Citat:
Ursprungligen postat av
JohnbauerGrisen
Med anledning att vi har ganska många bra forward-alternativ. Berg, Isak, Quaison och Larsson. behöver man verkligen en femte anfallare att konkurrera på topp? i och med att Dejan spelat på högerkanten i landslaget tidigare, tex mot Kroatien där han va bäst på plan är det inte helt ologiskt att han konkurrerar med ett ganska svagt mittfält som hittills i mästerskapet underlevererat.
Nåväl, Janne lär nog inte göra allt för många ändringar till Polenmatchen. Det är egentligen bara K.Olsson som är i riskzonen, så det troligaste är nog följande:
Olsen
Lustig - VNL - Danielson - Augustinsson
Claesson - Larsson - Ekdal - Forsberg
Isak - Berg
Dejan var en katastrof på högerkanten i flera av de matcherna, lesson learned för alla inblandade skulle jag tro, även Kulusevski som ju helst spelar anfallare i landslaget enligt egen utsago, spelade han inte anfallare mot Kroatien? Har för mig att det var Berg och han på topp?
Larsson verkar av allt att döma mest vara med för att lära, verkar ses som 5e eller 6e alternativ som det verkar på forward platserna, med Dejan, Isak, Berg, Quaison och Claesson före i ordningen.
Edit: Ekdal hade visst gått av tidigt från träningen idag, det behöver ju inte betyda så mycket men om han inte kan starta så är min gissning att Claesson startar och så Seb på centralt mittfält.
Edit #2: Har inget emot Kulusevski skall väl sägas, men av det man fått se av honom på högerkanten så finns det väldigt mycket som måste bli bättre innan det hade känts tryggt med honom där, och då tänker jag på hans försvarsspel. Hade han varit lika disciplinerad mot Mak(som hade lekstuga mot Polen) som Larsson var? Tvek. Så fort Mak fick bollen mot oss var Larsson där för att ge understöd och Mak åstadkom typ inget alls under matchen och blev också utbyt.