Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
En spelare som inte känner stolthet över att representera Sverige ska inte ens komma i närheten av ett landslag. Mentaliteten idag är så störd hos många unga spelare. JDT bör utan pardon rensa ut allt sånt. Sen kan journalistpack och skånepack gråta hur mycket de vill.
Jag tror inte att det är en slump att både Jansson och nu Hugo säger fuck off till landslaget när de blir körda med. Båda två har sedan unga år stått på läktaren här nere och sjungit att "Vi har ju aldrig velat va svenskar. Befria Skåne från Svea rike land!".
Jag tror både Hugo och Ponne ser landslaget som en kul grej, det är fett att vara med i ett VM, det är bra för karriären att vara landslagsman osv. Men jag tror inte de bryr sig ett skit om symboliken att representera Sverige och jag tror absolut inte att de dryper av stolthet när de drar på sig den gula tröjan. Och om någon jävel dessutom ska förolämpa dem när de väl är på plats så är valet ganska enkelt, då åker vi hem och fokuserar på vad som är viktigt.
Edit: Samma mentalitet gjorde nog att Sveriges landslag tappade både Hadzikadunic och Ahmedhodzic som mittbackslås och stabil framtid, för övrigt.