2024-10-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Ja. Alltså jag fattar inte det här. 2 under 2 😬😬😬 å hon klagar redan på "tiiidiga" morgonar när L vaknat sådär 06🙄

Haha, jag har också klagat en hel del på ”tidiga mornar” när min första son vakna 06.30-07.30 eftersom ham oftast sovit till mellan 08-09, inte är jag sämre mamma till mina 2 under 2 barn för det😂 Klagar också minst lika mycket nu på tidiga mornar när yngre sonen tar morgon runt 06, för det ÄR tidigt, för mig😅
Citera
2024-10-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amandaann
Haha, jag har också klagat en hel del på ”tidiga mornar” när min första son vakna 06.30-07.30 eftersom ham oftast sovit till mellan 08-09, inte är jag sämre mamma till mina 2 under 2 barn för det😂 Klagar också minst lika mycket nu på tidiga mornar när yngre sonen tar morgon runt 06, för det ÄR tidigt, för mig😅

Du fattar ju inte. Enligt Hanna är hon ju i koma vid 06 medan tusen o åter tusentals andra människor är klarvakna då o vanligt att snart åka till jobb/förskola. Men i Hannas värld är väl 06 lika med 03 förståss.
Citera
2024-10-01, 11:00
Medlem
Citat:
Det handlar ju inte bara om den grejen. ALLT verkar extra jobbigt för H, lite jobbigare än många andra har det. Men man får ju hoppas att hon bara överdriver för annars förstår jag inte hur hon ska orka 2 under 2. För att inte tala om "små barn små problem" Jag har aldrig sett nån gnälla över så banala grejer som hon gör. Kan inte ens förställa mig henne tackla många av sakerna jag vart med om som förälder när jag tänker tillbaka nu när de är stora.

Men jag hoppas att dom lärt sig lite nu med L, för visst är det inte lätt första gången...
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-10-01 kl. 11:04.
Citera
2024-10-01, 11:03
Medlem
Citat:
Du fattar ju inte. Enligt Hanna är hon ju i koma vid 06 medan tusen o åter tusentals andra människor är klarvakna då o vanligt att snart åka till jobb/förskola. Men i Hannas värld är väl 06 lika med 03 förståss.

Förlåt, men det här är ju skrattretande?
Man kan ju hålla på och jämföra helt olika situationer, eller olika personer och livssituation?

Jag stiger också upp mellan 05-06 om jag ska i jobb, men visst fan känns det som mitt i natten när mitt barn eller bebis tar morgon vid 06, och tycker det är en bedrövlig tid att stiga upp när man kunnat sova ett par timmar till.
Det är inte orimligt av en människa att berätta att man är trött och tycker det är jobbigt att ens barn vaknat tidigt bara för att någon annan gör det varje dag.

Det finns alltid någon som stiger upp lite tidigare, har det lite jobbigare eller har mer att göra, man kan inte hålla på att jämföra allt.
Citera
2024-10-01, 11:07
Avslutad
Citat:
Samma här! Våra vaknar aldrig före 8 och de få gånger det händer att de vaknar innan 7 på helgen så gnäller vi som fan 😂.
Citera
2024-10-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Nej det vet jag inget om. Hanna vet förmodligen exakt vilken dag hon är på ändå eftersom de gjorde en insättning.

Och nej det spelar ingen roll! Det bara visar på att Hanna alltid ska vara lite mer, lite längre, lite tidigare än sanningen.

Fast om det inte spelar någon roll, varför bryr du dig och varför tycks du bli upprörd över det?

I övrigt kan jag ju informera dig om att V beror på när fullgången grav. räknas, det vanliga är 39+6 eller 40+0, eftersom Hanna då är i V10 är det räknat enligt 40+0.
Mina båda graviditeter blev räknade på samma sätt (av vården då förstås.)
Kollade snabbt min Liberoapp, babyjourney och terveyskylä, lade in bf 6 maj och what a chock, alla ställena ansåg att jag idag då skulle vara i V10 (9+0).
Citera
2024-10-01, 11:11
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Men vad ni håller på 😂😂. Alltså ni hackar på ALLT i den här tråden. Mina tankar:

1. Enligt rekommendationerna kan man dricka en viss mängd koffein. Finns ingen anledning att tro att HT inte håller sig inom detta. Jag hade HG när jag var gravid och blev uppmanad att dricka och äta det jag kunde, oavsett om det var coca cola eller socker eller vad som. Drack typ 1-2 color per dag och min BM sa att det var helt lugnt. Var ju dessutom helt inom rek. Så kanske sansa dig ang koffeinet? 😂

2. (Inte till dig ovan utan generellt i tråden): Om man har BF 6 maj och känner sig trygg i att det blir snitt så krävs det inte ett geni för att fatta att snittet blir i slutet av april typ. Jag fick inskrivet i min journal av läkaren vid första förlossningen att man rekommenderade planerat snitt vid ev graviditet i framtiden . När jag sen blev gravid sa min BM att snitt nog garanterat skulle beviljas. I vecka 27 hade jag samtal med läkare som beviljade på en gång och så fick jag veta vilka två veckor (och vilka dagar på dessa veckor) som var aktuella. Jag visste således att det skulle bli ett av tre datum. Kan ju vara samma för HT?

3. Spela roll hur de blev gravida och om hon är i 8+6 eller 9+0. Stort grattis till dem 🥳❤️.

Håller med angående koffeinet. Jag fick grönt ljus från min BM att dricka en energidryck om dagen, 200mg rekommenderas som maxintag och den jag drack innehöll 163mg. Barnet blev för övrigt alldeles strålande!

Däremot så känns Hanna fortfarande inte helt som förälder, vet inte vad det är. Kanske för att hon verkar så off med sitt barn och allt hon skriver om henne känns krystat. Men hon kanske bara är usel på att uttrycka sig i text.
Citera
2024-10-01, 11:12
Medlem
Citat:
Förlåt, men det här är ju skrattretande?
Man kan ju hålla på och jämföra helt olika situationer, eller olika personer och livssituation?

Jag stiger också upp mellan 05-06 om jag ska i jobb, men visst fan känns det som mitt i natten när mitt barn eller bebis tar morgon vid 06, och tycker det är en bedrövlig tid att stiga upp när man kunnat sova ett par timmar till.
Det är inte orimligt av en människa att berätta att man är trött och tycker det är jobbigt att ens barn vaknat tidigt bara för att någon annan gör det varje dag.

Det finns alltid någon som stiger upp lite tidigare, har det lite jobbigare eller har mer att göra, man kan inte hålla på att jämföra allt.

Hon framställer saken som hon vore ensam om det vilket inte alls stämmer. Har även hänt att hon försöker vara relaterbar vilket fallit platt eftersom folk svarar att de är uppe så tidigt. Hon tog ju till och med bort en sån post pga svaren)
Citera
2024-10-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Samma här! Våra vaknar aldrig före 8 och de få gånger det händer att de vaknar innan 7 på helgen så gnäller vi som fan 😂.

Haha ja men exakt!
Man blir ju inte direkt piggare för att någon annan berättar att dom minsann stiger upp den tiden varje dag och att man inte borde klaga så mycket, som att de spelar någon roll för en själv när andra brukar vaknar
Citera
2024-10-01, 11:14
Medlem
Citat:
Hon framställer saken som hon vore ensam om det vilket inte alls stämmer. Har även hänt att hon försöker vara relaterbar vilket fallit platt eftersom folk svarar att de är uppe så tidigt. Hon tog ju till och med bort en sån post pga svaren)

Jag tänker att vissa saker faller platt, eller inte kommer ut på samma sätt man menar det? Och då är de rätt bra att inse det och kunna ta bort istället.
Citera
2024-10-01, 11:16
Medlem
Citat:
Hon tror att hon är the duchesse of Smålandsstenar.
Citera
2024-10-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hon tror att hon är the duchesse of Smålandsstenar.
Precis, hon är van att få allt som hon vill. Hon har säkert fått mycket som hon vill förut och kunnat styra och ställa.
Men nu kunde hon inte det när det gällde skaffa barn och hela den resan och då fick hon sjukskriva sig i 7 år.

Sedan fick hon L och då kan man inte bestämma allt för ett litet barn har behov som står över ens egna. Det går inte att sjukskriva sig från att vara förälder. Då blir det tufft när man måste vara det ändå. Plötsligt är drottningen inte viktigast längre för första gången. Och nu kommer en till som blir viktigare. Det blir tufft igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in