2024-10-27, 12:08
Medlem
Jag har aldrig sagt att det är fel att låta någon annan passa sitt barn. Vi har barnvakt jätteofta (vårt barns farmor och farfar). Hanna och Kevin får gå på hur många dejter ensamma som de vill! Men sitt inte och säg att varje dejt är DEN FÖRSTA DEJTEN SOM FÖRÄLDER när ni uppenbarligen varit på flertalet dejter innan. Hon vill framstå som en person som aldrig någonsin har möjlighet att vara barnfri, när så egentligen inte är fallet.

Vad är det som är fel med att vara ifrån ditt barn? Jag fattar inte. Min mans föräldrar vill också umgås med sitt barnbarn, och helst på egen hand.
Citera
2024-10-27, 12:17
Medlem
En nära vän till oss har en svärfar som sagt att han inte är intresserad av sina barnbarn och att det räcker med att ses vid födelsedagar. Alla inom 1 mils radie. Observera att han endast har 2 barnbarn och är pensionär.
Citera
2024-10-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
En nära vän till oss har en svärfar som sagt att han inte är intresserad av sina barnbarn och att det räcker med att ses vid födelsedagar. Alla inom 1 mils radie. Observera att han endast har 2 barnbarn och är pensionär.

Tänk vad han missar mycket.

Mina föräldrar och svärföräldrar har så många intressen (golf, motorcykel, resa mm) så de har väldigt sällan tid att ens träffa sina barnbarn. Känns så tråkigt att barnen inte får en trygg och bra relation till någon av dem. Vi umgås med många vänner istället som blir viktiga för barnen tack o lov.

Tänker att i Smålandsstenar kan det väl inte finnas så mycket att göra så att de behöver ha barnvakt. Men det behöver inte alltid vara en aktivitet utanför "husets väggar", bara att vara hemma 2 vuxna kan vara mysigt och välbehövligt ibland.
Citera
2024-10-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Tänk vad han missar mycket.

Mina föräldrar och svärföräldrar har så många intressen (golf, motorcykel, resa mm) så de har väldigt sällan tid att ens träffa sina barnbarn. Känns så tråkigt att barnen inte får en trygg och bra relation till någon av dem. Vi umgås med många vänner istället som blir viktiga för barnen tack o lov.

Tänker att i Smålandsstenar kan det väl inte finnas så mycket att göra så att de behöver ha barnvakt. Men det behöver inte alltid vara en aktivitet utanför "husets väggar", bara att vara hemma 2 vuxna kan vara mysigt och välbehövligt ibland.

Känns knappast som att HT och Kevin är intresserade av dejt night utan som föredrar att sitta framför tvn och spela datorspel
Citera
2024-10-27, 14:08
Medlem
Ruo999s avatar
Man får väl ändå gör exakt vad man vill när man är barnfri?
Jag och min man brukar passa på att vara hemma, äta en god middag och sen ta sovmorgon. Allt hemma i huset när barnen är "bortlånade".
Drömmer inte alls om att komma iväg på restaurang och massa annat aktivt.
Citera
2024-10-27, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruo999
Man får väl ändå gör exakt vad man vill när man är barnfri?
Jag och min man brukar passa på att vara hemma, äta en god middag och sen ta sovmorgon. Allt hemma i huset när barnen är "bortlånade".
Drömmer inte alls om att komma iväg på restaurang och massa annat aktivt.

Håller med! Vi brukar också bara vara hemma och kolla på film och äta nåt gott när min mamma har våran son ☺️
Tycker att det är onödigt att klanka ner på vad andra väljer att göra på en dejt. Vi har ätit på pinchos och varit på en show med Pernilla Wahlgren. Förstår inte vad som är så fel med det? Alla är olika och gillar olika saker.
Citera
2024-10-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliceK2023
Håller med! Vi brukar också bara vara hemma och kolla på film och äta nåt gott när min mamma har våran son ☺️
Tycker att det är onödigt att klanka ner på vad andra väljer att göra på en dejt. Vi har ätit på pinchos och varit på en show med Pernilla Wahlgren. Förstår inte vad som är så fel med det? Alla är olika och gillar olika saker.

För att om man slutade klanka ner på precis ALLT så skulle den här tråden ha betydligt färre inlägg.
Citera
2024-10-27, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliceK2023

Det var ingen som klankat ner på det. Just därför någon trådhatare gick in och ifrågasatte just varför INGEN klankat ner.

Läs ett par sidor bakåt så får du mer substans i det du skriver.
Citera
2024-10-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare

Haha vad hemskt! Ser framför mig en surig gammal gubbe som hellre vaktar på grannarna än barnbarnen, för här ska det inte bjudas på ett leende!
Citera
2024-10-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det var ingen som klankat ner på det. Just därför någon trådhatare gick in och ifrågasatte just varför INGEN klankat ner.

Läs ett par sidor bakåt så får du mer substans i det du skriver.

Jag har läst och kan se flera stycken som antyder att det är en patetisk dejt som passar H, om man läser mellan raderna.
Citera
2024-10-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Jag har aldrig sagt att det är fel att låta någon annan passa sitt barn. Vi har barnvakt jätteofta (vårt barns farmor och farfar). Hanna och Kevin får gå på hur många dejter ensamma som de vill! Men sitt inte och säg att varje dejt är DEN FÖRSTA DEJTEN SOM FÖRÄLDER när ni uppenbarligen varit på flertalet dejter innan. Hon vill framstå som en person som aldrig någonsin har möjlighet att vara barnfri, när så egentligen inte är fallet.
Exakt så. Hon försöker vara någon hon inte är hela tiden för att försöka vara relaterbar, det är tröttsamt.
Citera
2024-10-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag har inte varit utan min yngsta sen han föddes, förutom när jag jobbar och då är han med sin pappa/min man.
Min yngsta fyllde precis fyra år.

Hanna och Lars har lämnat Larsa hos farmor 4-5 gånger de senaste veckorna för att vara barnlediga. Känns som att de främst åker till Malmö för att få avlastning.

Vart vill du komma med att du aldrig lämnat bort din fyraåring? Grattis till dig som superförälder som inte behöver barnvakt eller förskola👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in