Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Den indiska maten var väl en av SE:s Madeleinekakor. Det fanns ju även en indisk restaurang (lite norr om Skandiahuset, om jag minns rätt) som han ofta frekventerade. Jag är inte överdrivet insatt gällande de korrekta datumen för vapenaffären mellan Bofors och Indien, men hade jag varit SE så hade jag känt en väldig sorg i hjärtat och ilska i huvudet över vapenaffären och Palmes fläckvisa hycklande - en sekunden är det fred och vita duvor, andra sekunden är det vapenaffärer (ibland till ytterst tveksamma mottagare dessutom). Även om Palme lär ha varit ytterst kluven till Bofors och vapenaffärerna, och att ordern till Indien skulle inbringat 8 miljarder (väl?), så borde han ha varit mer konsekvent i frågan. Att SE gissningsvis kan ha känt hat mot Palme inför detta, vore ju inte konstigt.
Hur tänker du att VG och SE skulle ha känt varandra? EAP? Eller möttes de tu på Oxen dragandes i en "bandit"?
De flesta som tror på SE som ensamagerande GM tror väl att mordet var och förblev en hemlighet som SE tog med sig i graven. Så att någon skulle sätta dit honom för 50 miljoner känns väl i den teorin inte särskilt trolig?
Den indiska krogen har föreslagits som ett alternativ i den norra hypotesen. Att den skulle vara SEs stamlokus är dok inte helt bekräftat i min "forskning".
SE var moderat så lite skitsnack om OP och smutsiga vapenaffärer är väl inte helt uteslutet?
Jag tror märkligt nog inte att VG frekventerade Oxen, han har en "pseudointellektuell" drogrestriktiv livsstil som helt enkelt inte frekventerar illegala spelklubbar.
Har SE dragit någon bandit i armen på Oxen så är det CP det handlar om, men min magkänsla tycker inte SE passar in på Oxen heller.
När det kommer till EAP så är det väl bara VG i den aktuella trojkan som skrev in sig på någon namnlista vid EAPs bokbord. Om han var speciellt aktiv vet vi inte riktigt då hela hans liv rimligen skulle vara en bokstavsdiagnos idag. VG flängde runt för mycket för att engagera sig i EAP enligt min amatördiagnos.
Var SE religiös och gick i frikyrkan så kan han stött på VG där. På något sätt känns det inte som om SE och CP kände varandra förutom via LJ som hade "en hemlig relation med SE" enligt HH.
Jag säger som snömosmannen MG:
"Enklast är det väl ändå om gubbjäveln [SE] sköt OP?"
Själv är jag lite skeptisk till enkla lösningar.