Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 18:47
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Det är jättebra att Trumps lögner avslöjas. Man ska inte ha kandidater som ljuger hela tiden. Så jag är tacksam för det. Det är så bra för USA.

Trump överdrev inte, han ljög. Säg som det är och tramsa inte.
Han ljög inte om döda barn efter aborter. Jag tror det skett att migranter stulit husdjur för konsumtion.
Jag stör mig på att Trump behandlas orättvist. Jag tycker USA är ett stort farligt skämt.
Jag tramsar absolut inte.
Citera
2024-09-12, 18:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Han ljög inte om döda barn efter aborter. Jag tror det skett att migranter stulit husdjur för konsumtion.
Jag stör mig på att Trump behandlas orättvist. Jag tycker USA är ett stort farligt skämt.
Jag tramsar absolut inte.
Det är inte att döda barn att inte återuppleva ett icke livsdugligt foster.
För det är mord.

Och ett svartvitt argument flyger inte om husdjuren och det är inte heller avgränsat till invandrare heller.
Så därför blir påståendet fel även på den nivån.

Undrar varför donalds sade detta på debatten, för det var ett ovanligt hjärnsläpp och fick hen se korkad ut istället.
Citera
2024-09-12, 18:54
Medlem
En mycket sorglig sak avslöjas vid Hannitys fact check av Kamala Harris:

Kamala claim: “Nowhere in America is a woman carrying a pregnancy to term and asking for an abortion. That is not happening.”

Fact check: As the Daily Signal points out, Minnesota had a 2015 law that required doctors to report whether abortions resulted in the live birth of a baby. In 2021, it happened at least five times, but no measures were taken to keep them alive. In 2023, Gov. Tim Walz stripped out that reporting requirement as part of an abortion law that has no limitations on how late in a pregnancy it may happen.

https://hannity.com/media-room/post-op-ed-heres-the-fact-check-that-abc-didnt-give-kamala-harris/

Fem gånger på ett år. Bara i Minnesota.
Trans-Walz vill att det skall hållas hemligt.
Citera
2024-09-12, 18:58
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är inte att döda barn att inte återuppleva ett icke livsdugligt foster.
För det är mord.

Och ett svartvitt argument flyger inte om husdjuren och det är inte heller avgränsat till invandrare heller.
Så därför blir påståendet fel även på den nivån.

Undrar varför donalds sade detta på debatten, för det var ett ovanligt hjärnsläpp och fick hen se korkad ut istället.
Men han kan inte kallas lögnare. Och fokus bör ju ligga på politiken men det gör det ju aldrig.
Trump vill ha fred och bättre ekonomi. Kamala vill ingenting men gör det hon blir tillsagd att säga/göra.
Citera
2024-09-12, 18:59
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
En mycket sorglig sak avslöjas vid Hannitys fact check av Kamala Harris:

Kamala claim: “Nowhere in America is a woman carrying a pregnancy to term and asking for an abortion. That is not happening.”

Fact check: As the Daily Signal points out, Minnesota had a 2015 law that required doctors to report whether abortions resulted in the live birth of a baby. In 2021, it happened at least five times, but no measures were taken to keep them alive. In 2023, Gov. Tim Walz stripped out that reporting requirement as part of an abortion law that has no limitations on how late in a pregnancy it may happen.

https://hannity.com/media-room/post-op-ed-heres-the-fact-check-that-abc-didnt-give-kamala-harris/

Fem gånger på ett år. Bara i Minnesota.
Trans-Walz vill att det skall hållas hemligt.
Exakt. Letar man finner man. Men MSM delar inte detta för man vill helt enkelt inte.
Citera
2024-09-12, 19:01
Medlem
coolabananer123s avatar
.
Citera
2024-09-12, 19:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men han kan inte kallas lögnare. Och fokus bör ju ligga på politiken men det gör det ju aldrig.
Trump vill ha fred och bättre ekonomi. Kamala vill ingenting men gör det hon blir tillsagd att säga/göra.
Och ändå vann Kamala så enkelt och donalds såg bara ut som en gammal gubbe som inte riktigt hängde med.
Visst är det en intressant aspekt.
Citera
2024-09-12, 19:04
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och ändå vann Kamala så enkelt och donalds såg bara ut som en gammal gubbe som inte riktigt hängde med.
Visst är det en intressant aspekt.
Donald såg tröttare ut än vanligt. Testa och lev i hans skor ett tag. Du hade också vart trött.
Citera
2024-09-12, 19:13
Medlem
Citat:

Trump kunde eller ville inte ta ställning mot Ryssland. Ganska illavarslande för Ukraina och Europa om han skulle bli president.
Citera
2024-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Donald såg tröttare ut än vanligt. Testa och lev i hans skor ett tag. Du hade också vart trött.

Men orkar han inte ens 90 minuter så kan han inte ha världens tuffaste jobb i fyra år. Han orkade inte läsa på något eller sätta sig in i något när han var president och man kan ju lugnt säga att det har inte blivit bättre.

Den här debatten visade att Trump är slut som artist. Det funkar inte i huvudet för honom. Och han flåsar bara han ser ett par trappor.
Citera
2024-09-12, 19:19
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Trump kunde eller ville inte ta ställning mot Ryssland. Ganska illavarslande för Ukraina och Europa om han skulle bli president.
Han säger att han ska skapa fred. Att han respekterar båda ledarna. Hur är det inte att ta ställning?
Citera
2024-09-12, 19:24
Medlem
Citat:
Han säger att han ska skapa fred. Att han respekterar båda ledarna. Hur är det inte att ta ställning?

Men om man tror att han ska skapa fred så måste man ha en intellektuell funktionsnedsättning. Det begriper du väl att han inte kan göra. Det är något som tar tid och många måste vara inblandade i det hela. Har du inte gått i skola?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in