Nu är jag visserligen en trogen Trumpsupporter sedan gammalt (trots det fullkomligt vidriga abortmotståndet), men jag säger såhär:
Det är uppenbart att Trump börjar bli gammal och trött, vilket är tråkigt. Någon ny och yngre Trump-kopia borde ta över, men charmen och skärpan han besitter är unik så..... ja, tråkigt. Jävligt tråkigt att se hur han har åldrats sedan 2017 då han tillträdde.
Men, trots detta. Baserat på det här korta klippet, vad som sägs 2.10 minuter in i det samt Kamalas reaktion efteråt, säger jag ändå att Trump har vunnit hela debatten:
https://youtu.be/npgogT5ir4M?si=PwGTG7UgrX5vA5jA
Det han säger - att hon är kommunist, hennes pappa är kommunist och likaså det om "dålig invandring" samt att hon medvetet förstör landet - är så pass graverande samt får henne uppenbart helt ur balans. Hennes röst blir svagare, man ser en växande inre panik och hon hittar inte orden när hon försöker slå ner hans påstående utan bekräftar snarare med hela sitt kroppspråk att han faktiskt har rätt. Hon beskriver hans ljugande som "fakta" vilket i sig kan vara en freudian slip men jag tror bara hon blev nervös och tappade orden.
Det faktum att detta klipp ligger överst på youtube under "highlights" säger ändå mycket, för många kommer att se och minnas detta. Han fick in en bra punch där.