2024-09-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Nej det är ju en fras hon ofta använder ?

Hon har inte benämts i tråden som Hanna ”vården har koll” Theoin av en slump direkt. Det började ju innan hon ens var gravid, vården har haft koll på fertiliteten, överviktsop, förlossningsskadan, Lars feber osv osv.
Citera
2024-09-23, 21:00
Vilken hemsk tråd detta har blivit! Mitt i allt sitter ett barn som dessvärre blir drabbad av alla sjuka saker som skrivs och alla påhopp.
Citera
2024-09-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Vad exakt är trådsanning i mitt inlägg?

Jag ska hjälpa dig.
1. Köpt följare. Är i alla fall inget jag sett Hanna berätta att hon gjort.
2. Ignorerar att Lara är ledsen.
3. Sätter Lara framför en skärm FLERA TIMMAR om dygnet.
4. Visar nonchalans mot sitt barn.
5. Tjäna pengar på att vara lat
6. Att hon själv delvis startat tråden.
7. Kommentarer om hennes föräldraskap är berättigade.
8. Att tråden försvinner om hon stänger ner sina sociala medier.
9. Att de gör korkade livsval.
10. Att hon aldrig tränar eller ens är utomhus.
Citera
2024-09-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123trollet
Vet du vad.. Man kan få foglossning jätte tidigt och ha jätte ont.. Så sluta klanka ner.. och för många är en graviditet jätte tuff och jobbig.. allas är inte problem fri och helt smärtfri.. och tyngden av ett barn i magen är stor... och jag kände också runt v20 att jag trodde jag skulle föda nån gång. Men gissar att du/ni inga barn har utan är fjortisar eller väldigt omogna "vuxna" som vill spela tuffa..
Bara väx upp och sluta förtjänar henne om ni har så mycket åsikter om henne..

Så du tror att bara för att man har åsikter och är kritisk till en person som överdriver det mesta och mer eller mindre var höggravid så fort hon fick ett plus, så kan man inte ha barn. Tänk så fel du har! Dom flesta av oss i denna tråd har barn.

Hanna både överdriver och ljuger. Men du kanske tycker att sånt är ok.
Citera
2024-09-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Jag ska hjälpa dig.
Skojar du eller?
Följer du Hanna över huvudtaget?
Såg du inte när hon filmade och sa att det var jobbigt att L bara skrek och gnällde i vagnen när hon skulle filma så det inte funkade. Och hon hellre stod och filmade än tog upp och tröstade sitt barn?

Har du inte sett när barnet sitter framför tv vid samtliga foto och händelser hon lägger in varje dag. Ibland med flera timmars mellanrum. Från sängen till soffan och vid maten. Tv hela tiden.

Ja man kan väl tycka att de gör korkade livsval när man tex väljer att sova, äta och vistas i ett rum hela dygnet och gnälla att man är trångbodda när man egentligen har tre rum och kök. Eller att man tjatar om att man vill flytta och köpa hus men istället köper en bil för nästan en halv mille när man redan har en bra fungerande bil. Det finns många konstiga livsval de gör.

Hon tjänar ju onekligen stora pengar på sitt influensande trots att hon är så fruktansvärt lat.

Så detta är inga trådsanningar, det är sådant som Hanna själv har visat alla tusen som följer henne
Senast redigerad av Skippan123 2024-09-23 kl. 21:20.
Citera
2024-09-23, 21:20
Medlem
Citat:
Jag ska hjälpa dig.

Kom bara till punkt 1 och kan inte sluta skratta.. du är inte så införstådd i vad köpta följare innebär va?
Citera
2024-09-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Skojar du eller?
Följer du Hanna över huvudtaget?
Såg du inte när hon filmade och sa att det var jobbigt att L bara skrek och gnällde i vagnen när hon skulle filma så det inte funkade. Och hon hellre stod och filmade än tog upp och tröstade sitt barn?
Har du inte sett när barnet sitter framför tv vid samtliga foto och händelser hon lägger in varje dag. Ibland med flera timmars mellanrum. Från sängen till soffan och vid maten. Tv hela tiden.
Så detta är inga trådsanningar, det är sådant som Hanna själv har visat alla tusen som följer henne

Jag skojar absolut inte. Och även du drar med förvrängda sanningar.
1. Jag såg när Hanna filmade samtidigt som Lara var ledsen. Men istället för att göra en sanning som säger att Hanna nonchalerar sitt barn och inte tröstar henne så försöker jag resonera med sunt förnuft att hon la ner sin telefon och tröstade sitt barn, såklart! Hon filmade nog INTE hellre än att trösta sitt barn, barn mår inte dåligt av att gråta och den korta snutten hon filmade kommer inte drabba Lara längre fram i livet. Just denna gången valde hon att filma istället för att trösta. Det betyder inte att sanningen är att hon alltid gör så.
2. Jag har inte sett att Lara sitter framför teven samtliga foton och händelser dagligen. Det har nog bara hänt någon enstaka gång. Det jag sett är att NI här inne kommenterar saker som ”som vanligt tittar Lara efter teven” ”som vanligt är Lara fokuserad på teven” och sedan gör NI detta till sanningar fast att vi inte får se vad det är hon tittar på.
Citera
2024-09-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurrish
Kom bara till punkt 1 och kan inte sluta skratta.. du är inte så införstådd i vad köpta följare innebär va?

Nope det är jag inte! Men det ändrar ju inte det faktum att Hanna inte sagt att hon köpt följare utan att det är något som blivit sanning här inne.
Citera
2024-09-23, 21:32
Medlem
Citat:
Nope det är jag inte! Men det ändrar ju inte det faktum att Hanna inte sagt att hon köpt följare utan att det är något som blivit sanning här inne.

Influencers köper följare som består av botar för att få det att se ut som att de har större konton än vad de har, detta för att dra till sig samarbetspartners. Får man 6000 nya följare på en kvart köper man följare och det är definitivt inget att skylta med.
Citera
2024-09-23, 21:37
Medlem
vnc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Lite ironiskt faktiskt

Hanna: När ni socanmäler oss så får inte barn som faktiskt behöver hjälp den hjälpen för socialtjänsten lägger dyrbar tid på oNöDiGa fall (från dagens rant)

Också Hanna: okej kompizzzar här kommer tips på hur man lurar vården och hamnar före i kön - se riktigt sliten ut så dom tror att man är sjukare än man faktiskt är (så "vården" inte kan lägga tid på dom som faktiskt behöver det, inte Hanna och hennes hosta eller grova förlossningsskada eller vad dagens sjukdom nu är)

Socialtjänsten har belyst att det är ett problem med den här typen av anmälningar. Det verkar vara vanligt förekommande att anmäla kändisar som man ogillar.

Jag förstår verkligen inte varför du och många andra måste vara sådana bebishjärnor. Ska hon inte kunna tycka någonting utan att det direkt ska hänvisas till något motsägelsefullt hon sagt?
Citera
2024-09-23, 21:38
Medlem
Citat:

Jaha nu fattar jag förvirringen. Vi har helt enkelt olika definitioner av trådsanning. Hanna behöver inte uttryckligen säga något för att det ska vara sant. Tex hon behöver inte själv säga att hon är verifierad på Instagram för att det ska vara en sanning - det är bara själv att kolla på hennes sida på ser man svart på vitt vad som stämmer. Precis som att hon inte själv behöver säga vilken adress hon bor på för att det ska vara sanning att dom bor på sin adress. Hanna har köpt följare trots att hon inte själv erkänner det.

Många av dom andra "trådsanningarna" som du listar är ju saker som man ser om man följer HT. Det är inga påhitt - jag utgår bara från hennes egen content.
Citera
2024-09-23, 21:38
Medlem
Citat:

Varför i helvete skulle hon säga det?😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in