Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 10:24
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Jag vägrar se debatten, man ska inte slösa bort sitt liv. Men jag såg Ben Shapiros sammanfattning, han är extremt biased men klok. Han beskrev den så här. Han var inte njd med Trumps insats och Kamalas var bra. Men det berodde på upplägget. Först frågade moderatorerna Trump "varför slår du din fru". Efter hans svar så frågade de Kamala "varför ljuger Trump om att han inte slår sin fru". Och detta pågick hela kvällen, fram och tillbaka, fråga efter fråga. Kamala fick inte en enda hård fråga, inget Trump sa godkändes, enbart Trump faktacheckades.
https://www.youtube.com/watch?v=wdOOANpqmao&ab_channel=BenShapiro

USA är totalt förstört. De kan inte ens hålla en TV-debatt längre.

Jag moddar hockey, där lär man sig att bedømningen skiftar mellan domare men att reglerna är satta på førhand. Den smarte anpassar sitt spel efter nivån, den korkade klarar inte det och fortsätter att bli utvisad gång på gång.

Var det verkligen inte känt att argumenten skulle faktacheckas i debatten? Den där obefintliga preppningen av The Donald blir extremt tydlig.
Citera
2024-09-12, 10:24
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Jag vägrar se debatten, man ska inte slösa bort sitt liv. Men jag såg Ben Shapiros sammanfattning, han är extremt biased men klok. Han beskrev den så här. Han var inte njd med Trumps insats och Kamalas var bra. Men det berodde på upplägget. Först frågade moderatorerna Trump "varför slår du din fru". Efter hans svar så frågade de Kamala "varför ljuger Trump om att han inte slår sin fru". Och detta pågick hela kvällen, fram och tillbaka, fråga efter fråga. Kamala fick inte en enda hård fråga, inget Trump sa godkändes, enbart Trump faktacheckades.
https://www.youtube.com/watch?v=wdOOANpqmao&ab_channel=BenShapiro

USA är totalt förstört. De kan inte ens hålla en TV-debatt längre.

Det är så här vänstern håller på. Trumps största misstag är att låta sig luras till vänsterblivna TV-stationer. Trump kommer med ett öppet sinne och tokvänstern har planerat för lömska och onda intentioner.

Det var inte en ärlig, rättvis eller hederlig debatt. Det var som att gå en match mot någon i boxning och alla domarna är på motståndarens sida. Varje gång du får en fördel så bryts matchen.
Senast redigerad av KnolaDinMama 2024-09-12 kl. 10:26.
Citera
2024-09-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Sant.
Hoppas bara fadäsen med hundar och katter får en och annan republikan att stanna hemma vid valet. Skulle skämmas av att lägga röst på en senil narcissist som Trump.
Och än värre var det med att man avlivar nyfödda barn.
Är Trump dement eller skadad på något annat sätt. Trodde inte han skulle ta upp det i debatten. Hans rådgivare måste har varnat att inte ta upp högervirdna konspirationsteorier.
Citera
2024-09-12, 10:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Och än värre var det med att man avlivar nyfödda barn.
Är Trump dement eller skadad på något annat sätt. Trodde inte han skulle ta upp det i debatten. Hans rådgivare måste har varnat att inte ta upp högervirdna konspirationsteorier.

I den mån de lyckades tränga in med något så var det nog "inte prata om..." Måste slita sitt hår när kontentan från debatten var det motsatta, "äta hund och døda barn".
Citera
2024-09-12, 10:39
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnolaDinMama
Det är så här vänstern håller på. Trumps största misstag är att låta sig luras till vänsterblivna TV-stationer. Trump kommer med ett öppet sinne och tokvänstern har planerat för lömska och onda intentioner.

Det var inte en ärlig, rättvis eller hederlig debatt. Det var som att gå en match mot någon i boxning och alla domarna är på motståndarens sida. Varje gång du får en fördel så bryts matchen.
Fast jag tänker mig att det mest är redan klara tittare som valt, som går på ett skådespel som detta? De får sina tankar bekräftade "Trump är en idiot". Men de osäkra blir inte övertygade förrän de ser faktafrågor i media. I övrigt kan det uppkomma någon turbo-fråga som slår igenom allt, t.ex om Kamala svarar ett enda fel i en intervju. Det är därför hon helst inte pratar i media.
Citera
2024-09-12, 10:41
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag moddar hockey, där lär man sig att bedømningen skiftar mellan domare men att reglerna är satta på førhand. Den smarte anpassar sitt spel efter nivån, den korkade klarar inte det och fortsätter att bli utvisad gång på gång.

Var det verkligen inte känt att argumenten skulle faktacheckas i debatten? Den där obefintliga preppningen av The Donald blir extremt tydlig.
Jo, men Kamala faktacheckades aldrig och är inte det ett större problem?

Det är som när Miljöpartiet föreslår snabbtåg i Sverige för 300 miljarder, och ingen frågar dem om det är lönsamt för det är ju MP och de är goda. Kamala får MP treatment i USA. Det har inte gått särskilt bra för Europa med MP treatment. Alla måste granskas.
Citera
2024-09-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Varför är alla Trumpare så bittra? Klarar de inte av att erkänna att han gjorde en värdelös och direkt skapande prestation i debatten. Detta håller ju tom Fox med om.

Hänvisar till lösryckta citat i videos via X och klaga på MSM utan att kommentera den dåliga prestationen i sak.

Det är väl ingen som på allvar hävdar att Trump vann debatten? Han blev väl inte krossad heller egentligen men missade helt klart chansen att fokusera på politik och framstå som seriös. Trots de avstängda mikrofonerna.

Däremot missade ju även Kamala Harris möjligheten att prata om sin politik. Många vet ju fortfarande inte vad hon står för till skillnad för Trump som de flesta tycker är bra för ekonomin och migrationen trots allt. Vi får se hur det påverkar opinionen framöver? Lite tidigt att säga.

Inte heller övertygad om att Trump kommer att förlora på pratet om Haitier och Springfield, Ohio. Spelar kanske inte så stor roll om det är sant eller inte. Det är ju precis som det var i Sverige när (SD) växte som mest. I de större städerna satt folk och godhetssignalerade medans migrationsverket fyllde upp hotell och gamla konferensanläggningar på småorter med stökiga asylbedragare. Tror nog att många kan känna igen det Trump pratar om i sitt eget närområde. Eller åtminstone se tendenser åt det hållet. Googlar man sedan på Springfield Ohio eller kollar Facebook så är det nog lätt att få intrycket av att Trump har helt rätt (även om ibland de konkreta detaljerna är fel).

Börjar debatten handla om att Trump ljög om katterna i Springfield så är jag övertygad om att han kommer att vinna på det...
Citera
2024-09-12, 10:53
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Jo, men Kamala faktacheckades aldrig och är inte det ett större problem?

.

Hur vet du det? Det kanske helt enkelt var så att hon helt enkelt undgick sådant som riskerade att rättas. Preppad att inte komma med skogstokiga utsagor helt enkelt.

Hon är slipad politiker och han en dement gubbe som är känd för rambling och ljugande. Det vore väl konstigare om han inte skulle tas før hittepå oftare än henne. Du kan ku inte vara øverraskad egentligen.
Citera
2024-09-12, 10:56
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hur vet du det? Det kanske helt enkelt var så att hon helt enkelt undgick sådant som riskerade att rättas. Preppad att inte komma med skogstokiga utsagor helt enkelt.

Hon är slipad politiker och han en dement gubbe som är känd för rambling och ljugande. Det vore väl konstigare om han inte skulle tas før hittepå oftare än henne. Du kan ku inte vara øverraskad egentligen.
jag har inte sett debatten. Har du? Det verkar uppenbart från recensioner att Kamala aldrig ifrågasattes en enda gång, medans allt som sas av Trump ifrågasattes. Dvs bias, som för den okunnige som inte genomskådar den detaljen ser ut om om Trump ljög hela tiden och Kamala var en ängel. Alla vi som vet fakta vet att detta inte är sant. Trump har ju redan varit president i 4 år och det gick hur bra som helst.
Citera
2024-09-12, 11:07
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
jag har inte sett debatten. ... Dvs bias, som för den okunnige som inte genomskådar den detaljen .... Alla vi som vet fakta vet att ..

Behövs egentligen inte mer än ovan. Men borde du inte se debatten innan du kommenterar? Eller är du som alla andra Magadårar.. som bara lyssnar på engångsclownens munbajs och tror att du sedan vet något?
Citera
2024-09-12, 11:11
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Behövs egentligen inte mer än ovan. Men borde du inte se debatten innan du kommenterar? Eller är du som alla andra Magadårar.. som bara lyssnar på engångsclownens munbajs och tror att du sedan vet något?
Prova att inte kalla andras åsikter munbajs, t.ex en expresidents ord, så kanske du kommer längre i debatten.

Som jag skrev så räcker det ju inte att se debatten eftersom den inte genomfördes neutralt, och det kan vara svårt att genomskåda. Därför behöver man någon kunnig som tolkar den t.ex den här tråden. Uppenbart att du behöver den hjälpen.
Citera
2024-09-12, 11:19
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Prova att inte kalla andras åsikter munbajs, t.ex en expresidents ord, så kanske du kommer längre i debatten.

Som jag skrev så räcker det ju inte att se debatten eftersom den inte genomfördes neutralt, och det kan vara svårt att genomskåda. Därför behöver man någon kunnig som tolkar den t.ex den här tråden. Uppenbart att du behöver den hjälpen.

Det måste vara jobbigt att behöva en mamma eller pappa som tolkar allt. Men nej, vi vuxna behöver inte längre den hjälpen. Men jag förstår. Tack för din förklaring. Hoppas dina föräldrar får tid att sitta med och titta på debatten snart, så att du får en chans att förstå varför den inte alls var orättvis eller riggad.

Du borde låta päronen sitta med när du surfar på Truth Social och andra Magasajter med. Det där är inte nyttigt för dig. Du skulle kanske dessutom förstå varför clownens ord just är munbajs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in