Citat:
Den indiska krogen har föreslagits som ett alternativ i den norra hypotesen. Att den skulle vara SEs stamlokus är dok inte helt bekräftat i min "forskning".
SE var moderat så lite skitsnack om OP och smutsiga vapenaffärer är väl inte helt uteslutet?
Jag tror märkligt nog inte att VG frekventerade Oxen, han har en "pseudointellektuell" drogrestriktiv livsstil som helt enkelt inte frekventerar illegala spelklubbar.
Har SE dragit någon bandit i armen på Oxen så är det CP det handlar om, men min magkänsla tycker inte SE passar in på Oxen heller.
När det kommer till EAP så är det väl bara VG i den aktuella trojkan som skrev in sig på någon namnlista vid EAPs bokbord. Om han var speciellt aktiv vet vi inte riktigt då hela hans liv rimligen skulle vara en bokstavsdiagnos idag. VG flängde runt för mycket för att engagera sig i EAP enligt min amatördiagnos.
Var SE religiös och gick i frikyrkan så kan han stött på VG där. På något sätt känns det inte som om SE och CP kände varandra förutom via LJ som hade "en hemlig relation med SE" enligt HH.
Jag säger som snömosmannen MG: "Enklast är det väl ändå om gubbjäveln [SE] sköt OP?"
Själv är jag lite skeptisk till enkla lösningar.
SE var moderat så lite skitsnack om OP och smutsiga vapenaffärer är väl inte helt uteslutet?
Jag tror märkligt nog inte att VG frekventerade Oxen, han har en "pseudointellektuell" drogrestriktiv livsstil som helt enkelt inte frekventerar illegala spelklubbar.
Har SE dragit någon bandit i armen på Oxen så är det CP det handlar om, men min magkänsla tycker inte SE passar in på Oxen heller.
När det kommer till EAP så är det väl bara VG i den aktuella trojkan som skrev in sig på någon namnlista vid EAPs bokbord. Om han var speciellt aktiv vet vi inte riktigt då hela hans liv rimligen skulle vara en bokstavsdiagnos idag. VG flängde runt för mycket för att engagera sig i EAP enligt min amatördiagnos.
Var SE religiös och gick i frikyrkan så kan han stött på VG där. På något sätt känns det inte som om SE och CP kände varandra förutom via LJ som hade "en hemlig relation med SE" enligt HH.
Jag säger som snömosmannen MG: "Enklast är det väl ändå om gubbjäveln [SE] sköt OP?"
Själv är jag lite skeptisk till enkla lösningar.
Om den indiska syltan var SE:s främsta stammishak vet jag inte. Jag vet inte ens om den låg norrut. Men den lär inte ha legat mer än ett par tre fyra (kanske fem) stenkast ifrån Skandia, har jag förstått. Möjligen låg den på en tvärgata. Har för mig att Henrik i tråden (eller om det var en annan stammis) som hade bra koll på den indiska syltan.
Nä, SE passar inte in på Oxen, om han inte hade en hemlig passion för spel och dobbel. Han verkar ju ha varit slösaktig och levt över sina tillgångar. Somliga av dessa är ju även risktagande speltorskar.
Vad berodde det på att PU frågade exfrun om SE kände CP? Har för mig att de även ställde någon ytterligare fråga om CP i andetagen efter. Begriper inte varför. För de kan väl inte ha trott att det omaka paret gjorde det tillsammans? Eller tänker de kring vapenfrågan, att CP fixade det åt SE? Hur skulle de ha träffats i så fall, de rörde ju sig inte i samma kretsar (vad vi vet). Om de nu inte drog i spakarna tillsammans.
Jag vet inte hur ofta SE besökte Nybro i vuxen ålder, men det fanns ju ett par kusiner (väl?) som han ibland besökte på somrarna? Tänker du att han mötte VG någonstans där? Han kom väl ifrån Blekinge, minns inte den exakta orten - även om polisen Kaj Hahne under livets eftermiddag tjatade hål i huvudet på folk i Palme-Rummet typ 2021 om den exakta orten/hålan. Sorgligt att ta del av, någon form av demens eller alkoholrelaterad sjukdom gissar jag, han dog väl inte så långt efter.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-09-17 kl. 21:13.
Senast redigerad av pojkpingis 2024-09-17 kl. 21:13.