Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 04:50
Medlem
Tankefrihets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi får se. Du kommer bli förvånad.

Jag tippade förra valet för samtliga delstater/elektorskollegier publikt på Facebook och hade rätt i samtliga utom i två eller tre.

Det kommer bli en sanslöst jämn och spännande kamp detta. Det står redan klart.
Citera
2024-09-11, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är det som är vidrigast. Hon fråntas allt ansvar trots att hon själv varit second in command de senaste 3,5 åren. Trump behandlas som att det är han som bor i Washington just nu.

Hon visste tom att Biden var totalt efterbliven och låtsades som ingenting, fram tills 5 minuter sen. Alla som ljugit om just detta borde få fängelse för fan , ljuga på den nivån
Citera
2024-09-11, 04:51
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Sällan sett nån som skämmer ut sig som Trump gör så fort han öppnar munnen, Harris har nu vunnit valet i november med en landslide.

Det enda viktiga i valet är swing-delstaterna och där är hon inte riktigt hemma än.
Spelar ingen roll hur många röster hon får i public vote. Tror den här debatten kommer göra varken till eller från.
Citera
Avslutad
Megyn analyserar debatten. https://www.youtube.com/watch?v=5cft5c6mE8k
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Harris' poäng som jag tyckte var så effektiv var att Trump är så galen och motbjudande att till och gamla republikaner hellre tyr sig till motståndarsidan än stöder honom.

Det var bra retorik. I att konstatera detta lägger jag ingen värdering av dessa individuella politikers politik, eftersom det är en annan diskussion.

Jag kan dig. Du kör lika mycket ordsallad så att du kan låtsas att du är bildad och smart som Harris gör.

Trump kommer med hjärndöda påståenden som ni kan använda för att släta över faktiskt sjuka saker dessa invällare gör. Varje gång. Nu handlar allt om att Trump är galen igen. Så klart.
Citera
2024-09-11, 04:52
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Sällan sett nån som skämmer ut sig som Trump gör så fort han öppnar munnen, Harris har nu vunnit valet i november med en landslide.

Måste tyvärr hålla med. Trump gjorde bort sig totalt. Blev stundtals väldigt defensiv. Harris gjorde ett bra jobb med att låta som Obama.
Citera
2024-09-11, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Men personen Som bokstavligen Styrt senaste 3,5 åren skyller allt på andra och har noll förberedelse

1. Som jag tidigare skrev har nuvarande administration inget track-record att köra på. Så de kommer att köra en 100% emotionell valkampanj baserad på att ljuga om allt.

1.1. Ifall nuvarande administration behåller makten kommer de att förvandla delar av USA till ett U-land (nu är detta högst otroligt men ändå).

1.2. Noterar att President Biden varit ute i media och försökt muta det norra oraklet. Tyvärr baserat på svenska statens lögner. Det ger grova minus poäng plus att president Trump bett oraklet om ursäkt för att han sa något dumt i tv-rutan för 4.5 år sedan baserat på svenska kommunisters lögner. President Biden har lite större chans att lyckas med sina kvinnor och flator däremot, fast oraklet säger att det är Hetero-binärt-100%-man med höga krav, så några gummikuks-knull eller fitteslicke blir det inte. Dessutom är president Bidens administration skyldig Oraklet runt $60M för stulen intellektuell egendom och andra rättigheter plus dröjsmålsränta. Sammantaget har president Biden problem och ett nytt 9/11 eller 3rd world war kommer knappast att förnöja oraklet även om de svenska kommunisterna kanske lyckats lura president Biden angående den saken.
Senast redigerad av BehindRayban 2024-09-11 kl. 04:55.
Citera
2024-09-11, 04:55
Medlem
Hur är stödet för Harris bland de svarta folket?
Citera
2024-09-11, 04:55
Bannlyst
Det enda Trump gjorde bra var slutet, om Kamala Harris har lösningar på massa problem, varför har hon inte tagit tag i det under tiden som hon varit vicepresident?
Som vicepresident tycker jag att hon varit extremt osynlig.
Citera
2024-09-11, 04:56
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Megyn analyserar debatten. https://www.youtube.com/watch?v=5cft5c6mE8k

Intressant hur de tar upp att Fact Checken från moderatorerna mot Trump helt enkelt var totalt felaktig och förklarar hur och varför.
Citera
2024-09-11, 04:59
Avslutad
Trump tappade fotfästet flera ggr och blev för känslosam, den enda gången han tjänade på det var när det pratades utrikespolitik. Det var den enda frågan han vann stort.

Harris var i övrigt skickligare och fick ofta Trump att framstå som burdus. Hon borde dock låta bli att hånle medan Trump pratar. ABC borde låta bli att blanda sig i, Harris tjänar inte på det.

Dåligt av ABC att inte pressa båda i abortfrågan. Ingen av dem svarade egentligen riktigt på var de står, speciellt inte Harris.

Mitt betyg blir att Harris vann debatten med ca 60 vs 40. Trump var för aggressiv. Harris var samlad och skickligare än jag trott hon skulle vara och vann debatten.

Tror Harris vann majoriteten osäkra väljare och att hon kommer att vinna valet.
Citera
2024-09-11, 05:00
Medlem
Fyfasen vad skönt det ska bli när detta amerikanska val är över så slipper man se Trumps nuna framöver. Lögner och hypotetiska skräckscenarion är allt han har att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in