Läser nu på nyheterna att han INTE vill ha en till debatt mot Harris och att han var vinnaren. Låter väldigt Trump. Han vet att han fick storpisk men han vill inte erkänna det.
Trump vill inte ha en till debatt med Kamala. Stort misstag.
Nej, det är en fullständigt korrekt analys av Trump. Om han skulle bli krossad vid ytterligare en debatt så är han "dead as a dodo" (politiskt sett). Nu har han ändå chansen att harva på med "smokes and mirrors" i knappt två månader. Sprida rykten om Harris härkomst och liknande. Har hon inte lite haitiska drag, till exempel?
Trump håller tal just nu, han säger samma saker om och om igen, tror han kommer förlora valet för han är så envis och inte tar råd av experter hur man håller tal.
Han har helt tappat gnistan. Fullständigt. En bilkrasch i slow motion.
Nu har Trump bevisligen fuskat betydligt mer än bara med skatten, har du läst bedrägeridomen mot honom i NYC? Där kan du få svart på vitt en mängd saker som Trump har gjort som inte är lagligt. Så det kanske inte bara var skattefusk som Clinton anklagade honom för?
Men det är off topic, så jag släpper där.
Så här ligger det till för mig.
Trump är en jävla clown. Men han vill ha fred vilket gynnar mig.
Demokraterna skrämmer mig. Jag vill ha ett bra liv.
Tiden vi lever i skrämmer mig enormt, Europa har inga riktiga ledare.
Vi anförtror oss helt nästan på USA och vi är till viss del även vid bläck bundna.
Jag tror USA är farligare för oss med sin hets mot Ryssland än Ryssland är mot oss utan USAs hets.
Politiker ljuger allihop eller snackar i svamleri. Hur Trump behandlas i media är anmärkningsvärt. Från att vara älskad.
Hur annat som den påstådda våldtäkten och försöken med förödmjukelse pga stormydaniels är otroligt bias. Uppkomsten och narrativet kan endast förklara som medvetet och av någon det gynnar såklart..
Det är dags för fred kärlek fokusera på en jämlikare värld och ett sunt klimat och utbildning.
Trump ger mig mest lugn. Endast hans politik och att hans faktiskt gör USA mindre farligt med sin clown stil och inställningen att han inte vill ha ansvar över oskyldiga dödsfall.
Det gynnar mig.
Senast redigerad av coolabananer123 2024-09-13 kl. 00:13.
Nu har jag läst transkriberingen av debatten ett par gånger, och den är brutal. Harris gör faktiskt något bättre ifrån sig än vad jag tyckte när jag såg debatten, och Trump är riktigt dålig.
Harris ger ett dåligt svar på fracking, men hon lyckas dock få in en kommentar lite senare om att hon som VP lade utslagsrösten på Inflation Reduction Act som öppnade nya tillstånd för fracking. Hon upprepar uttrycket ”opportunity economy” någon gång för mycket och det blir nästan lite innantilläsning i vissa svar. Men på det stora hela väl förberett och väl uttryckt.
Trump tappar det helt i flera ämnen när han inte kan hålla sig från att styra in på Harris väldesignade villospår istället för att svara på den ställda frågan. Istället för att ge sin syn på hur han vill lösa problemen, så försöker han gå på offensiv och det blir bara ”they did, they don’t, they won’t” av alltihop.
Harris starkaste inlägg var, i mitt tycke:
Let's talk about what Donald Trump left us. Donald Trump left us the worst unemployment since the Great Depression. Donald Trump left us the worst public health epidemic in a century. Donald Trump left us the worst attack on our democracy since the Civil War. And what we have done is clean up Donald Trump's mess.
What Goldman Sachs has said is that Donald Trump's plan would make the economy worse. Mine would strengthen the economy. What the Wharton School has said is Donald Trump's plan would actually explode the deficit. Sixteen Nobel laureates have described his economic plan as something that would increase inflation and by the middle of next year would invite a recession.
And let me say that the United States Congress, including some of the most conservative members of the United States Senate, came up with a border security bill which I supported. And that bill would have put 1,500 more border agents on the border to help those folks who are working there right now over time trying to do their job. (---) But you know what happened to that bill? Donald Trump got on the phone, called up some folks in Congress, and said kill the bill. And you know why? Because he preferred to run on a problem instead of fixing a problem.
this is I think one of the reasons why in this election I actually have the endorsement of 200 Republicans who have formally worked with President Bush, Mitt Romney, and John McCain including the endorsement of former Vice President Dick Cheney and Congressmember Liz Cheney. And if you want to really know the inside track on who the former president is, if he didn't make it clear already, just ask people who have worked with him. His former chief of staff, a four-star general, has said he has contempt for the constitution of the United States. His former national security adviser has said he is dangerous and unfit. His former secretary of defense has said the nation, the republic would never survive another Trump term.
It is well known that he said of Putin that he can do whatever the hell he wants and go into Ukraine. It is well known when that he said when Russia went into Ukraine it was brilliant. It is well known he exchanged love letters with Kim Jong un. And it is absolutely well known that these dictators and autocrats are rooting for you to be president again because they're so clear, they can manipulate you with flattery and favors.
Trumps starkaste inlägg var, i mitt tycke:
You see what's happening with towns throughout the United States. You look at Springfield, Ohio. You look at Aurora in Colorado. They are taking over the towns. They're taking over buildings. They're going in violently. These are the people that she and Biden let into our country. And they're destroying our country. They're dangerous. They're at the highest level of criminality. And we have to get them out. We have to get them out fast.
So it's just talk. You know what it reminds me of? When they said they're going to get student loans terminated and it ended up being a total catastrophe.
They allowed criminals. Many, many, millions of criminals. They allowed terrorists. They allowed common street criminals. They allowed people to come in, drug dealers, to come into our country, and they're now in the United States.
I think it's in the U.S. best interest to get this war finished and just get it done. All right. Negotiate a deal. Because we have to stop all of these human lives from being destroyed.
So, she just started by saying she's going to do this, she's going to do that, she's going to do all these wonderful things. Why hasn't she done it? She's been there for 3 1/2 years. They've had 3 1/2 years to fix the border. They've had 3 1/2 years to create jobs and all the things we talked about. Why hasn't she done it?
Sen kommer nog den här att bli något av en klassiker:
People don't leave my rallies. We have the biggest rallies, the most incredible rallies in the history of politics. That's because people want to take their country back. Our country is being lost. We're a failing nation. And it happened three and a half years ago. And what, what's going on here, you're going to end up in World War 3, just to go into another subject. What they have done to our country by allowing these millions and millions of people to come into our country. And look at what's happening to the towns all over the United States. And a lot of towns don't want to talk -- not going to be Aurora or Springfield. A lot of towns don't want to talk about it because they're so embarrassed by it. In Springfield, they're eating the dogs. The people that came in. They're eating the cats. They're eating -- they're eating the pets of the people that live there.
DAVID MUIR: I just want to clarify here, you bring up Springfield, Ohio. And ABC News did reach out to the city manager there. He told us there have been no credible reports of specific claims of pets being harmed, injured or abused by individuals within the immigrant community --
FORMER PRESIDENT DONALD TRUMP: Well, I've seen people on television
DAVID MUIR: Let me just say here this ...
FORMER PRESIDENT DONALD TRUMP: The people on television say my dog was taken and used for food. So maybe he said that and maybe that's a good thing to say for a city manager.
DAVID MUIR: I'm not taking this from television. I'm taking it from the city manager.
FORMER PRESIDENT DONALD TRUMP: But the people on television say their dog was eaten by the people that went there.
Jag är delvis republikan men Trump är galen och Vance är ännu mer knockad i hjärnan.
Trump sa det inte rakt ut i debatten, han vägrade svara upprepade gånger på frågan om han vill att Ukraina ska vinna.
"Jag vill avsluta kriget"
Men Vance säger det Trump inte vågade:
Ukraina ska acceptera att Ryzzland behåller ockuperad och stulen mark, 20 % av Ukraina, alltså Donbass och Krim.
...... och att de inte får gå med i NATO eller EU.
Och, nej, det blir ingen garanti för Ukrainas säkerhet i framtiden. Detta tankegods finns alltså i Trumps hjärna. Trots att väldigt många republikaner är emot. Hur sjutton kunde det sluta på detta sätt?? Trump 78 ska dö snart. Får hoppas att Nikki Haley eller någon annan förnuftig person tar över det kraschade partiet.
Kom igen när MP börjar tillåta fracking så ska vi alla hålla med dig...
Fracking är en ickefråga. Det började man redan med för drygt 100 år sedan,
men då skickade man ner ett par dynamitstavar i borrhålet istället.
Dvs tillrinningen av olja var för dålig.
Eller om det var en vattenbrunn så gjorde man samma sak.
Idag kör man med vatten under mycket högt tryck.
Ungefär som med en högtryckstvätt.
Det höga trycket gör att berggrunden spricker sönder och att oljan och gasen rinner till lättare.
Att media hakar upp sig på fracking är för att de tröga trogdolyterna som journalisterna
är tror att de har lärt sig något alldeles nytt begrepp ?
I själva verket så förstår journalistmurvlarna inte mycket om var sig naturgas eller råolja och dess utvinning.
Men dessa områden med gas- och olje-bärande berggrund har ofta problem med grundvattenkvaliteten.
Det finns sådana områden i Sverige också. Och ibland är man tvungen att ta in vatten
av bättre kvalitet utifrån.
Den brinnande vattenkranen i ett berömt youtubeklipp är mycket troligen fejk.
Det är inte så svårt att montera en gaskran under diskbänken.
Vattnet som då kom ut borde varit brunt eller grått, men det är alldeles klart.
Och att lågan brinner klart.
Demokraternas omsvängning vad gäller energin är påtaglig. Trump insåg väl att grön
energi är en utopisk dröm. Men Trump förstod att USA har fler och större gas- och olje-reserver och därför utökade denna utvinning.
.
Något som Biden-administrationen har fortsatt med.
Biden lovade att tex fortsätta med vätgas men det
har vi inte sett mycket av ännu ?
Solpaneler är väl fiffigt men USA är ett stort land och det behövs enorma ytor,
och nuvarande produktionstakt av dessa paneler räcker väl knappt ?
Senast redigerad av DrSvenne 2024-09-13 kl. 02:04.
Den här tråden ger mig liv. Harris spöade Trump så illa att han nu vägrar debattera igen. Så illa att han kände sig tvingad att gå ut i spin room och försöka övertyga pressen att det egentligen var han som vann, trots att han är väl medveten att det skriker desperation att göra så. Så illa att resten av MAGA rörelsen har panik. Så gick debatten.
När Biden gjorde bottennapp i sin debatt mot Trump gick han hem och tänkte om och accepterade att han inte hade gnistan längre. Vilket är en omöjlig tanke för Trump.
Så det har varit fantastiskt att läsa alla försök att prata om allt annat än debatten i den här tråden och att känna paniken skina igenom.
Nej, det är en fullständigt korrekt analys av Trump. Om han skulle bli krossad vid ytterligare en debatt så är han "dead as a dodo" (politiskt sett). Nu har han ändå chansen att harva på med "smokes and mirrors" i knappt två månader. Sprida rykten om Harris härkomst och liknande. Har hon inte lite haitiska drag, till exempel?
Jag menar att Trump hade tjänat på en ny debatt.
Men man kan även vända på det, möjligt att Trump-staben anser att det är Kamala som har mest att tjäna på en andra debatt. De allra flesta amerikaner vet redan vem Trump är, känner till hans politik, vallöften osv, det samma kan dock inte sägas om Kamala.
Förövrigt, så har Trump tidigare varit klar på att han önskar en debatt hos Fox News. Och Fox skickade i starten av augusti en förfrågan till både Trump och Kamala om de ville ställa upp i en debatt hos Fox, men Kamala`s kampanj har inte svarat på frågan.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-09-13 kl. 03:37.
Men man kan även vända på det, möjligt att Trump-staben anser att det är Kamala som har mest att tjäna på en andra debatt. De allra flesta amerikaner vet redan vem Trump är, känner till hans politik, vallöften osv, det samma kan dock inte sägas om Kamala.
Förövrigt, så har Trump tidigare varit klar på att han önskar en debatt hos Fox News. Och Fox skickade i starten av augusti en förfrågan till både Trump och Kamala om de ville ställa upp i en debatt hos Fox, men Kamala`s kampanj har inte svarat på frågan.
Donald har i alla fall inget att förlora på en ny debatt.
Det flesta vet vem Donald är. Det jag saknar är HUR han ska genomföra alla sina vallöften. Speciellt hans påståenden om att han skapa fred i hela världen. Detsamma gäller Kamala. Hon säger vad hon vill göra, men inte hur.
Det är det vanliga valfläsket. Det är riktat till de oinsatta väljarna.
Jag hade gärna sett en debatt på FOX news. Jag kan förstå om Kamalas stab inte vill ha Sean Hannity, Jesse Watters eller Greg Gutfeld som moderatorer.
Jag skulle tänka mig att Kamala hade accepterat Bret Baier. Han verkar vara den som är 'mest journalist'. https://www.foxnews.com/person/b/bret-baier
Bisittare skulle Jessica Tarlov kunna vara. Men det hade nog inte Donald gillat. https://www.foxnews.com/person/t/jessica-tarlov
Senast redigerad av Drooid 2024-09-13 kl. 04:44.