2021-06-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ni som räknar bort Zlatan, hur tänker ni? Han kom precis tillbaka och missa EM pga skada. Han kommer garanterad vara hungrig på VM.

Zlatans tid som fotbollsspelare krymper för varje dag, jag är långt ifrån spänd när det gäller honom, har desto högre förhoppning för Elanga däremot men det kan ta ett år eller så innan han är redo för landslaget även ifall han utvecklas positivt.
Citera
2021-06-21, 11:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Claesson är kallare än Olsson för tillfället vilket är varför jag inte ens tar honom i hänsyn. Har inte lyckats komma tillbaka sedan sin rätt brutala korsbandsskada. Enda anledningen till att han hoppade in istället för Dejan mot Slovakien var för att Dejan endast hade 20 minuter i kroppen.
Kallare än Olsson är väl omöjligt att vara. Det hade ju inte varit helt obefogat med 4 gula kort på honom under första halvlek sist. Och det utan att han gjorde en enda positiv sak..
Visserligen har inte Claesson kommit tillbaka till där han var innan men att spela med en helt oprövad Cajuste eller en prövad och misslyckad Kulusevski under ett EM-slutspel har jag extremt svårt att se.
Citera
2021-06-21, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ni som räknar bort Zlatan, hur tänker ni? Han kom precis tillbaka och missa EM pga skada. Han kommer garanterad vara hungrig på VM.

Hoppas verkligen han inte kommer tillbaks. Oavsett hur det går i detta EM. Vill att de gamla ska bort till VM-kvalet. In med det nya så vi kan fortsätta utveckla och bygga ett nytt landslag. Zlatan passar inte in i bygget.
Citera
2021-06-21, 12:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Hoppas verkligen man plockar in Seb på innemittfältet så man kan ta in lite fart på kanten. Samtidigt blir man av med Olsson, som ju varit svag denna säsong. Petad i klubblaget och medioker i landslaget.

Larsson in centralt. Win win. Vad gäller forwards så antar jag att Berg nu får kliva åt sidan för Quaison.

Kulusevski sabbade sina chanser ganska rejält, så han får vara nöjd med inhopp nånstans. Cajuste gjorde ett bra inhopp mot Spanien, så han är nog nära mer speltid.

Olsen
Lustig - VNL - Danielson - Augustinsson
Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg
Isak - Quaison

In med Kulusevski i 68:e och Cajuste i minut 79. Blir nog bra.
Citera
2021-06-21, 13:23
Medlem
Tycker att det är ganska uppenbart att Janne ser Kulusevski som anfallare, vilket jag tycker är rätt, så med det sagt förstår jag inte dom som har han på högerkanten, kommer nog inte hända.

Senast mot Slovakien sa ju Janne att anledningen till att Kulusevski inte blev inbytt var för att han ville ha kvar Isak på plan, finns flera sådana indikationer när det gäller Jannes syn på Kulusevski.
Citera
2021-06-21, 13:39
Medlem
Ja Lustig och Claeson på kanten kanske kan funka. Hoppas Claeson sett bra ut på träningen.
Citera
2021-06-21, 16:01
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker att det är ganska uppenbart att Janne ser Kulusevski som anfallare, vilket jag tycker är rätt, så med det sagt förstår jag inte dom som har han på högerkanten, kommer nog inte hända.

Senast mot Slovakien sa ju Janne att anledningen till att Kulusevski inte blev inbytt var för att han ville ha kvar Isak på plan, finns flera sådana indikationer när det gäller Jannes syn på Kulusevski.

Med anledning att vi har ganska många bra forward-alternativ. Berg, Isak, Quaison och Larsson. behöver man verkligen en femte anfallare att konkurrera på topp? i och med att Dejan spelat på högerkanten i landslaget tidigare, tex mot Kroatien där han va bäst på plan är det inte helt ologiskt att han konkurrerar med ett ganska svagt mittfält som hittills i mästerskapet underlevererat.

Nåväl, Janne lär nog inte göra allt för många ändringar till Polenmatchen. Det är egentligen bara K.Olsson som är i riskzonen, så det troligaste är nog följande:

Olsen
Isak - Berg
Citera
2021-06-21, 16:44
Medlem
Har svårt för Kulusevski och den inställning han har. Skall Kulusevski vara med då får han faen springa som en vinthund punkt. Fattar han vad som ens var fel när han blev Covid smittad? Man gör inte så före ett mästerskap det borde väl alla på den nivån fatta.
Citera
2021-06-21, 17:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu skryter Kulusevski om hur snabbt han blev frisk. Påminner lite om en annan stornäst balkanättling som var klantig nog att låta sig smittas men som viruset "inte bet på".

Citat:
Kulusevskis ord efter smittan

Dejan Kulusevski blev coronasmittad och missade EM-premiären. 21-åringen tror att det skedde av en anledning.

-Jag var inte ledsen över att jag var positiv, jag försökte bli frisk och jag hade ett mål att bli det ganska snabbt. Jag vet inte vem som blivit det på en vecka, så det var starkt av mig och Svanberg att bli friska så snabbt som möjligt, säger Dejan Kulusevski på dagens presskonferens.

Det var i slutet av EM-uppladdningen som Kulusevski testade positivt och sedan Mattias Svanberg. Nu finns båda tillgängliga till mötet med Polen.
(SVT Text)
Citera
2021-06-21, 17:53
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Har svårt för Kulusevski och den inställning han har. Skall Kulusevski vara med då får han faen springa som en vinthund punkt. Fattar han vad som ens var fel när han blev Covid smittad? Man gör inte så före ett mästerskap det borde väl alla på den nivån fatta.

Nej han fattar inte inte och det gör inte hans fans i förorterna heller.

Men ja, han skall jobba som fan om han skall spela alls.
Citera
2021-06-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Med anledning att vi har ganska många bra forward-alternativ. Berg, Isak, Quaison och Larsson. behöver man verkligen en femte anfallare att konkurrera på topp? i och med att Dejan spelat på högerkanten i landslaget tidigare, tex mot Kroatien där han va bäst på plan är det inte helt ologiskt att han konkurrerar med ett ganska svagt mittfält som hittills i mästerskapet underlevererat.

Nåväl, Janne lär nog inte göra allt för många ändringar till Polenmatchen. Det är egentligen bara K.Olsson som är i riskzonen, så det troligaste är nog följande:

Olsen
Isak - Berg

Dejan var en katastrof på högerkanten i flera av de matcherna, lesson learned för alla inblandade skulle jag tro, även Kulusevski som ju helst spelar anfallare i landslaget enligt egen utsago, spelade han inte anfallare mot Kroatien? Har för mig att det var Berg och han på topp?

Larsson verkar av allt att döma mest vara med för att lära, verkar ses som 5e eller 6e alternativ som det verkar på forward platserna, med Dejan, Isak, Berg, Quaison och Claesson före i ordningen.

Edit: Ekdal hade visst gått av tidigt från träningen idag, det behöver ju inte betyda så mycket men om han inte kan starta så är min gissning att Claesson startar och så Seb på centralt mittfält.

Edit #2: Har inget emot Kulusevski skall väl sägas, men av det man fått se av honom på högerkanten så finns det väldigt mycket som måste bli bättre innan det hade känts tryggt med honom där, och då tänker jag på hans försvarsspel. Hade han varit lika disciplinerad mot Mak(som hade lekstuga mot Polen) som Larsson var? Tvek. Så fort Mak fick bollen mot oss var Larsson där för att ge understöd och Mak åstadkom typ inget alls under matchen och blev också utbyt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2021-06-21 kl. 18:19.
Citera
2021-06-21, 20:10
Medlem
Dejan håller inte defensivt mycket att lära innan han om eller när skall spela...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in