Citat:
Ursprungligen postat av
Skippan123
Precis, hon är van att få allt som hon vill. Hon har säkert fått mycket som hon vill förut och kunnat styra och ställa.
Men nu kunde hon inte det när det gällde skaffa barn och hela den resan och då fick hon sjukskriva sig i 7 år.
Sedan fick hon L och då kan man inte bestämma allt för ett litet barn har behov som står över ens egna. Det går inte att sjukskriva sig från att vara förälder. Då blir det tufft när man måste vara det ändå. Plötsligt är drottningen inte viktigast längre för första gången. Och nu kommer en till som blir viktigare. Det blir tufft igen.
Jag undrar just hur du skulle må om ditt barn dödföddes ? Undrar om du skulle skutta tillbaka till jobb efter en månad och tänka att sånt händer.
Eller att det sedan efter att ditt första barn gått bort, skulle vara otroligt svårt att bli gravid igen ? Och sedan någon gång i samma veva skulle en utav dina föräldrar dö?
Kanske du skulle ta det med en klackspark, men jag vågar nog ändå påstå att H i detta fall har gått igenom många saker som inte en vanlig svensson har gått igenom i samma ålder.
Någon av er som vet svart på vitt exakt hur hon har mått? Som också vet ifall det finns psykisk ohälsa från förut ?
Så länge det inte finns det känns de som en bra idé att inte döma någon som varit sjukskriven pga. stora trauman. Och framförallt, kom ihåg att gå till jobbet och inte begära sjukskrivning om ni själv behöver genomgå något trauma.
Ni är jävligt tondöva och bristen på empati tycks vara total när ni skriver här. Det finns verkligen inte minsta tanke till finkänsla.
Och ja, det är skittufft att få barn. Att ”plötsligt” ha en annan individ som behöver en dygnet runt, och det kan vara utmattande. Som vanligt är det individuellt hur det är.
Jag tror ändå många kan relatera och tycker det är skönt att H skriver öppet om att det är tufft ibland.
Och trots det kan man ändå längta och önska efter ett till barn, för kärleken till barnen och kärleken barnen ger är fortfarande mycket större än allt det tunga, men som vanligt är momshamingen här inne verkligen total.