Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Har bekanta och haft kollegor från USA. Många ogillade honom men lönerna gick upp. Så har jag förstått det.

Går lönerna upp så går skatterna upp och definitivt inflationen går upp…

Gjorde Trump detta?
Citera
2024-09-12, 23:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Trump vill inte ha en till debatt med Kamala. Stort misstag.
Citera
2024-09-12, 23:15
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Går lönerna upp så går skatterna upp och definitivt inflationen går upp…

Gjorde Trump detta?
Inflationen går alltid upp pga ränta och att det trycks mer pengar.
Lönerna gick upp. Jobben ökade fram till pandemin.
Citera
2024-09-12, 23:16
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ja, jag håller med om att hans fan skara är smått fanatisk. Men Trump respekterar officiellt USAs konstution. Han absolut en patriot i sin hållning så och säger ofta USA first och det är ju svårt då att lena att hans anhängare håller Trump personligen över landet.

Om du fick facit om 10 år och två scenarion hade skett i framtiden och resultatet för folk var att fred och handel gynnades av Trump medans Inflation och världskrig var i Kamalas framtid.
Vem hade du valt?
Trump säger ”America first” men agerar enligt ”Trump first”. Trump försökte rigga valet med falska elektorer, han har inte fördömt attacken på Kapitolium (snarare glorifierat den) och han fortsätter att upprepa sina lögner om valfusk trots att han aldrig har lyckats visa de bevis som han hävdar finns.

Han har själv skrivit att ”A Massive Fraud of this type and magnitude allows for the termination of all rules, regulations, and articles, even those found in the Constitution”, vilket knappast visar på en respekt för den konstitution som han svor en ed att försvara. Allt som är emot Trump, inklusive konstitutionen, ska bort. Det är inte så man beter sig om man respekterar konstitutionen.

Din fråga om vad jag hade valt måste vara retorisk, och den är helt irrelevant. Vad skulle du själv välja mellan en Trump som råkar startar tredje världskriget när han ska ”förhandla” med Nordkorea, och en Harris som inte gör det?
Citera
2024-09-12, 23:19
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Läs på etiketten i din magakeps, eller andra magasouvenirer som köpts av Trump. Och googla ”Ivanka China trademark” så har du dina källor.
Vilka företag har flyttat tillbaka tack vare Trump?
Jag kan faktiskt inte finna specifik info på företagen men jag finner statistik att Trump skapade många jobb.
Massa factcheck och ingen info tidigare än 2020 men hans statistik såg bra ut och hans tullar mot Kina gjorde det bättre för den inhemska ekonomin genom att stål och andra resurser handlades inhemskt istället för från Kina.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jobs_created_during_U.S._presidential_terms
Senast redigerad av coolabananer123 2024-09-12 kl. 23:22.
Citera
2024-09-12, 23:21
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Trump säger ”America first” men agerar enligt ”Trump first”. Trump försökte rigga valet med falska elektorer, han har inte fördömt attacken på Kapitolium (snarare glorifierat den) och han fortsätter att upprepa sina lögner om valfusk trots att han aldrig har lyckats visa de bevis som han hävdar finns.

Han har själv skrivit att ”A Massive Fraud of this type and magnitude allows for the termination of all rules, regulations, and articles, even those found in the Constitution”, vilket knappast visar på en respekt för den konstitution som han svor en ed att försvara. Allt som är emot Trump, inklusive konstitutionen, ska bort. Det är inte så man beter sig om man respekterar konstitutionen.

Din fråga om vad jag hade valt måste vara retorisk, och den är helt irrelevant. Vad skulle du själv välja mellan en Trump som råkar startar tredje världskriget när han ska ”förhandla” med Nordkorea, och en Harris som inte gör det?
För att svara kort på avslutningen så vill jag att du ser vad för politik som förs. USA var i Ukraina pga demokraterna. USAs demokrater vill ha krig. Man blundar för folkmordet i Palestina. Därför ser jag det som ganska troligt att krig utanför USA kommer eskalera med hjälp av USA. Trump vill ha motsatsen och hade bra givande möten med farliga ledare under sitt mandat.
Senast redigerad av coolabananer123 2024-09-12 kl. 23:30.
Citera
2024-09-12, 23:24
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:

Han har själv skrivit att ”A Massive Fraud of this type and magnitude allows for the termination of all rules, regulations,
Jag kan inte mer än le när han svarar Hillary som anklagar han för skattefusk, ungefär så här " jag gör det ja för det är lagligt, och alla dina vänner du själv och rika i allmänhet gör så här på grund av eran politik"
Han vet alla knepen.
Senast redigerad av coolabananer123 2024-09-12 kl. 23:27.
Citera
2024-09-12, 23:29
Medlem
Citat:
Inflationen går alltid upp pga ränta och att det trycks mer pengar.
Lönerna gick upp. Jobben ökade fram till pandemin.

Ja ja o kaffepriserna var stabila, också detta pga Trump

Sossarna körde Sverige rakt ner i skithålet med metodisk och organiserad flyktingimport (röster) under tre decennier o gav barnfamiljerna 19,95kr mer i månaden o lovade typ frysta kaffepriser åt pensionärerna..

Trump höjde alltså lönerna?….

Samma röstköp!
Citera
2024-09-12, 23:40
Medlem
Masingas avatar
Man börjar ju undra om inte de demokratiska väljarna är mer efterblivna än partiledarna. Fyfan vilken jävla "muppet show" med Biden och Harris.
Citera
2024-09-12, 23:41
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag kan faktiskt inte finna specifik info på företagen men jag finner statistik att Trump skapade många jobb.
Massa factcheck och ingen info tidigare än 2020 men hans statistik såg bra ut och hans tullar mot Kina gjorde det bättre för den inhemska ekonomin genom att stål och andra resurser handlades inhemskt istället för från Kina.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jobs_created_during_U.S._presidential_terms
Biden har skapat fler nettojobb än Trump. Bönderna tvingades få statliga stöd för att överleva tullarna. Men din specifika poäng var att Trump har tvingat företag att flytta tillbaka sin produktion till USA, men nu hittar du inga källor. Kan det vara så enkelt att du har gått på vad Trump har sagt, utan att faktakolla det?
Citera
2024-09-12, 23:47
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag kan inte mer än le när han svarar Hillary som anklagar han för skattefusk, ungefär så här " jag gör det ja för det är lagligt, och alla dina vänner du själv och rika i allmänhet gör så här på grund av eran politik"
Han vet alla knepen.
Nu har Trump bevisligen fuskat betydligt mer än bara med skatten, har du läst bedrägeridomen mot honom i NYC? Där kan du få svart på vitt en mängd saker som Trump har gjort som inte är lagligt. Så det kanske inte bara var skattefusk som Clinton anklagade honom för?

Men det är off topic, så jag släpper där.
Citera
2024-09-12, 23:55
Bannlyst
Trump håller tal just nu, han säger samma saker om och om igen, tror han kommer förlora valet för han är så envis och inte tar råd av experter hur man håller tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in