Citat:
Ursprungligen postat av
GimliRedBeard
Fast i ärlighetens namn... så är det just helt vanliga passagerarplan som vanligen figurerar i dokumentärer (japp jag har sett dom och gett teorierna en chans), filmklipp på Youtube, bilder på diverse chemtrailsanhängares siter.
Såvida nu inte Flightradar24 och liknande sidor på näten är med i konspirationen... Och ja... Alla passagerare som påstås var på dessa flyg... Dom får väl mutas till tystnad och ta tåget istället.
Det blir ju bara ännu mer absurt!
Fjärrstyrda jetflyg finns inte! Vore inte lätt att bygga om en t ex 737 till fjärrstyrning och bibehålla någon form av rimlig säkerhet!
Fjärrstyrning används bara militärt (vad jag vet) Och då spelar det ju inte så stor roll om flygande ting drösar ner i backen då och då!
som sagt, att den eventuella flottan som ägnar sig åt besprutning inte går att skilja utseendemässigt från vanliga kommersiella flygplan är väl en rimlig gissning om det faktiskt pågår ett stort hemligt projekt att bespruta i princip hela planeten.
du menar att hemsidan FL24 är någonting som skulle tillåtas finnas kvar om den på något sätt skulle avslöja ett enormt hemligt militärt projekt? det är väl rimligare att anta att om det nu pågår ett besprutningsprojekt så får FL24 fint spela med på noterna, eller försvinna. alternativt är det ju fullt möjligt att hela sidan är en ren CIA front, en fasad som används i informationskriget för att ge legitimitet åt de som förnekar projektet. det krävs en del efterforskning för att dra några slutsatser om detta, och jag har som sagt inte ägnat mig något åt FL24. det ska visst ha startats av två svenska 'aviation geeks'. på deras blog hittar jag:
"Ian Petchenik’s love of aviation began at an early age growing up next to Chicago’s O’Hare Airport. As Flightradar24’s director of communications and co-host of the AvTalk podcast Ian now gets to share that passion for aviation with millions of Flightradar24 users and listeners around the world."
hmm, det börjar ju låta suspekt redan nu tycker jag.
man kan visst söka jobb hos dom också på
https://careers.flightradar24.com/
wow, det låter ju väldigt framgångsrikt för två svenska nördar.