Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-07-20, 16:23
  #1
Medlem
nachos avatar
Tycker ni det är sexigt eller avtändande med tatueringar på tjejer?

Det beror ju förstås på vad det är för tatuering(ar), men själv tycker jag det är fult och avtändande för det mesta. Särskilt fult är det när den hunnit blekna.
Citera
2004-07-20, 16:30
  #2
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
En snyggt läkt och välgjord gaddning är vackert på vem somhelst.
På tjejer så tycker jag att det är fint när de vågat sig på lite mer än de där klassiska tjejgaddningarna typ liten svanktribe, växtslinga runt ankeln, eller en fjäril/delfin/kolibri på skuldran.
En kvinna som förstärker sina naturliga former med tatueringar är väldigt sexig om det gjorts rätt.

Jag har alltid varit en pojkflicka, och har således bara känt mig bekväm med gaddningar av det mer manliga slaget.

Men jag har på senare år börjat tänka på ett sacred heart (custom naturligtvis, så det blir nog lite evil ändå...) högt upp på ena skinkan.
Citera
2004-07-20, 16:41
  #3
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
En snyggt läkt och välgjord gaddning är vackert på vem somhelst.
På tjejer så tycker jag att det är fint när de vågat sig på lite mer än de där klassiska tjejgaddningarna typ liten svanktribe, växtslinga runt ankeln, eller en fjäril/delfin/kolibri på skuldran.
En kvinna som förstärker sina naturliga former med tatueringar är väldigt sexig om det gjorts rätt.

Jag har alltid varit en pojkflicka, och har således bara känt mig bekväm med gaddningar av det mer manliga slaget.

Men jag har på senare år börjat tänka på ett sacred heart (custom naturligtvis, så det blir nog lite evil ändå...) högt upp på ena skinkan.

Antar att det beror på att jag är mer för flickflickor än för pojkflickor, men i mina ögon låter det inte snyggt. Mer som att klottra ner och förfula det vackraste som finns, den naturliga kvinnokroppen.

Jag hade för några år sen en flickvän som - mot min avrådan - gjorde en tribal i svanken och en ros på ankeln. Vårt sexliv hämtade sig aldrig riktigt efter det.

Men smaken är ju som baken. Så lycka till med dina gaddningar! Vad är ett sacred heart?
Citera
2004-07-20, 16:44
  #4
Medlem
Hercule Poirots avatar
Min åsikt är att tatueringar på tjejer är snyggt om den inte

-Sitter på under- el. överarm.
-Är något slags djur
-Är en indian

Allt annat är väl OK...
Citera
2004-07-20, 16:53
  #5
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Antar att det beror på att jag är mer för flickflickor än för pojkflickor, men i mina ögon låter det inte snyggt. Mer som att klottra ner och förfula det vackraste som finns, den naturliga kvinnokroppen.

Tro mig, tatueringar kan försköna något otroligt, men jag har också sett en massa skit, så jag förstår din skepsis.

Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Jag hade för några år sen en flickvän som - mot min avrådan - gjorde en tribal i svanken och en ros på ankeln. Vårt sexliv hämtade sig aldrig riktigt efter det.

Trist, men var det verkligen gaddningen som gjorde det?
Eller var de bara dödsstöten?

Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Men smaken är ju som baken. Så lycka till med dina gaddningar! Vad är ett sacred heart?

Ja precis.

Ett sacred heart är en mycket klassisk tatuering som kan varieras i oändlighet.
lite bilder hittade jag här:
http://images.google.se/images?q=sac...e-s%C3%B6kning
Citera
2004-07-20, 16:57
  #6
Medlem
WSEs avatar
Det finns inget fulare och mer avtändande än tatueringar (kanske öronringar på män). Tänker bara på åldrande svettiga rockgubbar och lantisar när jag ser sånt.
Citera
2004-07-20, 17:04
  #7
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Tatueringar på tjejer såväl som killar kan vara både fruktansvärt fult och fantastiskt vackert. Savage Tattoo var en drog för mig i flera år, och där såg man massor av exempel på bägge delarna.

Däremot tycker jag att typiska tjejtatueringar som delfiner på rumpan/vristen/skuldran är fruktansvärt tråkiga och inte förskönar det minsta.
Citera
2004-07-20, 17:06
  #8
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Trist, men var det verkligen gaddningen som gjorde det?
Eller var de bara dödsstöten?

Själva grejen att hon tyckte det var snyggt och ville göra det var nog ett tecken på att vi var väldigt olika. Ett tecken bland många som börjat visa sig vid den tiden. Så det hade nog tatt slut ändå. Gaddningen snabbade bara på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Ett sacred heart är en mycket klassisk tatuering som kan varieras i oändlighet.
lite bilder hittade jag här:
http://images.google.se/images?q=sac...e-s%C3%B6kning

Jo, men den har jag kände jag igen. Inte min pryl som sagt med tatueringar överhuvudtaget, men den är ju färgglad och så!
Citera
2004-07-20, 17:08
  #9
Medlem
Jag tycker också det är sexigt, i alla fall om tatueringen är personlig och uttrycker något, säger något. Alltså att ta en fördesignad flash från väggen hos en tatuerar är osexit, secielt om det är en delfin, eller en tribal vid ryggslutet.

Men som en liten parantes, är tatuering är inte riktigt min grej - jag tycker piercing är sexigare.
Citera
2004-07-20, 17:08
  #10
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Det finns inget fulare och mer avtändande än tatueringar (kanske öronringar på män). Tänker bara på åldrande svettiga rockgubbar och lantisar när jag ser sånt.

*asg* Lägg till bikers, kåkfarare, horor och sjömän!
Citera
2004-07-20, 17:14
  #11
Medlem
-jOE!s avatar
Det har gått inflation i tatueringar. Jag tycker en naken kvinnokropp är vackrast!
Citera
2004-07-20, 17:28
  #12
Medlem
L0darens avatar
nån slags tribal/valfritt mönster i svanken är otroligt fint

På bröstet är inte fint, då ser dom ut som nåt slags crackluder, dessutom förstör det helhetsintrycket av brösten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback