Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En tydlig indikation på att Trump inte är den stenhårde revolverman han låtsas som var hans handlingsförlamning när Iran kvaddade Saudiska oljefält i september 2019. Svaret från USA blev noll, nada, ingenting, total passivitet. Här hade mullorna behövt åka på rejält med stryk. Men president Trump var loj och obeslutsam, Iran kom undan med sin attack och USA:s nära allierade Saudi fick sin oljeproduktion halverad.

Jävligt blekt agerat av Trump. En hel del tyder på att Trump är passifist.

Nja, Sedan USA började med fracking så tog de bort en hel flottstyrka från Saudi. Denna flottstyrka fanns enkom för att skydda USA´s olja.
Saudierna fick panik och köpte vapen för runt 1000 miljarder dollar. Så det ligger i Saudierna knä inte i USA´s.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Trams. Det fanns ingenting om förbud mot att äga vapen i din länk Vad oväntat

Clown
Det skrev jag inte heller. Men det är ju inte konstigt att folk tror att det kommer hända när de de facto gjort såna åtgärder som det exemplet jag skickade. Men skratta på du utan argument. Antar att du har fullt upp nu med att söka på det jag skrev? Eller ignorerar du det bara och struntar i att ha motargument?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-09-11 kl. 15:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Elon är ju nu mera Donalds altarpojke...
Jag kommer ihåg när Musk ville utmana Putin på en boxningsmatch. Sedan så fick han förklarat för sej att yttersta högern e på Putins sida. Dessa kappvändare kommer leda till republikanernas död.
Citera
2024-09-11, 15:32
Medlem
jackflashs avatar
Detta måste vara den sämsta ”debatten” i mannaminne. Inte ett enda ord om den egna politiken. Båda berättade bara vad den andra gör fel. Om jag varit amerikan hade jag inte vart ett dugg mycket klokare efter detta debacel.

Och sen media som inte sätter dem på plats. Moderatorer som inte frågar vad de själva vill med sin politik. Katastrof
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Maga flippar ut fullständigt.

https://x.com/BehizyTweets/status/1833729138567295198

Megan Kelly.

Lololol

Man behöver inte mer bevis än så för att det här vara en dålig debatt för Trump. Vilken aggressiv liten skata
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Harris använde förmodligen hörlurar under debatten.

https://x.com/TaraBull808/status/1833709773168259290?t=mg8RVjV-saBPzbBM_cyjSA&s=19

Först en senil Biden som inte kan tala utan teleprompter och nu en totalt blåst Kamala som inte kan tala utan direktiv som hon får i hörlurar. Obama siktar uppenbarligen på en 4:e period.
Citera
2024-09-11, 15:33
Bannlyst
You cant make this shit up

Gubben Trump härjar som väntat om att debatten var riggad. Han ger sig på Swift också. Trump är patetisk.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/trump-debatten-var-riggad-de-r%C3%A4ttade-inte-henne/ar-AA1qoc5p?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=9675b49c3ed441 14bc5e9ca0ffd34531&ei=11
Presidentkandidaten Donald Trump hävdar – utan att lägga fram några bevis – att debatten mellan honom och Kamala Harris var ”riggad”, säger han till Fox News.

– Det var riggat, som jag antog att det skulle vara, säger Trump och säger att moderatorerna rättade allt, men ”inte rättade henne”.

Han ger sig också på världsstjärnan Taylor Swift efter att hon gett sitt stöd till Harris kort efter debatten och säger att hon ”är en väldigt liberal person”.

– Hon verkar alltid stödja en demokrat, och hon kommer förmodligen att få betala ett pris för det.
Citera
2024-09-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Detta måste vara den sämsta ”debatten” i mannaminne. Inte ett enda ord om den egna politiken. Båda berättade bara vad den andra gör fel. Om jag varit amerikan hade jag inte vart ett dugg mycket klokare efter detta debacel.

Och sen media som inte sätter dem på plats. Moderatorer som inte frågar vad de själva vill med sin politik. Katastrof
Håller med. Tror dock att det bara e en fråga som avgör. Rätten till abort.
Citera
2024-09-11, 15:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Det skrev jag inte heller.

Så vad i hela friden skulle jag med länken till då? Pratade vi inte vapenförbud?

Citat:
Men det är ju inte konstigt att folk tror att det kommer hända när de de facto gjort såna åtgärder som det exemplet jag skickade. Men skratta på du utan argument.

Snark. Skicka länk där Harris säger sig förespråka vapenförbud eller stäng igen kakgrottan
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Vem som sålde ut går väl att diskutera. Vet bara att Elon runkar av Donald på X varje chans han får. Jag avföljde Elon (följde för raketutvecklingen) för att jag blev less.
Absolut. De forna antagonisterna gullar nu.
Han har släppt in Trump i värmen igen på X.
Trump behöver Elons donationer och har själv sagt att han nu behöver gilla elbilar.
I den arrangerade debatten på X kom det fram (via Musk) att han suktade efter att vara med och styra i en ev regering, det nämndes ministerpost till och med. för nån dag sen bekräftade Trump det hela men som storstädare. Säga upp federala tjänstemän vilket i sin tur står i Project 2025.
Senast redigerad av develi 2024-09-11 kl. 15:36.
Citera
Medlem
Kamala Harris kampanj vill att man har ytterligare en debatt mellan presidentkandidaterna innan valet i november. Donald Trump däremot är tveksam.
https://sverigesradio.se/artikel/trump-ser-sig-som-segrare-havdar-vinst-trots-tittarnas-dom
Citera
2024-09-11, 15:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Först en senil Biden som inte kan tala utan teleprompter och nu en totalt blåst Kamala som inte kan tala utan direktiv som hon får i hörlurar. Obama siktar uppenbarligen på en 4:e period.

Så nu hade Harris hörlurar under debatten som sa åt henne vad hon skulle säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in