-23, 21:49
Medlem
Det borde vara straffbart att förstöra en vacker kvinnokropp med massa kladd
Citera
2024-07-24, 01:32
Medlem
Brukar inte kvinnor som ägnar sig åt vissa typer av ”aktiviteter” ha vissa tatueringar.
Citera
2024-08-17, 21:58
Medlem
willus avatar
Signalerar mer eller mindre psykiska ohälsa

Trasig uppväxt.

Trauma

Daddy issues.
Citera
2024-10-01, 15:18
Medlem
Tycker det är väldigt sexigt med tatuering på tjejer.
Förstår inte varför folk kan vara så emot tatuering.
Många som skaffar tatuering gör det nog för att det har en speciell betydelse för dem eller för att dem bara tycker det är snyggt.
Man behöver inte vara psykiskt störd eller blivigt slagen som barn för att skaffa tatuering(som vissa verkar tro i denna tråd) och känns som dem som tror detta nog inte förstår att de flesta personer med tatueringar ha dessa under kläder och säkerligen många av deras bekanta och vänner som de gillar att umgås med kan ha tatueringar de inte vet om.
Citera
2024-10-01, 23:11
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanobjorn
Tycker det är väldigt sexigt med tatuering på tjejer.
Förstår inte varför folk kan vara så emot tatuering.
Många som skaffar tatuering gör det nog för att det har en speciell betydelse för dem eller för att dem bara tycker det är snyggt.
Man behöver inte vara psykiskt störd eller blivigt slagen som barn för att skaffa tatuering(som vissa verkar tro i denna tråd) och känns som dem som tror detta nog inte förstår att de flesta personer med tatueringar ha dessa under kläder och säkerligen många av deras bekanta och vänner som de gillar att umgås med kan ha tatueringar de inte vet om.

Det är oftare än sällan folk har fula tatueringar. Har man ett öga för konst, graffiti eller liknande kan en tatuering säga allt om personen. En snygg tatuering på en tjej gör henne lite coolare i mina ögon. Är den ful, även om den är välgjord visar det bara att personen inte har någon smak. Jag skulle aldrig klicka med en sådan person.

Man kan säga att en tatuering är en spegel.
Citera
2024-10-03, 04:25
Medlem
En gång stod det en otroligt vacker svensk kvinna i kanske 30 år åldern före mig i kassakön.
Hon var f-n perfekt med kroppslängd, ben, kropp ansikte, hår osv, som en ung Yvonne Ryding, typ. Men.. hon hade en stor jävligt ful tatuering som gick upp längs ena benet. Inget på det andra benet. Fy f-n vad bortkastad skönhet. Av alla tusental kvinnor man sett i olika sammanhang så är den enda tatuering som jag har tyckt varit läcker, ja tom sexig är på denna kvinna.
Tatueringen på hennes högra lår. Tyvärr verkar hon inte ha en motsvarande på andra benet.

https://www.youtube.com/watch?v=eMdRty5smoo
Citera
2024-10-03, 15:34
Medlem
Kort och gott fult på både kvinnor och män.
Citera
2024-10-05, 05:03
Medlem
s-täljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyckertca150st
Kort och gott fult på både kvinnor och män.
HÅLLER MED! SÅ FULLT!
Citera
2024-10-05, 05:09
Medlem
DrJolls avatar
Det är fult och ganska avtändande. För mig är det white trash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in