Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 20:44
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Självklart är det ok. En rabiat ryssvän som Trump förtjänar ej annan behandling.
Du låter ju mest rabiat av alla.
Citera
2024-09-11, 20:48
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Både naturligt, logiskt, avslappnat, begripligt, mänskligt och t.o.m. korrekt om en motpart upprepar fullständigt osannolika uttalanden o påståenden.

Trump har inga spärrar överhuvud taget i står o fantiserar dvs ljuger om dom mest bisarra saker.

Klart man börjar gapskratta!

OK. Då tycker vi olika. Jag anser att man ska vara tyst och inte "spela teater" dvs göra konstiga miner el dyl medan motståndaren pratar. Utan man har ett någorlunda neutralt ansiktsuttryck och lyssnar samt funderar över på vad man själv ska säga när man väl får ordet.

Jag tror f.ö. det är därför man vi har en talarstol i Sveriges riksdag: för att fokus ska vara på den som har ordet och ingen annan.

Man vinner ju en diskussion genom SAKLIGA ARGUMENT, inte genom att bete sig som en 3-åring som inte kan lägga band på sig och låta andra tala till punkt.
Citera
2024-09-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Du låter ju mest rabiat av alla.

Nej då. Du är bara ledsen för att det gick åt helvete för Trumpeten i debatten.
Citera
2024-09-11, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast det är väl just därför som han kandiderar till president för att ska vara bra på att argumentera och vara retoriskt skicklig i hur han uttrycker sig. Lite finess kan man väl kräva.

Ska man bara överdriva och kräka ur sig det man ser på nyheterna så kan både du och jag bli president.

Nog ska man förvänta sig mer av en kandiderande president? Jag tycker nog det. Det var ingen som gillade Bidens dementa svammel och det är nog inte många som gillar den här gubbens sinnesförvirrade överdrifter heller.

I princip så håller jag med dig. Trump imponerade verkligen inte i debatten.

Det som irriterar är dock hur hans motståndare hela tiden väljer att märka ord och haka upp sig på ovidkommande detaljer. Och får debatten att handla om trams och nonsens.

I viss mån bjuder ju Trump själv på det med sitt slarv och sina felsägningar.

Men om det nu är så som det tycks vara att nyanlända haitier gör livet till ett helvete för massor av vanliga amerikaner i Springfield, Ohio, så är det ett enormt problem som borde tas på allvar. Inget som skall hånflabbas bort av Kamala Harris.

De amerikanerna väljer nog Trump med alla sina brister men som ändå bryr sig över en etablissemangspolitiker som skrattar och låtsas att deras verklighet inte existerar.
Citera
2024-09-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Katter och hundar äts över stora delar av världen så varför skulle inte fattiga amerikaner göra det?

Jag har ju postat länkar i tråden både på haitier som pratar om hur gott det är med katt - "godare än kyckling" - som till en artikel om hur polisen i Springsfield Ohio får rycka ut när haitier fångar och äter gäss och ankor.

Det Trump sade tycks stämma på det stora hela även om han inte uttryckte sig så retoriskt skickligt. Och möjligen kan ha syftat på ett klipp på twitter av en amerikansk kvinna i en annan stad som dödade och åt en katt.

Hur som helst så bryr sig Trumphatarna inte. Trump har alltid fel, även om det han säger skulle visa sig stämma...
Citera
2024-09-11, 21:01
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Trump hade sett på TV att de åt katter, det är från serien ALF, någon som minns den? fantastisk bra. Är ju en alien som kommer till jorden och äter våra husdjur, så Trump har rätt som vanligt!!

Så mycket ironi de gör om Trump nu på Tiktok, han gör det enkelt för de.

om du är osäker på de/dem kan du byta ut mot vi/oss. "han gör det enkelt för vi" funkar t.ex. inte. alltså ska det vara oss, och oss motsvarar "dem".
Citera
2024-09-11, 21:06
Medlem
noll.con.trolls avatar
Nu är jag visserligen en trogen Trumpsupporter sedan gammalt (trots det fullkomligt vidriga abortmotståndet), men jag säger såhär:

Det är uppenbart att Trump börjar bli gammal och trött, vilket är tråkigt. Någon ny och yngre Trump-kopia borde ta över, men charmen och skärpan han besitter är unik så..... ja, tråkigt. Jävligt tråkigt att se hur han har åldrats sedan 2017 då han tillträdde.

Men, trots detta. Baserat på det här korta klippet, vad som sägs 2.10 minuter in i det samt Kamalas reaktion efteråt, säger jag ändå att Trump har vunnit hela debatten:

https://youtu.be/npgogT5ir4M?si=PwGTG7UgrX5vA5jA

Det han säger - att hon är kommunist, hennes pappa är kommunist och likaså det om "dålig invandring" samt att hon medvetet förstör landet - är så pass graverande samt får henne uppenbart helt ur balans. Hennes röst blir svagare, man ser en växande inre panik och hon hittar inte orden när hon försöker slå ner hans påstående utan bekräftar snarare med hela sitt kroppspråk att han faktiskt har rätt. Hon beskriver hans ljugande som "fakta" vilket i sig kan vara en freudian slip men jag tror bara hon blev nervös och tappade orden.

Det faktum att detta klipp ligger överst på youtube under "highlights" säger ändå mycket, för många kommer att se och minnas detta. Han fick in en bra punch där.
Senast redigerad av noll.con.troll 2024-09-11 kl. 21:14.
Citera
2024-09-11, 21:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag har ju postat länkar i tråden både på haitier som pratar om hur gott det är med katt - "godare än kyckling" - som till en artikel om hur polisen i Springsfield Ohio får rycka ut när haitier fångar och äter gäss och ankor.

Det Trump sade tycks stämma på det stora hela även om han inte uttryckte sig så retoriskt skickligt.

Bara för att kolla....du ÄR medveten om att gäss inte är i närheten av samma sak som hundar och katter, va?

Citat:
Och möjligen kan ha syftat på ett klipp på twitter av en amerikansk kvinna i en annan stad som dödade och åt en katt.

Varför skulle han syfta på en amerikansk kvinna när han påstår att invandrare käkar upp folks hundar och katter?

Citat:
Hur som helst så bryr sig Trumphatarna inte. Trump har alltid fel, även om det han säger skulle visa sig stämma...

Men det stämmer ju inte
Citera
2024-09-11, 21:14
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja det är nog det uttalandet som kommer limmas fast vid Trump för alltid.
För vilken vuxen människa tillika presidentkandidat skulle inför miljoner tittare säga att invandrare stjäl och äter katter för det har han minsann sett på TV. Men i så fall måste det nog varit ett program från sin vän i svältens Nordkorea Trump tittat på.
Det är inte otroligt att migranter gjort detta. I ren desperation kam det ha skett. På Haiti sker det.
Trump vet mer än journalister. Skulle det va ren lögn är det ju tragiskt men jag tror det är sant delvis.
Citera
2024-09-11, 21:16
Medlem
skarrig-husmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Det han säger - att hon är kommunist, hennes pappa är kommunist och likaså det om "dålig invandring" samt att hon medvetet förstör landet - är så pass graverande samt får henne uppenbart helt ur balans. Hennes röst blir svagare, man ser en växande inre panik och hon hittar inte orden när hon försöker slå ner hans påstående utan bekräftar snarare med hela sitt kroppspråk att han faktiskt har rätt. Hon beskriver hans ljugande som "fakta" vilket i sig kan vara en freudian slip men jag tror bara hon blev nervös och tappade orden.

Inte så konstigt att hon reagerar när Trump går på hennes familj i TV.

Dessutom är det ju helt olika saker att va en ekonomiproffessor som i någon utsträckning använt sig av marxistisk analys och att vara kommunist, men det är ingenting jag förväntar mig Trump-röstare att ha kapaciteten att skilja på.
Citera
2024-09-11, 21:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
"Äter hundar och katter." Bara det borde få hans egna att skratta åt sin egna dumhet som har valt honom som kandidat. Han är en 15-åring i en gammal mans kropp.
Om man inte skrattat åt sin dumhet när Trump menade att man kunde injicera rengöringsmedel för att bota corona, att demokrater är ok med att döda ett barn efter fullgången graviditet eller "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters", så ska de nog tåla påståendet om att invandrare äter upp amerikanernas husdjur.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2024-09-11 kl. 21:27.
Citera
2024-09-11, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll

Det faktum att detta klipp ligger överst på youtube under "highlights" säger ändå mycket, för många kommer att se och minnas detta. Han fick in en bra punch där.
Vem FAN vill bli kallad Marxist, en fortlöpande konspiration?
Hon har inte ens växt upp med sin far.

Han fick öht inte in nån punch, varenda fact check nu i media påvisar att det är en lögn och han framstår som pucko.
Att det sen inte biter på Maga die hard är nåt annat.
Senast redigerad av develi 2024-09-11 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in