Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Media kommer säga att Kamala vann, met att hon vann knappt.

Vet du vad betting-bolagen säger?
Ja inga ändringar på dom sedan debatten..1.80/2.00 i fördel för trump
Citera
2024-09-11, 04:44
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tvivlar starkt på att några republikaner som ej är anti-Trump skulle backa Kamala.

Tror du inte? Har amerikanska kompisar jag pratar med i detta nu som röstade på Trump men nu lutar åt en Harris-röst. Floskler, ja, men en känsla av stabilitet kommer in. Harris är rakare och mer artikulerande.
Citera
2024-09-11, 04:44
Avslutad
Citat:
Ganska mycket flosksler, men det är hos båda och det förväntar man sig. Kamala är per automatik mot repen för att hon har haft de facto makt.

En parodi av desperation hos Trump.
När en kvinna kommer bli nästa president.

Showen är över och Harris vann debatten.
Citera
2024-09-11, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Men personen Som bokstavligen Styrt senaste 3,5 åren skyller allt på andra och har noll förberedelse

Hon var åtminstone bättre på att faktiskt svara inom det aktuella ämnet. Var det klimatförändring så svarade hon om klimatförändringsproblemet. Man kan inte säga att Trump var så duktig på det. Han kör sitt eget race och det tror jag frustrerade moderatorerna en hel del.
Citera
2024-09-11, 04:45
Medlem
Citat:
Lika lite håller Kamala på och flyter vidare på andra ämnen direkt. Båda är illa men inte lika illa som Trump vs Biden.

Kamala är för fortsatt krig i Ukraina så självklart vinner hon . Putin har tom gett henne sitt stöd. Eliten låter ingen eller inget komma i vägen för deras vinstdrivande misär världen över
Citera
2024-09-11, 04:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Men personen Som bokstavligen Styrt senaste 3,5 åren skyller allt på andra och har noll förberedelse

Det är det som är vidrigast. Hon fråntas allt ansvar trots att hon själv varit second in command de senaste 3,5 åren. Trump behandlas som att det är han som bor i Washington just nu.
Citera
Medlem
Sir_Ks avatar
Trump vann slutordet mot Harris.

Men liten vinst för Harris i debatten som helhet.
Ingenting kommer ändras i mätningarna i swing states som är viktigast att vinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Hennes problem är att folk har uppfattningen att hon inte står för något. Inte alls bra taktik.
Hon behöver ej göra de,hon vet hon har röster pga hennes hudfärg och kön..hon rider på de och Trump gör bort sig i debatten.
Men när de kommer tror jag ändo Trump vinner pga hur sjukt de än låter har nån sunt förnuft.
Citera
2024-09-11, 04:47
Medlem
Antivalents avatar
Applåden. Bra debatt, Kamala vann även om jag fortfarande skulle rösta Trump. Så skönt att se en någorlunda sansad debatt, trots att ingen höll sig till ämnet.
Citera
2024-09-11, 04:48
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Trumps "they are eating pets" gaffe är cringe och hjärndöd ja men ska ni sitta nu och samtidigt tycka det är häftigt att ha George Bush och Dick Cheney på eran sida nu? För 20 år sedan var dessa republikanare som nu stödjer Harris Hitler och Satan i era ögon. Det är ganska sjukt av er om du frågar mig.

Harris' poäng som jag tyckte var så effektiv var att Trump är så galen och motbjudande att till och gamla republikaner hellre tyr sig till motståndarsidan än stöder honom.

Det var bra retorik. I att konstatera detta lägger jag ingen värdering av dessa individuella politikers politik, eftersom det är en annan diskussion.
Citera
2024-09-11, 04:49
Bannlyst
Sällan sett nån som skämmer ut sig som Trump gör så fort han öppnar munnen, Harris har nu vunnit valet i november med en landslide.
Citera
2024-09-11, 04:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi får se. Du kommer bli förvånad.
Lika förvånad som du var förra valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto