2024-10-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Menar du lunch nu eller? 🤣 Middag äter jag i alla fall vid 18-19 på kvällen.
I södra Sverige säger man middag till lunch. Middag innebär mid dag det vill säga mitt på dagen. De säger kvällsmål till vad vi kallar middag
Citera
2024-10-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv2011
Men snälla låt henne äta middag kl 07 på morgonen om hon vill, är inte ett fan av HT faktum är att jag inte kan komma på en bra anledning till varför någon skulle vilja följa henne, men snälla ni lägger ner så mycket tid på att endast leta fel att reta är på befintliga som obefintliga. Varför måste alla följa mallen för hur strukturerat liv man måste ha, om hon äter middag kl 10 så är det väl hennes problem eller icke problem...Har hänt att jag också ätit middag kl 10-10.30 om jag vaknat 05 då jag jobbar och frukosten ligger för nära middagsrasten...även om jag slutar kl 14 men inte har en middagsrast, då käkar jag en redig sen frukost

Middag klockan 10:00??
Det lät inte speciellt sunt för kroppen din om du går upp vid 05:00 😅😅
Vad äter du resten av dagen, nattmål?
Du vet att det finns något som heter lunch också?
Citera
2024-10-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Middag klockan 10:00??
Det lät inte speciellt sunt för kroppen din om du går upp vid 05:00 😅😅
Vad äter du resten av dagen, nattmål?
Du vet att det finns något som heter lunch också?
Middag i södra Sverige är vår lunch. Är dialektalt
Citera
2024-10-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Middag i södra Sverige är vår lunch. Är dialektalt

Okej, aldrig hört det av nån men det kanske är lokal dialekt från djupaste södern. Tack för info, då förstår jag vad personen menar.
Citera
2024-10-09, 23:08
Medlem
Citat:
Okej, aldrig hört det av nån men det kanske är lokal dialekt från djupaste södern. Tack för info, då förstår jag vad personen menar.
Hahah har själv släkt från söder som säger middag till lunch, Kanske därför jag vet det
Citera
2024-10-09, 23:22
Medlem
Citat:
Hahah har själv släkt från söder som säger middag till lunch, Kanske därför jag vet det

Jag bor i södra Sverige och kan intyga att det du skriver stämmer. Middag=lunch och kvällsmat=Middag.
Citera
2024-10-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Jag bor i södra Sverige och kan intyga att det du skriver stämmer. Middag=lunch och kvällsmat=Middag.
Tack! 😊
Citera
2024-10-09, 23:53
Medlem
Följarantalet ökar hos Hanna 😊
Citera
2024-10-10, 00:10
Medlem
Citat:
Följarantalet ökar hos Hanna 😊

Såklart, hon var tvungen att göra något för att bibehålla intresse så hon gjorde sig gravid igen (spelar roll att det kommer bli en evig lång gnällcirkus av allting) för folk vill se lite action.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-10-10 kl. 01:01.
Citera
2024-10-10, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag googlade upp dom. Det var inget speciellt, mjöl och socker i princip.

Citat:
Hahaha djupaste södern
Citera
2024-10-10, 08:31
Medlem
Krabbfisks avatar
I senaste storyn verkar HT förvirrad kring vilket vaccin Lars fick innan resan i maj. Får man inte sånt digitalt på något vis i Sverige? I 1177 t.ex? Eller funkar det inte så? Samt att hon hoppas att det inte blir vaccin nu igen på BVC besöket. Nu killgissar jag men är inte en vaccinspruta så pass smärtfri att barnet inte märker det? Kanske bara är så för äldre barn?
Citera
2024-10-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
I senaste storyn verkar HT förvirrad kring vilket vaccin Lars fick innan resan i maj. Får man inte sånt digitalt på något vis i Sverige? I 1177 t.ex? Eller funkar det inte så? Samt att hon hoppas att det inte blir vaccin nu igen på BVC besöket. Nu killgissar jag men är inte en vaccinspruta så pass smärtfri att barnet inte märker det? Kanske bara är så för äldre barn?
Jo det står på 1177 i journalen. Där jag bor får man en bok också där BVC fyller i vikt och längd varje gång och vaccinationerna mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in