Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 11:21
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det måste vara jobbigt att behöva en mamma eller pappa som tolkar allt. Men nej, vi vuxna behöver inte längre den hjälpen. Men jag förstår. Tack för din förklaring. Hoppas dina föräldrar får tid att sitta med och titta på debatten snart, så att du får en chans att förstå varför den inte alls var orättvis eller riggad.

Du borde låta päronen sitta med när du surfar på Truth Social och andra Magasajter med. Det där är inte nyttigt för dig. Du skulle kanske dessutom förstå varför clownens ord just är munbajs.
Kamala är som gjord för dig.
Citera
2024-09-12, 11:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du vet att folk i usa har fler än ett jobb va ? Just pga den urstark ekonomin Biden lämnade efter sig efter att han landsatte miljarder under pandemin för att köpa sig röster och så att svarta i usa kunde köpa fälgar skor och elektronik
Då är Trumps ekonomi plan intressant för dem.
Vad tänkte du om den under debatten?
Citera
2024-09-12, 11:27
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då är Trumps ekonomi plan intressant för dem.
Vad tänkte du om den under debatten?
Jag tänker att Trump var president 2016-2020 och då sjönk arbetslösheten oavbrutet. Medans den stigit sista året under Biden och nu snabbt närmar sig nya höjder.
Citera
2024-09-12, 11:32
Bannlyst
Jättekonstigt att Harris började prata om sin barndom, när hon fick en fråga om inflationen, som blev obesvarad.
Citera
2024-09-12, 11:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Precis. Trump har ett starkt folkligt stöd.

Faktacheckarnas dagar är över. Folk litar inte på så kallad fakta längre, utan de går på magkänsla. Dvs samma ledstjärna som traditionellt sett har varit A & O bland spioner och annat folk inom underrättelsetjänsten: lita alltid på magkänslan.

Kan tillägga att problemet med fakta är att det ofta vävs ihop med narrativ, dvs åsikter. Fakta är sällan neutrala och objektiva (även om hela grejen med fakta r att det ska vara objektivt).

If it looks like a duck osv.... Kamala ser definitivt ut som en anka - både bildligt och bokstavligt 🙂

Värderande ord som "bra", "pålitlig" och "sann" vävs ihop med mer konkreta fakta såsom "demokrat" eller "republikan" och fakta blir därmed rätt urvattnat. Det en hjärntvättad befolkning upplever som fakta är egentligen bara någon annans åsikter.
Han attraherar i huvudsak högerextremister, konspiratörer och ultrakonservativa kristna inkl abortmotståndare i kärnan som är sekterisk.
A hell of a party..

Demokrati kan bara bli ett urvattnat ord om inställningen är att storma Kapitolium, ignorera lagen, sträva efter autokrati och leka gud fader själv med för mycket makt.

Att ge lektioner om narrativ och objektivitet samt påstå att fact check är ute till förmån för magkänsla vittnar bara om en sak.
Att du är korkad.
Citera
2024-09-12, 11:35
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag tänker att Trump var president 2016-2020 och då sjönk arbetslösheten oavbrutet. Medans den stigit sista året under Biden och nu snabbt närmar sig nya höjder.
Den genomsnittliga arbetslösheten i USA 2020 var cirka 8,1 %, men den nådde en topp på över 14 % under våren innan den började sjunka mot slutet av året då den låg på 6.7%. Det var mer än en fördubbling av arbetslösheten jämfört med 2019.
Citera
2024-09-12, 11:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag frågade vad vederbörande tyckte om den ekonomi som Trump beskrev utifrån debatten.
Citera
2024-09-12, 11:38
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Jag frågade vad vederbörande tyckte om den ekonomi som Trump beskrev utifrån debatten.
Och jag frågar dig, vad tycker du om att Trump var president 2016-2020 och då sjönk arbetslösheten oavbrutet. Medans den stigit sista året under Biden och nu snabbt närmar sig nya höjder?
Citera
2024-09-12, 11:39
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Den genomsnittliga arbetslösheten i USA 2020 var cirka 8,1 %, men den nådde en topp på över 14 % under våren innan den började sjunka mot slutet av året då den låg på 6.7%. Det var mer än en fördubbling av arbetslösheten jämfört med 2019.
2020 var coronaåret och det är helt unikt i hela världen. Så du kan bara jämföra siffror fram till feb 2020 när corona slog till.

Att ignorera att 2020 är ett coronaår är något som bara agenda-personer gör.
Citera
2024-09-12, 11:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Och jag frågar dig, vad tycker du om att Trump var president 2016-2020 och då sjönk arbetslösheten oavbrutet. Medans den stigit sista året under Biden och nu snabbt närmar sig nya höjder?
En sak ska du ha jävligt klart för dig.

Om jag är citerad av en annan, jag undrar om Trumps ekonomi relaterat till debatt som den här tråden handlar om:

Så ska du inte inbilla dig att du kan hoppa emellan och byta kurs.
För faktum är att just nu gäller 2024-2028.

När det kommer till ditt virrvarr har jag redan svarat på den frågan.
Jag har citerat att ekonomi stabiliserat sig markant efter covid och att inflation gått ner i juli. Du kan enkelt backa ett par inlägg.

Så antingen svarar du på frågan eller kan näbba med nån annan.
Citera
2024-09-12, 11:47
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
En sak ska du ha jävligt klart för dig.

Om jag är citerad av en annan, jag undrar om Trumps ekonomi relaterat till debatt som den här tråden handlar om:

Så ska du inte inbilla dig att du kan hoppa emellan och byta kurs.
För faktum är att just nu gäller 2024-2028.

När det kommer till ditt virrvarr har jag redan svarat på den frågan.
Jag har citerat att ekonomi stabiliserat sig markant efter covid och att inflation gått ner i juli. Du kan enkelt backa ett par inlägg.

Så antingen svarar du på frågan eller kan näbba med nån annan.
Det är också ett svar.

Den som är smart baserat sitt svar på frågan "vad tycker du om..." på verkligheten t.ex vad som hände på 2016-2020 och jämföra med 2020-2024. Där finns alla svar man behöver.
Citera
2024-09-12, 11:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Resultatet bland swingstate voters efter debatten?

Av tillfrågade som var pro Trump innan debatten, så tappade clownen 40% av de tillfrågade. Hälften av de som ändrade sig gick till Harris. Andra halvan till soffan.

Av de som var oberoende (inte gillade någon) innan debatten, gick en tredjedel till Harris efter debatten. Ingen gick till Trump.

Av de som innan debatten lutade åt Harris, sa hälften att det garanterat blir Harris efter debatten.

https://www.washingtonpost.com/elections/interactive/2024/presidential-debate-voter-poll/
Senast redigerad av HomoDeus 2024-09-12 kl. 11:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in